וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישועה לטבע מההמונים: יש לכם דולר לקנות שמורה בניקרגוואה?

אתר אינטרנט לגיוס המונים מתוצרת ישראל ירכוש אדמות על רחבי הגלובוס ויהפוך אותן לשמורת טבע כדי למנוע הכחדת בעלי חיים. המטרה: להגיע ל-25 אלף דולר בתוך ימים. ריאיון באולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

אחרי האתרים לגיוס המונים לטובת כתיבת ספר, הקלטת אלבום או הקמת חברת סטארטאפ, מגיע הפרויקט לגיוס המונים למען הצלת כדור הארץ. פרופ' אורי שיינס מקמפוס אורנים של אוניברסיטת חיפה, יחד עם שורה של מדענים מהעולם, הקים אתר אינטרנט ובו כל אחד יכול לתרום מדולר או אירו אחד כדי לקנות אדמות פרטיות באזור "חם לשימור" על רחבי הגלובוס ולהפוך אותן לשמורת טבע.

על פי ממצאי ארגונים בינלאומיים בין 1.4% ל- 2.3% משטח כדור הארץ מוגדרים כאזורים "חמים" לשימור, אזורים שיש בהם מגוון ביולוגי עשיר במיוחד שנמצא בסכנת הכחדה. השטחים הללו נמצאים בידיים פרטיות וקנייתם תמנע את הפיכתם למכרות, שטחי מרעה עבור פרות או שטחים של חקלאות לשמן קוקוס וכדומה. פרופ' שיינס אמר בראיון לאולפן וואלה! NEWS "אנחנו לא מדברים על כל כדור הארץ, אנחנו מתמקדים ב-1.4%ממנו. אנחנו מצילים את השטחים באזורים שיש בהם מגוון הכי גדול בעולם והופכים אותם לשמורות טבע".

פרופ' שיינס הסביר כי כל אחד יכול להשתתף באמצעות דמי חבר בסך דולר או יורו אחד. כל חבר ששילם את הכסף יוכל להיכנס לאתר ולהצביע ולבחור להיכן הוא רוצה שהכסף שלו יילך או שהכסף של הארגון יילך. "ככה אנחנו משתפים במחיר שווה לכל נפש המונים, ואנחנו נעביר את הכספים לפי הבחירה של ההמונים לאותן קבוצות שכבר היום נמצאות בשטח וקונות אדמות והופכות אותן לשמורות טבע. לדוגמא אפשר לבחור באתר שהכסף יילך לפרויקט מסוים בניקרגואה. זה יהיה שייך לתושבים המקומיים, זה הולך לאנשים שנמצאים בניקרגואה ואוספים את הכסף, ומקבלים את הכסף וקונים את האדמות" אמר.

פרופ' שיינס סיפר כי המיזם נמצא באינדיגוגו ויש ליוזמים פחות משבוע להגיע ל- 25 אלף דולר. עד כה הם הצליחו לגייס 22 אלף דולר. "אנחנו מציעים לכל אחד לבוא ולהיות שותף ביוזמה שלנו במחיר שהוא מוכן לתת, מדולר ומעלה. וברגע שאתה תרמת, אתה בתוך המייסדים, אתה נכנס לדף המייסדים של הארגון הזה, שזה ארגון בינלאומי. ואתה שותף יחד איתנו, אתה שותף בהקמת ארגון, ויש לך גם זכות הצבעה. כל זה מבוקר על ידי צוות מדענים שיעבוד בהתנדבות. כמעט הכול יהיה בהתנדבות חוץ ממנהל אתר שהוא יקבל משכורת. אנחנו נחפש מנהל אתר מאוד איכותי שיעשה את כל העבודה. כל השאר, אנחנו המדענים נעבוד בהתנדבות עבור הפרויקט הזה ולכן אני גם יכול להבטיח שאם תרמת דולר, מאה אחוז מהדולר שלך הולך למטרה שלו".

לדף המיזם באינדיגוגו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully