וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחם חרדי הושעה לאחר שנזף בשוטרים שחסמו ממתנחלים גישה לדומא

4.8.2015 / 9:32

החייל, תושב יצהר, הגיע מתוקף תפקידו למחסום שמנע מעבר להפרות סדר בכפר שבו אירע הפיגוע. לפי העדויות, הוא הפציר במתנחלים שלא להקשיב לכוחות במקום. החייל נשפט ורותק ל-28 יום

טקס השבעה של הנח"ל החרדי בגבעת התחמושת, מאי 2013. נועם מושקוביץ
"התנהגותו לא עולה בקנה אחד עם ערכי צה"ל". לוחם חרדי הושעה מתפקידו/נועם מושקוביץ

לוחם בנח"ל החרדי נענש אתמול (שני) בחומרה לאחר שעודד מתנחלים שרצו לעבור מחסום משטרתי לכיוון הפרות סדר בכפר דומא, שם אירע הפיגוע שבו נשרף למוות הפעוט הפלסטיני עלי דוואבשה, ואף נזף בשוטרים שהתעמתו עמם. הוא הושעה מתפקידו בגדוד "נצח יהודה" ונגזרו עליו 28 ימי ריתוק לבסיס.

תחילת הסיפור ביום ראשון האחרון. סמוך לכפר הפלסטיני החלו להתפתח הפרות סדר על רקע הפיגוע במקום. מתנחלים שביקשו להגיע למקום, ככל הנראה במטרה להתעמת עם המקומיים, נעצרו במחסום משטרתי. לפי אחת הגרסאות, הלוחם החרדי, תושב יצהר, היה במחסום מתוקף תפקידו ביחד עם חיילים נוספים. לפי גרסה אחת הוא נזף בשוטרים ודרש מהם שלא ימנעו מהם גישה לכפר. לפי גרסה אחרת, הוא אף עודד את המתנחלים והפציר בהם שלא להישמע להוראות השוטרים. התנהגותו של החייל הועברה לידיעת הצבא, ולאחר קבלת עדויות מהמקום הוא נשפט אתמול על ידי מפקד הגדוד ונענש.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי החייל נענש בהתאם לנהלים. "החייל התנהג בצורה שאינה עולה בקנה אחד עם ערכי צה"ל והפריע לכוחות הביטחון לבצע את משימתם. כתוצאה מכך, החייל הושעה מלחימה ונשפט ל-28 ימי ריתוק על ידי מפקד הגדוד", נמסר.

לקריאה נוספת:
מאיר אטינגר, נכדו של הרב כהנא ויעד מרכזי של השב"כ, נעצר
אותו בסיס, תנאים שונים: "החיילים נמסים והקצינים מתקררים"
עימותים אלימים בכפר דומא; שמונה מפגינים פלסטינים נפצעו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully