וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שרשרת טביעות הילדים: איך מתנהגים במקרה של טביעה?

10.8.2015 / 13:06

שלושה ילדים טבעו אתמול בבריכות, שניים מהם בבריכות פרטיות. ישעיהו מנט, חובש ומעביר סדנאות לבעלי בריכות, הסביר באולפן וואלה! NEWS מהם הצעדים המידיים שיש לעשות כשילד או מבוגר טובע

עריכה: ניר חן

שלושה ילדים טבעו אתמול בבריכות ברחבי המדינה, שניים מהם בבריכות פרטיות. ישעיהו מנט, חובש מד"א בהכשרתו וממקימי עמותת "סביונים" להכשרת בעלי בריכות פרטיות, סיפר באולפן וואלה!NEWS כי לבעלי הבריכות חסרה הכשרה בסיסית שעשויה להציל חיים.

לדבריו, גם בריכה קטנה עלולה להוות סכנת מוות לילדים קטנים ולתינוקות. "אפילו אם מדובר בעומק של חצי מטר. שנייה ללא השגחה, בליעה קטנה של מים ותינוק יכול לאבד את עצמו", אמר והוסיף: "לא משנה גודל הבריכה, הסוג, איפה היא ממוקמת ומי משגיח או מציל. חשוב שכל אחד ידע מה לעשות במקרה של טביעה".

מנט סיפר כי בעקבות טביעתן של הילדות בנות העשר, אור קורן וקורל שר, בבריכה פרטית בסביון בשנה שעברה הוקמה העמותה שלו, שמעבירה סדנאות קצרות לבעלי בריכות פרטיות ביישוב ומעניקה להן את ההכשרה הבסיסית. מנט חבר לאמה ולסבתה של קורן והוא העביר כבר מספר סדנאות בסמוך לבריכה בה טבעו הבנות: "לחזור למקום הזה ולאותה בריכה זה כואב, אבל היה לנו חשוב לעשות משהו לזכרה של אור קורן ולנסות למנוע מקרים כאלה".

מנט מנה שלושה צעדים ראשוניים שיש לבצע במקרה של טביעה. הראשון הוא להזעיק את מד"א, השני הוא להרחיק את הנטבע ממקור המים, והשלישי הוא החייאה. "יש לבצע 30 עיסויים במרכז החזה ובמקרה שמדובר באדם קרוב יש גם לבצע הנשמה מפה לפה".

בתוך כך, מצב הילד שטבע אתמול בבית מלון אילת עדיין קשה, והוא מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ ילדים בבית החולים סורוקה. בת שנתיים אף היא במצב קשה אחרי שטבעה אתמול בבריכה בבית משפחתה בראשון לציון. היא אושפזה בבית החולים אסף הרופא. ילד נוסף טבע בבריכה צימר במושב שומרה בגליל העליון ונפגע באורח קל.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS
"לכודים ברעש": האנשים שחיים בין חפירות הרכבת הקלה
אישום בלינץ' במג'דל שמס: צעיר הכה בקרש, אם ל-4 רוצצה הגולגולת
כשיצחק אברג'יל התרברב: "המאבטחים של רוזנשטיין עפו באוויר"

תיעוד: הבריכה בסביון בה מתו שתי הילדות. צילום מסך
הבריכה בסביון שבה טבעו קורן ושר/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully