וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים הגיעו לצפות במטר המטאורים המרהיב בשמי מצפה רמון

כ-5,000 בני אדם הגיעו לעיר הדרומית על מנת לצפות בתופעה, במסגרתה נראו הלילה עשרות מטאורים חוצים את השמיים. דנון: "חקר החלל הוא דרך מלהיבה ליצור שיח בין אזרחים מכל קצוות הארץ"

עריכה: ניר חן

יותר מ-5,000 בני אדם הגיעו הלילה (חמישי) למצפה רמון על מנת לצפות בשיאו של מטר המטאורים שנראה בשמי ישראל עוד מחודש יוני. המוני משפחות, חובבי אסטרונומיה, זוגות רומנטיים וטיילים הגיעו לאירוע של סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והאגודה הישראלית לאסטרונומיה כדי לחזות באבק הכוכבים בשמיים.

מטר מטאורים בשמי ישראל, אוגוסט 2015. עינת זבירין, מערכת וואלה! NEWS
המטאורים כפי שנראו במצפה רמון/מערכת וואלה! NEWS, עינת זבירין

"חקר החלל הוא אחת הדרכים המלהיבות שדרכן ניתן ליצור שיח משותף בין אזרחי ישראל מכל קצוות הארץ ולהביא מדע באופן חווייתי לילדים ונוער", אמר שר המדע והחלל דני דנון על האירוע. "הגעתם של אלפים למצפה רמון מעידה על כך שההתעניינות בנושא עולה וגוברת. משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל ימשיך להנגיש ולפתח תכניות על מנת לחשוף את כלל הציבור הישראלי לתחום החלל".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מטר מטאורים בשמי ישראל, אוגוסט 2015. רן לעמ, מערכת וואלה! NEWS
אלפי אנשים הגיעו לצפות במטר המטאורים. הלילה במצפה רמון/מערכת וואלה! NEWS, רן לעמ

במסגרת המטר, הפרסאידים, שהם המטאורים שחודרים לאטמוספירה מכיוון קבוצת הכוכבים פרסאוס, הגיעו לאזורנו בנחיל צפוף שיותיר שובל של אבק כוכבים בשמיים. המטר מתרחש כאשר כדור הארץ עובר במסלולו של השביט "סוויפט טאטל", ובעת המעבר משתחררים אבק כוכבים וחלקיקי קרח. כשהאחרונים נשרפים באטמוספירה, הם גורמים להופעתו של המטאור.

בזמן קצר יחסית, נצפו הלילה מאות מטאורים בשמיים. בתופעה האסטרונומית היה ניתן לצפות ללא אמצעי ראייה מיוחדים, אך הומלץ לעשות זאת בעיקר במקומות חשוכים. טל שמאי, חזאי חדשות 10, העריך שתושבי האזורים המיושבים כמו גוש דן, לא יבחינו בו.

(עדכון ראשון: 23:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully