וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי לנתניהו: לא אעבור בשתיקה על המשך עבודות הרכבת הקלה בשבת

שר הכלכלה שלח מכתב זועם לראש הממשלה ולשר כץ בעקבות המשך פינוי הריסות גשר מעריב בשבת, בניגוד להבטחות. "זהו חילול שבת חמור", כתב. "העבודות לא היו בגדר פיקוח נפש ולא היה קורה מאום אם היו נדחות לצאת השבת"

ראובן קסטרו

שר הכלכלה אריה דרעי שלח אמש (שבת) מכתב זועם לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר התחבורה ישראל כץ בעקבות המשך העבודות על פינוי הריסות גשר מעריב בשבת. דרעי איים כי "סיעת ש"ס בראשותי לא תעבור על כך לסדר היום" בפעם הבאה שיקרה דבר דומה.

במכתב כתב דרעי כי "ברצוני להתריע בפניכם על חילול שבת חמור שאירע במהלך השבת בעת פינוי הריסות גשר מעריב. לא הייתה שום סיבה שחברת 'דניה סיבוס' המועסקת על ידי החברה הממשלתית נת"ע תעסיק עובדים במהלך השבת לפינוי ההריסות".

הרכבת הקלה בגוש דן - סיקור מיוחד
ההשכמה, העיכוב, הפיצוץ הקצר: הרס גשר מעריב אכזב את הקהל
היסטוריה בתל אביב: גשר מעריב המיתולוגי פוצץ
המתג שיפוצץ את הגשר: "כמו בסרטים מצוירים. זה הקמע שלנו"

בנימין נתניהו, אריה דרעי. ראובן קסטרו, יואב דודקביץ', עיבוד תמונה
נתניהו ודרעי/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו, יואב דודקביץ'

לטענתו, "עוד ביום חמישי בלילה, לפני תחילת העבודות, דרשתי בשיחת טלפון ממנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי כי העבודות יסתיימו עד כניסת השבת אולם לצערי הרב העבודות נמשכו במהלך השבת". בהמשך השר דרעי כי "העבודות שהתבצעו אינן בגדר פיקוח נפש ולא היה קורה מאום אם היו נדחות לצאת השבת. יתרה מכך: פיצוץ הגשר יכול היה להתבצע ביום ראשון או יומיים לפני יום שבת ואז לא היה נגרם חילול שבת המוני, כפי שאירע".

דרעי סיכם וכתב כי "עבודות בניית הרכבת הקלה יימשכו שש שנים. אני חבר ממשלה ואחראי על כל פעולותיה, אולם בפעם הבאה שיתבצע חילול שבת מיותר ומקומם בעבודות בניית הרכבת הקלה או בכל פרויקט ממשלתי אחר כפי שאירע בשבת זו, שאינו בגדר פיקוח נפש, סיעת ש"ס בראשותי לא תעבור על כך לסדר היום".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
פינוי גשר מעריב בשבת 22 אוגוסט 2015. אבי כהן
העבודות לפינוי הריסות גשר מעריב, אתמול/אבי כהן

דרעי וכץ שוחחו ביום חמישי וסיכמו כי פינוי חלקי הגשר, שפוצץ ביום שישי בבוקר לטובת הקמת הרכבת הקלה בגוש דן, ייפסק עם כניסת השבת. כץ טען בפניו כי מדובר ב"פיקוח נפש", אך דרעי מחה שהדבר יפגע ברגשותיהם של שומרי השבת. ואולם, עיריית תל אביב אישרה את המשך העבודות.

למרות דבריו של דרעי, בריאיון לוואלה! NEWS הסביר בועז חיון, מנכ"ל "תמר גרופ", שהייתה אחראית לפיצוץ הגשר, כי "עד יום ראשון ב-5:00 בבוקר המקום יחזור לקדמותו והאנשים יוכלו לחזור לשגרה. קיבלנו את אישור עיריית תל אביב ומשרד התמ"ת לבצע את עבודות האיסוף ביום שבת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב ששלח דרעי לנתניהו ולכץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמו כן, גורמים הקשורים לפרויקט הסבירו אמש בתגובה למכתב כי "לא הייתה ברירה אלא לגמור את כל עבודות האיסוף, אחרת לא היה ניתן לפתוח את נתיבי התחבורה הציבורית ביום ראשון". לטענתם, המשטרה דרשה שכל החומר יפונה החוצה ושלא יוותרו שאריות של חומרי נפץ באתר.

עוד הם טענו כי "חברת 'דניה סיבוס' לא עבדה בשבת, מי שעבדו אלו צוותים של חברת קבלן המשנה איציק קארדי וכל העובדים שלה היו עובדים לא יהודים. אי אפשר היה שלא לפנות את אזור הגשר. ביום ראשון שני נתיבי תחבורה ציבורית היו צריכים להיות פתוחים לציבור הנוסעים. חברת 'דניה סיבוס' חזרה לעבוד במוצאי שבת".

(עדכון ראשון: 22:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully