וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התייאשנו מההבטחות": המגזר הערבי ישבית את פתיחת הלימודים

משה שטיינמץ

26.8.2015 / 18:15

עשרות ראשי ערים ערביות התכנסו בסכנין והחליטו שלא לפתוח את השנה בשבוע הבא, בשל אפליה לטענתם ואי-השוויון בתקצוב. ראש העיר סכנין מאזן גנאים שוחח עם שר האוצר כחלון: "החברה הערבית מוזנחת"

שר האוצר משה כחלון, הכנסת, 13 ביולי 2015. יותם רונן
"רוצים לשבת עם שר האוצר ועם ראש הממשלה". כחלון יותם רונן/יותם רונן

עשרות ראשי ערים ערביות התכנסו היום (רביעי) בעיריית סכנין והחליטו שלא לפתוח את שנת הלימודים בשבוע הבא. זאת, בשל אפליה לטענתם כלפי המגזר הערבי ואי-השוויון בתקצוב. השביתה תהיה ללא הגבלת זמן וביום שלישי הקרוב חלקם אף צפויים להפגין מול הכנסת.

ראש עיריית סכנין מאזן גנאים אמר כי לא מדובר בהחלטה פתאומית. "לא נשארה לנו ברירה אלא להכריז על שביתה. החברה הערבית מוזנחת והתייאשנו מכל ההבטחות. אנו רוצים לשבת עם ראש הממשלה ושר האוצר, שיגידו מה חלקנו בתקציב", סיפר לוואלה! NEWS.

במהלך הישיבה שוחחו בטלפון גנאים ושר האוצר משה כחלון, אולם לא הגיעו לסיכומים. גנאים סיפר כי "כחלון הבטיח שנשב בשבוע הבא עם אנשי האוצר", אולם הוסיף כי "נמאס לנו מכל הישיבות וההבטחות". עוד אמר כי "אף אחד לא רוצה לראות חצי מיליון תלמידים ברחובות, אבל כולם איתנו, המורים וההורים".

לקריאה נוספת:
מפכ"לים לשעבר בכינוס חירום נגד בחירת הירש: "הזוי ושגוי"
הרבנות נגד יריד האוכל ברחובות - למרות שהדוכנים כשרים
אחרי הסערה: שרונה מרקט תבטל את הקנס לעסק שסירב לפתוח בשבת

מאזן גנאים ראש עיריית סכנין. אדריאן הרבשטיין
"שיגידו מה חלקנו בתקציב". גנאים/אדריאן הרבשטיין

מרכז השלטון המקומי וארגוני ההורים איימו בתחילת החודש כי לא יפתחו את שנת הלימודים אם לא תיפתר בעיית צפיפות התלמידים בכיתות. "זה סיכול ממוקד של מדינת ישראל למערכת החינוך", אמר יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות חיים ביבס במסיבת העיתונאים.

ראשי רשויות מכל רחבי הארץ השתתפו במסיבת העיתונאים ודרשו שיועברו 600 מיליון שקלים לפתרון בעיית הצפיפות הכיתות כתנאי לפתיחת שנת הלימודים. "אם לא יהיו הדברים האלו בתקציב – לא נפתח את שנת הלימודים", הדגיש ביבס. הוא תקף את התקציב המתוכנן, ואמר: "רוצים לייצר שני קיצוצי עומק בחינוך, שהמשמעות שלהם היא מכת מוות לחינוך בישראל. במקום לקבל תכנית שתעלה את המערכת לחוף מבטחים, אנו מקבלים תקציב שמטרתו להטביע את מערכת החינוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully