וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשורר יצחק לאור נחקר על עבירות מלפני 20 שנה - וזכה להתנצלות

16.8.2015 / 20:35

המשורר זומן לחקירה לפני כמה חודשים בשל עבירות מין שביצע לכאורה לפני שנים. זאת על אף חוק ההתיישנות שחל עליהן. לאחר מכן קיבל מכתב התנצלות, שבו הצטערה המשטרה על "עוגמת הנפש שנגרמה לצדדים"

יצחק לאור. דודו בכר
"אני עייף". יצחק לאור/דודו בכר

המשורר יצחק לאור נחקר באזהרה במשטרה לפני כמה חודשים על עבירות מין שביצע לכאורה לפני יותר מ-20 שנה. זאת, על אף שעל העבירות הללו חל חוק ההתיישנות. במכתב ששלח ללאור לאחר החקירה מפקד מרחב מוריה במשטרה, ניצב-משנה קובי דודיאן, הוא התנצל על "עוגמת הנפש שנגרמה לצדדים". הוא ציין עוד כי התיק יעבור לסגירה בפרקליטות. "לא זו הייתה כוונה, אלא למלא את החוק כלשונו", כתב.

תלונות ועדויות לכאורה למעשיו של לאור עלו במהלך השנים ברשתות החברתיות ובתחקירים עיתונאיים, אולם הוא מעולם לא נחקר או הועמד לדין על כך בשל התיישנות. לכן, לא ברור מדוע הוחלט בכל זאת לחקור את לאור. התשובה נעוצה אולי בעתירה שהגיש לאור לאחר שהוחלט לא להעניק לו את פרס לנדאו בסוף השנה שעברה.

עוד בנושא משפט ופלילים
מסתמן: רק הטכנאי יואשם ב"פרשת ההאזנות" של אייל גולן
הערכות: הוועדה לבחינת כשלי מצעד הגאווה תסתפק בנזיפה לאדרי
המשטרה בודקת חשד לרצח הצעירה שנמצאה מתה בכביש 4

"אם תיוותר על כנה ההחלטה לשלול מלאור את הפרס", נכתב בכתב התביעה שהוגש על ידי עורכי הדין יעקב וינרוט, יחיאל וינרוט, עמית חדד ואושר רובינגר, "הרי שזהו עידן חדש מבחינת כבודו של אדם וזכויותיו. מכאן ואילך אין הוא אלא פונקציה של כמות פרסומים ואין צורך לשפוט אותו. כל זאת מבלי שהתקיים אי פעם, במשך כל העשורים הרבים, בירור כלשהו בעניינו בפני גוף כלשהו - חוקר או בדק, פלילי, משמעתי או אתי - ומבלי שהוא זומן אי פעם לחקירה או למסירת גרסה", לשון כתב התביעה. זמן קצר לאחר מכן, ובניגוד לנוהג, זומן לאור למשטרה.

ממשטרת ירושלים נמסר כי "הוגשה תלונה נגד אדם וכמקובל ועל פי חוק נפתחה חקירה, שבסיומה כלל החומר הועבר כמקובל וכנדרש לפרקליטות המחוז שהחליטה על סגירת התיק. אנו כמשטרה מחויבים לפעול על פי דין כמחויב בחוק, וכך גם פעלנו במקרה זה".

לאור מסר בתגובה: "הרבה מאוד יצטרכו עוד להתנצל. הרבה מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully