וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוכד נחשים: "אנשים אשמים בריבוי נחשי הצפע בישראל"

בתוך יומיים הוכשו שני צעירים על ידי נחשים בגולן ובגליל. בריאיון לאולפן וואלה! NEWS, מסביר מנשה פיקל, לוכד נחשים, כיצד תדעו שהוכשתם בידי נחש ומה עליכם לעשות

עריכה: ניר חן

צעיר בן 18 אושפז היום (ראשון) במרכז הרפואי זיו שבצפת במצב קל לאחר שהוכש על ידי נחש בחצר ביתו שבגולן. בסוף השבוע אושפז באותו בית חולים במצב בינוני נער בן 17 לאחר שהוכש על ידי נחש צפע בגליל. מנשה פיקל, לוכד נחשים משוהם, הסביר היום (ראשון) בריאיון לאולפן וואלה! NEWS ריבוי נחשי הצפע בשנים האחרונות נובע מהסיבה שאנשים הורגים נחשים "טובים" ,לא ארסיים, שאוכלים את הצפעים ובכך גורמים לכך ש"לצפעים אין אויב".

עוד חדשות:
אחמד דוואבשה התעורר ושאל: "איפה אימא?"
היכן לומדים תלמידי התיכון הערכיים ביותר בישראל?
וינשטיין מגביל התערבויות רגב בתקציב התרבות: "פגיעה בחופש הביטוי"

מנשה פיקמן, הלוכד משהם - על ריבוי נחשי הצפע לאחרונה. מערכת וואלה!
לוכד הנחשים מנשה פיקל באולפן וואלה! NEWS לצד הדס סיני/מערכת וואלה!

פיקל טען כי בארץ ישנם 37 סוגים של נחשים ובאזור המרכז יש 27 סוגים, אולם הנחש היחיד באזור המרכז שהוא ארסי הוא הצפע המצוי. הוא הוסיף, כי הנחש הוא בעל חיים מועיל לאדם מכיוון שהוא אוכל עכברים, חולדות ומכרסמים."הנחש הוא בעל חיים מוגן שאסור ללכוד או להרוג אותו, אלא אם עושה זאת אדם המוסמך לכך", הבהיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
נחש הצפע שהובא לחדר המיון במרכז הרפואי זיו, אוגוסט 2015. המרכז הרפואי זיו, מערכת וואלה! NEWS
הנחש שהכיש את הצעיר בגולן, היום/מערכת וואלה! NEWS, המרכז הרפואי זיו

לוכד הנחשים המליץ כי במקרה של הימצאות נחש בתוך הבית יש לפנות ללוכד מוסמך או למוקד העירוני. עוד אמר כי יש להתייחס לכל הכשה כאל הכשה של נחש ארסי מכיוון שהכשה ארסית עלולה לגרום למוות. "צריך להיות במנוחה מוחלטת, ברגיעה", אמר. "לא רצים, לא קופצים, לא חותכים את המקום, לא מוצצים את המקום ולא חוסמים דם. צריך לקבע את האיבר, לא לטלטל אותו ולהזמין אמבולנס. במקרה של בחילות, הקאות, או אובדן הכרה ונפיחות של המקום - זה מצביע על כך שמדובר בנחש ארסי".

מנהל המחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי זיו שבצפת, ד"ר יוסף נביה, מזכיר כי בעונה זו של השנה הנחשים פעילים בחצרות בתים ובשטחים פתוחים ומומלץ לא להרים אבנים או חפצים שמתחתם עלולים להסתתר נחשים. "במקרה של הכשה יש לפנות את הנפגע במהירות האפשרית לקבלת טיפול רפואי ולא להתמהמה", הדגיש, "לפני הגעת הצוות הרפואי או ההגעה לבית החולים יש להשכיב את הנפגע ולהרגיעו. במידה וניתן, יש לקבע את הגפה הפגועה ולשטוף את אזור ההכשה במים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully