וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תע"ש של עולם הפשע: נעצר חשוד בהנדסת כלי נשק לעבריינים

13.8.2015 / 0:57

ברכבו של משה קסוס נתפסו רכיבים החשודים ששימשו לייצור אקדחים מאולתרים, וכן מפתחות ששימשו כנראה לפריצות. על פי החשד, הנשקים שנמצאו ברשותו של קסוס מועדפים על עבריינים שונים בארץ. מעצרו הוארך בששה ימים

חלקי אקדח שהמשטרה תפסה שחשודים ששייכים למהנדס האקדחים של עולם הפשע, אוגוסט 2015. חטיבת דובר המשטרה
בין היתר נתפסו ברכבו של החשוד אקדחי עט, הנחשבים למועדפים על ראשי ארגוני הפשע בארץ. חלק מהרכיבים שנתפסו בתא המטען/חטיבת דובר המשטרה

המשטרה עצרה אתמול (רביעי) את משה קסוס מבת ים, החשוד בכך ששימש כמהנדס אקדחים של ארגוני פשע וסיפק להם כלי נשק. החשוד נעצר בשעה שנסע ברכבו בבת ים, בו נמצאו כ-60 אקדחים מאולתרים ורכיבים נוספים המשמשים, על פי החשד, להכנת אקדחים. במשטרה בודקים כעת אם בעת שנתפס, היה קסוס בדרכו לספק את האקדחים שנמצאו ברכבו לעבריינים.

נוסף לכלי הנשק המאולתרים, נמצאו ברכב קפיצים, קנים וברגים, שככל הנראה שימשו את החשוד להנדסת נשקים. יתרה מזו, ברכבו נתפסו גם רתכת ומאות מפתחות משוכפלים, אשר שימשו על פי החשד לביצוע פריצות לבתים.

קסוס הובא אתמול בבוקר לבית המשפט השלום בתל אביב, ובדיון טען סנגורו כי הרכיבים שנתפסו ברשותו אינם כלי ירייה וכי למשטרה אין שום אינדיקציה שמדובר באקדחים. לטענתו, החלקים שנמצאו ברכבו משמשים לתעשיית הרהיטים. עוד טען החשוד כי צרורות המפתחות שמצאו השוטרים ברשותו משמשים לפתיחת תיבות לאיסוף בגדים אותן הוא מפעיל.

עוד בוואלה!NEWS:
פרשת הרפז: וינשטיין החליט לסגור התיק נגד גבי אשכנזי
עקב מחאת אלפי צרפתים: אירוע ישראלי בפריז יתקיים תחת אבטחה
היסטוריה: ספר התורה משחרור ירושלים חזר לכותל לאחר כיובל

חלקי אקדח שהמשטרה תפסה שחשודים ששייכים למהנדס האקדחים של עולם הפשע, אוגוסט 2015. חטיבת דובר המשטרה
כלי הנשק המאולתרים לא רשומים אצל שום יצרן ובקטלוג משרד הפנים. אקדח עט שנתפס ברכבו של החשוד/חטיבת דובר המשטרה

בין האקדחים שנמצאו ברכבו של קסוס היו אקדחי עט, הנחשבים פופולריים בקרב ראשי ארגוני הפשיעה בישראל ומחירם נחשב לגבוה במיוחד. עטי האקדח קלים מאוד לאחזקה ויכולים לירות קליע בודד בכל ירייה. מחירם מגיע לעשרות אלפי שקלים, ויתרונם הבולט הוא היעדרם ברישומים קטלוגיים של יצרני נשק או של משרד הפנים. בשל כך, לא ניתן לייחס לאקדחים מסוג זה בדיקות בליסטיות מזירות פשע, ובלתי אפשרי לבצע לו שרשור היסטורי.

השופט דניאל בארי האריך את מעצרו של קסוס בששה ימים, וקבע בין היתר כי הגרסה שמסר לחוקרים נשמעה מופרכת. מהמשטרה נמסר כי בכוונתה לנסות ולהבין למי סופקו כלי הנשק שעל פי החשד יוצרו על ידי קסוס.

"משטרת ישראל עושה מאמץ ממוקד וממושך לצמצום תופעת השימוש בכלי נשק, זאת לשם שיפור והגברת תחושת הביטחון של האזרחים", אמר מפקד מרחב אילון ניצב משנה נתן בוזנה. "תפיסת האקדחים, כמו גם הכלים ששימשו לפי החדש לפריצות לבתים, מנעה פגיעה פוטנציאלית ברכוש ובנפש. כמות הכלים והאקדחים שנמצאו ברכבו של החשוד מצביעים על פעילות בקנה מידה ארצי", הוסיף.

אחיו של קסוס, איציק, נרצח לפני כשנתיים באור יהודה כשנורה על ידי אלמוני, כאשר עד היום לא הצליחה המשטרה לפענח את הרצח. יש לציין כי האח הוגדר על ידי המשטרה כיד ימינו של העבריין זאב רוזנשטיין.

(עדכון ראשון: 23:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully