וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי ישי: "בג"ץ עיקר את החוק, משתלם להסתנן לישראל"

שר הפנים לשעבר, ומי שעמד בראש המאבק במסתננים, יצא בריאיון לאולפן וואלה!NEWS נגד החלטת בג"ץ בנושא "חוק המסתננים". "אם השופטים היו גרים בדרום תל אביב, הפסיקה הייתה אחרת"

צילום: עומר מירון, עריכה: ניר חן

"מדובר בפסיקה קשה וחמורה והתערבות אגרסיבית בבית המחוקקים", כך אמר היום (רביעי) שר הפנים לשעבר אלי ישי בריאיון לאולפן וואלה!NEWS, על החלטת בג"ץ בנוגע ל"חוק המסתננים". "לא הם אלה שנבחרו, ובפעם השלישית הם משנים חקיקה של הכנסת". אמש יצאו מאות מתושבי דרום תל אביב להפגין נגד החלטת בג"ץ, שקבע כי יש לקצר את זמן השהייה של מבקשי המקלט במתקן "חולות". המשמעות היא שיותר מאלף מסתננים ומבקשי עבודה השוהים במתקן יותר משנה ישוחררו.

"הם עיקרו את החוק מתוכן", הוסיף ישי שהיה ממובילי המאבק במסתננים כשהיה שר הפנים. "ברגע שאתה נותן לו פחות זמן במתקן משתלם לו לבוא לארץ וזה הסיפור. הדבר שמונע בעדם זה הכליאה הממושכת כי כיום יש סולמות, יש 13 מטר, שעוברות את הגדר".

מחוץ למתקן השהייה חולות, יוני 2015. ראובן קסטרו
מתקן "חולות"/ראובן קסטרו

ישי הוסיף כי הוא "מכבד את שופטי בית המשפט העליון ואת בית המשפט, אבל אילו היו גרים בדרום תל אביב הפסיקה הייתה שונה לחלוטין. אם לא הייתי יוזם את הגדר היו פה כל יום מיליון מסתננים והיינו מאבדים את המפעל הציוני במדינת ישראל". לדבריו, "מיליון יהפכו תוך זמן קצר לשני מיליון, שלא לדבר על הסבל הבלתי נסבל של תושבי דרום תל אביב".

לסיום פורס ישי את הפתרון שלו לבעיה: "עשינו שלושה דברים: גדר, כליאה ממושכת ומתקני שהייה ולא לתת להם עבודה. מצד אחד הגדר תפתור את החדירה וההסתננות לארץ, ואם לא ניתן להם עבודה, זה יחזיר אותם בהדרגה למדינתם. האשימו אותי שאני גזען וחשוך, אבל אני אחראי לאזרחי מדינת ישראל. שיחזרו לארצם ומולדתם ושם יסתובבו בחופשיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully