וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד נדיר מתוך הלהבות: הכבאים נלחמים באש ליד ירושלים

5.8.2015 / 17:54

150 לוחמי אש ומתנדבים נאבקו במשך שעות ארוכות בדליקה שהשתוללה באבן ספיר ביום ראשון. בתיעוד ממצלמת גו פרו שהגיע לידי וואלה! NEWS נראים הצוותים נלחמים בשריפה תוך שהם מסכנים את חייהם: "צריכים סיוע"

עריכה: מתן חדד

שריפת הענק שהשתוללה ביום ראשון בסמוך לאבן ספיר שליד בית החולים הדסה עין כרם בירושלים כילתה יותר מ-1,500 דונם. 50 צוותי כיבוי, שכללו כ-150 לוחמי אש ומתנדבים, נאבקו במשך שמונה שעות בדליקה עד שהצליחו לכבותה. בתיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS, שצולם ממצלמת גו פרו (GoPro), נראים הכבאים נלחמים בלהבות האש תוך שהם מסכנים את חייהם.

"מדובר בתוואי שטח מסוכן ביותר. הלוחמים סיכנו את חייהם בשביל לכבות את השריפה הגדולה הזו", אומרים ברשות הארצית לכבאות והצלה. בתיעוד נראה גם ביתם של בני הזוג יוחנן וברברה בוטרברג, שהלהבות כילו אותו לחלוטין. "מדובר בבית שעולה באש כליל, שבוער כליל", נשמע הכבאי מדווח בדקות הדרמטיות ברשת הקשר.

לקריאה נוספת:
גובר החשד להצתה: בקבוקי חומר דליק באזור השריפה ליד ירושלים
"להבות בגובה בניין": תיעוד השריפה הגדולה ביותר מאז אסון הכרמל

תיעוד מתוך הלהבות: השריפה באבן ספיר דרך עיני הכבאים. מערכת וואלה! NEWS
"סיכנו את חייהם". להבות הענק מבעד לעדשת המצלמה של לוחמי האש/מערכת וואלה! NEWS

רשף אייל כהן, סגן מפקד כבאות והצלה ירושלים, הפליג בשבחים על אומץ לבם של הכבאים. "לוחמי האש בירושלים פעלו בגבורה אמיתית ונאבקו שעות ארוכות בלהבות ובחום הכבד. המאבק של לוחמי האש חדורי המטרה להכריע את השריפה, הסיוע הרב שקיבלנו מכל מחוזות הכיבוי, כולל צוותי כיבוי שהגיעו מחיפה ומהגליל, וכוחות החירום השונים שסייעו כל אחד בתחומו – כל אלה מנעו את התפשטות השריפה לכלל היישוב אבן ספיר ולבית החולים הדסה עין כרם", אמר.

כהן הוסיף: "לוחמי האש הצליחו למנוע את שריפת מנזר 'יוחנן במדבר' ופגיעה ביישובים אורה ועמינדב. על כך מגיע להצדיע ללוחמי האש בירושלים שבשקט ובאומץ רב הגנו בגופם על תושבי ירושלים והסביבה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיעוד השריפה באבן ספיר/מערכת וואלה!, צילום מסך

לצוותים סייעו כבאיות של חיל האוויר ואנשי קק"ל. שלושה לוחמי אש נפצעו באורח קל במהלך פעולות הכיבוי. באבן ספיר, מעבר לבתים, נשרפו גם מחסנים ולולים. חוקרי דליקות שהגיעו לאזור למחרת השריפה יחד עם צוות זיהוי פלילי של המשטרה, מצאו בשטח שני בקבוקים שמכילים חומר דליק - מה שמחזק את ההערכה שהיער הוצת במכוון. "כל הכיוונים נבדקים", אמרו גורמים בכיבוי האש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully