וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתננות ממצרים: 15 חצו את הגבול ביום אחד ונתפסו על ידי צה"ל

4.8.2015 / 10:05

מתחילת השנה הצליחו יותר מ-70 מסתננים מאפריקה לחדור לישראל ורק בשבת האחרונה חצו את הגבול 15 מסתננים. שישה מהם נפצעו מאש הצבא המצרי ופונו לקבלת טיפול. גורם ביטחוני: "משתלם להם להסתכן בירי ולהגיע לישראל"

מאות מבקשי מקלט השוהים במתקן צועדים בצעדת מחאה בגבול מצרים, יוני 2014. יותם רונן
"זה כנראה עדיף על מה שהם עוברים במקום שבו נולדו"/יותם רונן

במוצאי יום שבת האחרון הצליחו 15 מסתננים לחצות את הגבול ממצרים לשטח ישראל. שוטרים מצרים שזיהו אותם מטפסים על הגדר פתחו לעברם באש ופגעו בשישה מהם ומסתננים נוספים נפצעו כתוצאה מהטיפוס על הגדר. כוחות צה"ל הוקפצו למקום אך המתינו לתיאום עם צבא מצרים, מחשש שהמצרים לא יזהו אותם וימשיכו בירי. בתום התיאום בין הצדדים נכנסו כלי רכב של צה"ל ופינו את הפצועים לצומת קציעות שבנגב, שם המתינו להם אמבולנסים שפינו את אותם לבית החולים סורוקה שבבאר שבע. יתר המסתננים הועברו לכלא סהרונים.

בשנים 2013-2014 התגאו בצה"ל כי מספר המסתננים ממצרים ירד עד כדי מעבר של מסתננים בודדים, אולם בשנת 2015 המגמה השתנתה. לוואלה! NEWS נודע כי פרט לחדירת המסתננים ביום שבת האחרון, הצליחו מתחילת שנת 2015 לחדור ממצרים לישראל 55 סודנים ואריתראים.

"בגלל המלחמה של הצבא המצרי בדעאש החמירו שוטרים מצרים את נוהלי הפתיחה באש והם יורים על כל דבר שזז", סיפר גורם ביטחוני. "הם משלמים הרבה כסף למבריחים בדואים, כי משתלם להם לחצות את סיני, להסתכן בירי ולהגיע לישראל, משום שאם הם חצו את הגדר, מעבירים אותם לסהרונים ושם הם מקבלים אוכל, מקום שינה ותדרוך כיצד להתמודד עם החוק הישראלי שלא מאפשר נכון לעכשיו גירוש. זה כנראה עדיף על מה שהם עוברים במקום שבו נולדו". החשש בצה"ל הוא שבשנה הקרובה יעברו את הגבול לישראל מאות מסתננים נוספים.

עוד בוואלה! NEWS:
מאיר אטינגר, נכדו של הרב כהנא ויעד מרכזי של השב"כ, נעצר
שלושה נפצעו מבקבוק תבערה שהושלך לעבר מכונית במזרח ירושלים
אותו בסיס, תנאים שונים: "החיילים נמסים והקצינים מתקררים"

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully