וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלובקיה: מעדיפים לקלוט מהגרים נוצרים, אין לנו מסגדים

20.8.2015 / 23:38

דובר של משרד הפנים הבהיר כי במסגרת התכנית לחלוקת רבבות מבקשי המקלט במדינות האיחוד לא תהיה אפליה, אך הדגיש: "לא נקבל אנשים שרואים בנו תחנת מעבר". לפני חודשיים אלפים מחו נגד ההגירה

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

סלובקיה תעדיף לקבל פליטים נוצרים במסגרת התכנית האירופית ליישוב מחדש של עשרות אלפי מבקשי המקלט שהגיעו לשערי האיחוד האירופי - כך נמסר היום (חמישי) ממשרד הפנים במדינה. דובר מטעם המשרד הדגיש כי ארצו תקלוט מאה בני אדם ממחנה פליטים בטורקיה ומאה איש נוספים מאיטליה, בעדיפות לנוצרים.

"אנחנו רוצים לבחור אנשים שבאמת רוצים להתחיל חיים חדשים בסלובקיה. סלובקיה, כמדינה נוצרית, יכולה באמת לסייע לנוצרים מסוריה למצוא בית חדש", אמר הדובר איוון נטיק. "עבור רוב המהגרים אנחנו רק מדינת מעבר. בסלובקיה יש קהילה זעירה של מוסלמים. אפילו אין לנו מסגדים".

הדובר הבהיר כי אם מבקשי מקלט מוסלמים יבחרו בסלובקיה הם לא יופלו לרעה, אך הדגיש שהשלטונות בברטיסלבה לא יקלטו פליטים שלא רוצים להישאר במדינה, אלא לעבור ממנה. "אנחנו לא מפלים אף דת, אבל יהיה זה שגוי ולא סולידרי לקחת אנשים שלא רוצים לגור בסלובקיה", הוסיף.

לקריאה נוספת
מספר המהגרים בגרמניה ממשיך לעלות - ועמו פשעי השנאה נגד זרים
מרקל: "משבר מבקשי המקלט גדול יותר ממשבר יוון"

מהגרים ממתינים לרדת מכלי השייט בחופי סיציליה, איטליה. יולי 2015. AP
מהגרים ממתינים לרדת מכלי שיט בסיציליה/AP

200 הפליטים שסלובקיה הבטיחה לקבל לשטחה הם חלק מזערי מ-60 אלף האנשים שהאיחוד מנסה לפזר בין המדינות השונות במסגרת התכנית של הנציבות האירופית. גרמניה היא היעד המרכזי לפליטים שנמלטים מאזורי סכסוך ועוני באסיה, אפריקה והמזרח התיכון. ברלין מצפה כי מספר מבקשי המקלט והפליטים שיגיעו לשטח המדינה השנה יהיה 800 אלף - גבוה פי ארבעה מהשנה שעברה.

אניקה בריידת'רדט, דוברת מטעם הנציבות האירופית, הבהירה בתגובה לדברים של משרד הפנים כי "כולנו פועלים לפי כתב האמנה ולפי רוחה, ששוללים אפליה מכל סוג שהוא".

בסלובקיה הקתולית, שבה מתגוררים 5.4 מיליון בני אדם, יש מעט מאוד מהגרים, כשרק 109 בני אדם הגישו בשטחה השנה בקשות מקלט. למרות זאת, כמה אלפי בני אדם השתתפו בחודש יוני האחרון בהפגנה בבירה נגד ההגירה, כשמאה מהמפגינים נעצרו לאחר שהם שרפו ניידות משטרה ותקפו עוברי אורח.

סלובקיה היא לא המדינה היחידה שהבעיה העדפה לקליטת מהגרים נוצרים. נשיא צ'כיה השכנה מילוש זמאן, שזה זמן רב מתריע מפני סכנת האיסלאם הקיצוני וקרא לאו"ם לתקוף יעדים של ארגוני טרור, אמר אף הוא כי הוא יעדיף לקבל מהגרים נוצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully