וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וואלה, הבנתי: האם מערך הגיור העצמאי מציג אלטרנטיבה אמיתית?

15.8.2015 / 9:00

מערך בתי דין עצמאיים לגיור, פרי מאמצים של בכירי רבנים מהציונות הדתית, עלה השבוע לכותרות. אבל מה זה גיור אלטרנטיבי ומה זה "גיור כהלכה"? ומה בכלל דורש גיור? אחרי שתצפו תוכלו לומר: "וואלה, הבנתי"

עריכה: ניר חן; מאיה בן ניסן, מעצב גרפי: דור מוסקוביץ, תחקיר: נועה שוסטרמן

בכירים בציונות הדתית, בהם הרבנים דוד סתיו, יעקב מדן ושלמה ריסקין, התאגדו השבוע להקמת מערך בתי דין שיערכו הליכי גיור "ידידותיים יותר", המאמצים לטענתם שיטות מקלות בהלכה היהודית. זאת "כדי להתמודד באופן אמיץ ואחראי במישור ההלכתי ובמישור הלאומי עם האתגרים המשמעותיים שהציב קיבוץ הגלויות בכללו והעלייה הגדולה מברית המועצות לשעבר בפרט", לטענתם.

ההחלטה להקים את הגוף המדובר, שנקרא "גיור כהלכה", נכרכה במאבק מתמשך ועקרוני על ההגמוניה ברבנות הראשית ובשירותי הדת במדינה בין הזרם החרדי והזרם הציוני-דתי. לצד תמיכה במהלך מצד מנהיגים בחוג חובשי הכיפות הסרוגות, הובעה כלפיו ביקורת על כך שהוא פוגע במעמדה של הרבנות הראשית, האחראית על ענייני המעמד האישי של תושבים ויהודים אזרחים בישראל.

כיצד נראה הליך גיור בישראל? מי קהל היעד העיקרי? מה הזרמים השונים ביהדות ואילו הליכי גיור הם מבצעים? האם מערך הגיור האלטרנטיבי הזה מציג אלטרנטיבה אמיתית? וגם: יהודי, בחן את עצמך - האם היית מצליח לענות על שאלה אחת במבחן הגיור? אחרי שתצפו בכתבה מאולפן וואלה!NEWS תוכלו לומר: "וואלה, הבנתי".

לקריאה נוספת:
וואלה, הבנתי: שבירת שיאי צריכת החשמל בעומס החום
וואלה, הבנתי: מה המרחק בין כדור הארץ לבן דודו הבוגר?
לא רק הגרעין: ההסכם שיכניס את אובמה לספרי ההיסטוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully