וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זלזול בוועדה למלחמה בסמים: "תומכת בלגליזציה לא מתאימה לוועדה"

במסגרת דיון שנערך בנושא הרשות למלחמה בסמים, ביקשה יו"ר הוועדה תמר זנדברג הסברים לגבי שכרו של מנכ"ל הרשות, שנמצא בחופשה. יו"ר הרשות חיקה אותה, הגיב לה בזלזול וסולק. זנדברג: "זלזול שוביניסטי ומבזה"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: גדי וינסטוק, טל רזניק

דיון סוער התקיים הבוקר (ראשון) בוועדה למלחמה בסמים שהתכנסה כדי לדון בתכנית לסגירת הרשות למלחמה בסמים. והעברתה תחת המשרד לביטחון הפנים. בתחילת הדיון, יו"ר הוועדה תמר זנדברג שאלה מדוע מנכ"ל רשות המלחמה בסמים, יאיר גלר, נמצא בחופשה בתשלום כבר שמונה חודשים, אליה הוצא בשל חשד למעורבותו בפרשת שחיתות מזה והתנהלות חקירה משטרתית בנושא. יו"ר הרשות צבי הנדל תקף אותה בתגובה והטיל ספק בהתאמתה לשמש כיושבת הראש בשל דעותיה בנוגע לחוקיותם של סמים קלים. לאחר שחיקה אותה בלעג והתסיס את יושבי הוועדה נגדה, הוציאה אותו זנדברג מהישיבה.

בעת הוויכוח, הנדל טען כי זנדברג תהיה זכאית לבקש הבהרות לגבי הרשות שבראשה הוא עומד רק לאחר שתסביר כיצד היא יכולה לשמש כיו"ר הוועדה, הואיל והיא תומכת בלגליזציה של סמים קלים. בתגובה לדבריו, מחאו חלק מחברי הוועדה כפיים, ויו"ר הוועדה הורתה לסלקם מהחדר ואמרה: "מי שהיה לו מספיק חשוב למחוא כפיים, שיהיה לו מספיק אומץ לצאת החוצה".

עוד בוואלה! NEWS:
הרפורמה יצאה לדרך? בדואר ישראל עדיין מחכים שבועות רבים לחבילה
תיעוד: שתיים ממובילות מאבק הגז עוכבו לחקירה בהפגנה בבירה
מסתמן: רק הטכנאי יואשם ב"פרשת ההאזנות" של אייל גולן

הנדל חיקה את ח"כ זנדברג - ונזרק מהוועדה למלחמה בסמים. ערוץ הכנסת
"אדם התומך בלגליזציה לא יכול להיות יו"ר ועדה שתילחם בסמים". הנדל וזנדברג בדיון, היום/ערוץ הכנסת

זנדברג, שהמשיכה לדרוש תשובות לגבי החופשה בתשלום של גלר, אמרה להנדל: "אם אתה חושב שגוף שאתה היו"ר שלו ייתן חופש של שמונה חודשים ולא יהיה משקל לשאלה כמה יימשך החופש הזה, ואתה חושב שעל הפרובוקציה אתה תקבל כפיים, אתה טועה". בתגובה, הטיח בה הנדל: "אם את חושבת שמישהו שבעד לגליזציה יכול להיות יו"ר ועדה שתילחם בסמים, יש לך טעות".

הנדל המשיך להמריד את יושבי הוועדה נגד זנדברג, ולבסוף אף חיקה אותה בלעג. לאחר שעשה זאת, הורתה זנדברג להוציא גם אותו מהדיון, וקראה: "הייתי חמש שנים עוזרת פרלמנטרית ושנתיים וחצי חברת כנסת, לא ראיתי מוזמן שמזלזל בצורה כזאת ביו"ר הוועדה בצורה שוביניסטית, מבזה, ואני מבקשת ממך לעזוב את הדיון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תמר זנדברג בפריימריז של מרצ, גני התערוכה. ניב אהרונסון
"מעולם לא ראיתי מוזמן שמזלזל כך ביו"ר וועדה". ח"כ זנדברג/ניב אהרונסון

גלר נמצא בחופשה בשל חקירה משטרתית, אך ממשיך לקבל משכורת המוערכת בכ-50 אלף שקל על חשבון כספי הציבור. לטענת אנשי הרשות למלחמה בסמים, הוא מנצל ימי חופשה ומחלה. בתגובה לכך, אמרה זנדברג: "שמונה חודשים? היד כנראה עוד נטויה".

בסיום הדיון, אמר ח"כ דוד ביטן, חבר וועדת הסמים ויו"ר וועדת הכנסת כי הוא לא השתכנע שצריך לפרק את הרשות למלחמה בסמים. "לא רק שלא השתכנעתי שצריך לפרק את הרשות, השתכנעתי שצריך לחזק אותה. ברור לגמרי שזה לא צריך להיות בחוק ההסדרים כי בקושי ישבו איתם. אי אפשר לפרק רשות בלי לשבת עם האנשים שעוסקים בזה", אמר.

תקציב הרשות יקוצץ ב-20 מיליון שקל אם יועבר למשרד לביטחון הפנים

הרשות למלחמה בסמים ובאלכוהול היא תאגיד שהוקם מתוקף חוק הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובשימוש לרעה באלכוהול בשנת 1988. על פי סעיף 5 לחוק, הרשות אמונה על גיבוש מדיניות בנושא מניעה, טיפול, שיקום, ענישה ואכיפת החוק בתחום השימוש לרעה בסמים ובאלכוהול, שתהווה בסיס לפעילותה ולפעילות הממשלה בנושא. בחוק נקבע כי הרשות כפופה לראש הממשלה, אך בהחלטת ממשלה מאפריל 2009 הועברו סמכויותיו לידי השר לביטחון הפנים.

על פי החוק, הרשות אמונה על הכנת תקציב שנתי, ותקציבה ממומן מאוצר המדינה וממענקים ותרומות שתקבל. עם זאת, החוק אינו קובע את סך התקציב של הרשות או את שיעור המימון מאוצר המדינה ביחס להכנסות הרשות ממענקים ותרומות. על כן, המצב בפועל הוא ש-95% מתקציב הרשות מגיע מתקציב המדינה ולא מתרומות.

לאורך השנים תקציב הרשות עמד על 10 מיליון שקלים, אולם לפני כשלוש שנים תקציבה הוגדל ל-31.5 מיליון שקלים - פי שלושה. בנוסף, על פי מסמך נתונים של מחלקת המידע והמחקר של הכנסת בשנה שעברה, לאחר שינויים התקציב התנפח ל-44,924 שקל, ומתוכו נוצלו 44 אלף שקל - 97.9%. כעת, אם תעבור הרשות תחת המשרד לביטחון הפנים, תקציבה צפוי להיות מקוצץ ב-20 מיליון שקלים. באם תעבור ההצעה במסגרת חוק ההסדרים, סגירת הרשות והעברתה למשרד לביטחון הפנים צפוי להיכנס לתוקף ב 1 באפריל 2016.

"סגירת הרשות תעלה למדינה מליונים"

יו"ר הרשות הנדל אמר בטרם סולק מהדיון כי "בקדנציה הקודמת הוחלט להעביר אותנו למשרד לביטחון הפנים 'בהשאלה', מסיבות פוליטיות ובכפוף לבקשה קואליציונית. עם זאת, זה מצא חן בעיניהם - השר הקודם ראה שיש פה גוף עם הצלחות בלתי רגילות. לפני ארבע שנים ביקשו שנעסוק גם באלכוהול ולא רק סמים. מעל ל-25% מהנערים עד גיל הצבא הוגדרו כצרכנים, היום זה פחות מ-11%. כל ההצלחה הזאת זה על 30 אנשים בלבד - כמות האנשים העובדים ברשות".

לגבי הקיצוץ בתקציב הוסיף הנדל: "התקציב שלנו הוא 30 מיליון שקל, תבטלו אותנו - למדינה זה יעלה מיליונים כי כל מעשן סמים, שותה אלכוהול ורוצח עולים הרבה מאד כסף. הרשות תישאר כי אין בזה שום הגיון שבעולם, זה נוגד כל שיקול דעת כלכלי. סגירת הרשות משמעה לסגור אותה לחלוטין ולא מעבר למחלקה כזאת או אחרת. בארצות הברית הרשות מחזיקה כוחות רבים, מסוקים, היא בגודל משטרה שלמה. כל מדינה שסגרה את הרשות שלה התחרטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully