וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסון בסין: לחברה שהחזיקה במחסן לא היה רישיון הולם

18.8.2015 / 13:47

"רויהאי אינטרנשיונל לוגיסטיקס", החברה שבבעלותה המחסן בו ארעו הפיצוצים ביום רביעי שעבר, ביצעה עבירות בטיחות ולא החזיקה ברישיון להחזיק חומרים כימיים מאוקטובר 2014 עד יוני 2015. בכירי החברה נעצרו

אתר רשמי

החברה הסינית שבבעלותה המחסן בו אירע הפיצוץ בטיאנג'ין ביום רביעי שעבר, שכתוצאה ממנו נחרבו אלפי בתים ומכוניות ומתו מעל למאה בני אדם, לא החזיקה ברישיון שמתיר לה להחזיק כימיקלים מסוכנים עד לחודשיים לפני האסון. כך דיווחה היום (שלישי) סוכנות הידיעות הסינית "שינואה".

114 הרוגים וקרוב ל-800 פצועים דווחו עד כה כתוצאה משני פיצוצי הענק שארעו במחסן בעיר הנמל שהחריבו אזור תעשיה גדול והובילו לפינוי אלפי אנשים מזירת האסון, ולאיסור שהיה ברדיוס של שלושה קילומטרים מזירת האסון. ישנם עדיין 70 נעדרים, מרביתם כבאים.

"רויהאי אינטרנשיונל לוגיסטיקס" הוא שם החברה שהמחסן בנמל טיינג'ין פעל באחריותה. לא היה בידיה אישור להחזיק חומרים מסוכנים בין אוקטובר 2014 לבין יוני 2015, ולמרות זאת היא המשיכה לאחסן כימיקלים בעלי רמת מסוכנות גבוהה, כך דיווחה "שינואה" שציטטה בכיר בחברה בעילום שם. ממשרד התעשייה והמסחר אישרו שלחברה לא היה את הרשיון המתאים בתקופה המדוברת.

עוד על האסון בטיינג'ין:
העשן ממשיך להיתמר: תיעוד ממל"ט חושף את ממדי האסון
פיצוצים וחומר כימי מסוכן: אלפי אנשים פונו מאזור האסון
סין: 112 הרוגים, 95 נעדרים. חשש לפיצוצים נוספים

עודי רפואה בטיינג'ין, סין מציינים שבוע לאסון הפיצוצים בעיר, 17 באוגוסט 2015. רויטרס
עובדי רפואה בטקס זיכרון במלאות שבעה ימים לאסון/רויטרס

נשיא סין שי ז'ינפינג הודיע אחרי האסון שהאחראים לפיצוץ יועמדו לדין, וכעת ראשי חברת רויהאי מסומנים כאחראים, גם אם לא יחידים, לאסון. עשרה אנשים נעצרו על ידי המשטרה ביום חמישי האחרון, ובהם יושב-ראש חברת רויהאי יו צ'וויי וסגנו דונג שצ'ואן, ומשרד התובע הכללי בסין פתח בחקירה פלילית.

במהלך בדיקת בטיחות לפני שנתיים נמצא שהחברה הפרה את הנהלים, והיא סומנה בדוחות שנתיים של חלק מהרשויות כחברה ש"פועלת בניגוד לנורמות המקובלות" וש"עוברת על ההנחיות". חברות כלכליות עדיין מתקשות לאמוד את הנזקים הפיננסיים כתוצאה מהפיצוצים. חברת פולקסוואגן הודיעה ש-2,700 מכוניות שלה ניזוקו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

עוד לפי הדיווח, מספרי טלפון שמפורסמים באתר החברה נותקו מאז והחברה לא עונה לאימיילים. ממשלת סין אישרה שכ-700 טון של החומר הקטלני נתרן ציאניד התפוצצו במחסן (יותר מפי עשרה מעל המותר), כשעדיין לא יודעים את טיב כל החומרים שהתפוצצו. בשטח ישנם כ-2,000 חיילים סינים ועוד מאות ביו-כימאים שנועדו למנוע פיצוצים וזיהומים נוספים בטיינג'ין, וכן לוודא שהאוויר והמים באזור נקיים דים.

עיריית טיינג'ין מסרה שהוקם מרכז שירות לאנשים שבתיהם ניזוקו כדי לרכז את תביעות הפיצויים. מאות התושבים שהתגוררו בסמוך לאתר בו ארעו הפיצוצים דורשים פיצוי מלא על דירותיהם, וחלק איבדו אמון ברשויות ותובעים מהממשלה לקנות מהם חזרה את הדירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully