וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס אינדונזי עם 54 נוסעים נעלם; ככל הנראה התרסק במזרח המדינה

המטוס של חברת "טריגאנה אייר" נעלם באי גינאה החדשה, האזור המזרחי ביותר באינדונזיה. לפי כלי תקשורת מקומיים, תושבים באזור דיווחו על התרסקות מטוס. לאינדונזיה היסטוריה של שלל תאונות אוויריות

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מטוס נוסעים אינדונזי עם 54 בני אדם נעלם היום (ראשון) במחוז פפואה, האזור המזרחי ביותר באינדונזיה, בגבול פפואה גינאה החדשה. לפי כלי תקשורת מקומיים, תושבים באזור דיווחו על מטוס שהתרסק לאחר ההודעה על היעלמות המטוס. לאחר שעות של חיפושים, מסר גורם במשרד התחבורה של אינדונזיה כי שרידי כלי הטיס התגלו באזור אוקטבה במחוז.

המטוס של חברת "טריגאנה אייר" מסוג 42 ATR איבד קשר עם בקרת התעופה סביב השעה 15:00 שעון מקומי. המטוס המריא משדה התעופה סנטאני בבירת מחוז פפואה, ג'איאפורה, והיה בדרכו דרומה לעבר אוקסיביל.

"איבדנו קשר עם המטוס", מסר יושב ראש הסוכנות לחיפוש והצלה הלאומית של אינדונזיה במבנג סוליציו לסוכנות רויטרס. המטוס שייך לחברת התעופה טריגאנה, ועל סיפונו היו 44 נוסעים מבוגרים, חמישה פעוטות וחמישה אנשי צוות.

עוד בעולם:
בנו של בן לאדן: "לתקוף את תל אביב, וושינגטון, לונדון ופריז"
סין: 112 הרוגים, 95 נעדרים. חשש לפיצוצים נוספים
40 מהגרים נחנקו למוות בתא מטען של ספינה בדרך לאיטליה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מטוס טריגאנה אייר/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמנם הדיווחים על מטוס נעלם מיד העלה זכרונות ממטוס של חברת התעופה מהמדינה השכנה "מלזיה איירליינס" MH370 שהמריא מקואלה לומפור לבייג'ין ונעלם במארס שנה שעברה, עם 239 בני אדם על סיפונו, ורק בשבועות האחרונים נמצאו שרידיו על חופי האי ראוניון. אולם דווקא לאינדונזיה יצא שם רע בעולם התעופה בשל רמת בטיחות נמוכה וכמות גבוהה מאוד יחסית של תאונות אוויריות
.
רק לפני חודש וחצי מטוס הרקולס צבאי מיושן של חיל האוויר האינדונזי התרסק בצפון המדינה, התנגש בבניין וגרם ל-141 הרוגים. בנוסף לתאונות אוויריות של חיל האוויר האינדונזי, היו גם תאונות אזרחיות רבות, הרבה מעל לממוצע בעולם.

בדצמבר האחרון מטוס של "אייר אסיה" שהמריא מאינדונזיה לסינגפור התרסק ו-162 הנוסעים נהרגו. ב-2007 למשל מטוס של חברת הצ'רטר (שנסגרה מאז) "אדם אייר" התרסק וכל 102 האנשים עליו מתו. גם חברות "סילק אייר" ו"ליון אייר" האינדונזיות חוו תאונות אוויריות קטלניות ב-15 השנה האחרונות. למרות תקנות חדשות לשיפור הבטיחות מצד הרשויות באינדונזיה, המצב כנראה עדיין רחוק מאופטימלי.

(עדכון ראשון: 11:40)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully