וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הקיצוץ בסייעות: הורי ילדים עם אלרגיות מחו נגד בנט

משה שטיינמץ

26.8.2015 / 23:39

ההורים, הטוענים שללא סייעות נמצאים חיי ילדיהם בסכנה, התכנסו מחוץ לכנס חינוך בחולון שבו נכח השר, ואיימו להשבית את הלימודים. אב שהפגין למען בנו: "אם לא תהיה סייעת – זה יכול להיות סופו"

הפגנה בחולון של הורים לילדים עם אלרגיות, נגד שר החינוך נפתלי בנט, חולון, 26 באוגוסט 2015. ניב אהרונסון
הורי ילדים בעלי אלרגיות מסכנות חיים מחו על הקיצוץ המסיבי בשעות הסייעות לילדיהם. ההורים המפגינים היום/ניב אהרונסון

עשרות הורים לילדים הסובלים מאלרגיות מסכנות חיים הפגינו הערב (רביעי) מחוץ לכנס הפיס לחינוך שהתקיים בחולון, במחאה על קיצוץ הסייעות לילדיהם. ההורים דרשו משר החינוך נפתלי בנט, שהשתתף בכנס, להחזיר את תקני הסייעות. לטענתם, השארת ילדיהם ללא סייעת בבית הספר עלולה לסכן את חייהם.

ההורים גורסים כי הסייעות הצמודות מונעות מהילדים להיחשף למוצרי מזון המסכנים את בריאותם. עקב הכוונה לבטל את תקני הסייעות, ההורים איימו שלא לשלוח את ילדיהם לבתי הספר עם פתיחת שנת הלימודים בשבוע הבא. בעת ההפגנה יצאו ההורים בקריאות "אין סייעות, אין לימודים", וכן "בנט - אני רוצה לחיות".

איציק בן חמו, תושב חולון ואביו של יואב בן השבע, סיפר כי בשנה שעברה קיבל בנו, האלרגי לאגוזים מסוגים שונים, סייעת לכל ימות השבוע. בשנה הקרובה, לעומת זאת, קוצצה כמות השעות השבועיות להן זכאי יואב ל-18 בלבד. "הייתה איתו סייעת כל הזמן הזה שדאגה שלא יאכל ולא יגע, כי גם רק ממגע עם הדברים הוא יכול להגיע למצב קריטי", סיפר בן חמו.

עוד בוואלה! NEWS:
צפו: דולפין פצוע חולץ לאחר שנתקע בין סלעים בחוף עכו
"קיבלתי מכות ליד הבן שלי": בעלי עסקים ברחובות נסחטו באיומים
חמישה מפכ"לים לשעבר נגד בחירת הירש: "פגיעה אנושה במשטרה"

הפגנה בחולון של הורים לילדים עם אלרגיות, נגד שר החינוך נפתלי בנט, חולון, 26 באוגוסט 2015. ניב אהרונסון
"ברגע שאין סייעת שמשגיחה מה הוא אוכל ובמה הוא נוגע, הוא בסכנת חיים". ההורים המפגינים, היום/ניב אהרונסון

לדברי האב, נודע לו על הקיצוץ כבר בחודש מאי, אבל נאמר לו שאם יגיש ערר - בקשתו כנראה תאושר ויזכה בשעות נוספות. "הגשנו את הערר, אבל משרד החינוך נתנו תשובה גורפת לכל ילדי כיתות ב' שכמות השעת יורדת ל-18, ושלכיתות ג' לא נותנים בכלל שעות. חוזר מנכ"ל בעצם קבע שרק עד גיל תשע או עשר הילדים יקבלו סייעת", הסביר.

"ברגע שאין סייעת איתו ואין מי שמשגיח עליו הוא בסכנת חיים", הזהיר בן חמו. הוא הסביר את רמת הסיכון שבה נמצא בנו: "נניח ילד מביא שוקולד נוטלה לכיתה ולא שוטף את הידיים, ואחר כך נוגע ביואב - הוא יכול לפתח אלרגיה שמתחילה באדמומיות בכל הגוף". "אם לא תהיה סייעת אין מי שיזריק לו תרופה וזה יכול להיות הסוף שלו", הוסיף. בן חמו, כמו הורים נוספים שהשתתפו בהפגנה, אמר כי אם לא יהיה שינוי, בנו לא יתחיל את שנת הלימודים הקרובה.

כשנשאל על הקיצוץ הצפוי בסייעות לילדים בעלי האלרגיות, אמר שר החינוך בנט כי הנושא נכלל ברפורמה שהציג שלשום, לפיה יוגדל התקציב לילדים בעלי צרכים מיוחדים. לדבריו, גם הילדים הסובלים מאלרגיות כלולים בתכנית.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שר החינוך נפתלי בנט, פורום הפיס לחינוך, 26 באוגוסט 2015. ניב אהרונסון
לטענת שר החינוך, נושא הילדים בעלי האלרגיות נכלל באחת הרפורמות המתוכננות של המשרד. השר בנט בכנס הפיס לחינוך, היום/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully