וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצנע: "הסכם הגרעין הוא עובדה, המאבק עם ארה"ב פוגע בנו"

3.8.2015 / 18:10

אלוף במילואים עמרם מצנע הוא בין עשרות הבכירים לשעבר במערכת הביטחון שקוראים לנתניהו לזנוח את ניסיונו לטרפד את ההצבעה בקונגרס: "אם ההסכם ייפול, זה ישפיע על מצב יהדות ארה"ב". ריאיון לאולפן וואלה! NEWS

צילום: אבי כהן, עריכה: ניר חן

עשרות בכירים לשעבר במערכת הביטחון קוראים לראש הממשלה בנימין נתניהו להפסיק להילחם בהסכם הגרעין שנחתם בחודש שעבר בין איראן למעצמות ולקבל אותו, ובמקביל לעבוד על שיפור הקשר עם הממשל האמריקני. "אני חושב שההסכם הזה הוא עובדה. מדינת ישראל צריכה ללמוד מהם היתרונות שאפשר להפיק מחיזוק הקשר האסטרטגי עם ארצות הברית, ובמקביל להכין רשת ביטחון למקרה שההסכם ייכשל. המאבק והעימות עם הנשיא אובמה מסב לנו רק נזק", אמר אלוף (במיל') עמרם מצנע, שחזר באחרונה מארצות הברית.

לדבריו, בהסכם הגרעין יש גם יתרונות. "יש בהסכם פוטנציאל חיובי ויש בו דברים שנותנים לנו יתרון ודוחים את איום הגרעין, ואולי אפילו מבטלים אותו", אמר.

הוא הוסיף כי אם ההסכם ייפול בארצות הברית, הדבר יסב נזק תדמיתי לישראל. "חשוב שהוא יעבור בקונגרס האמריקני כדי שלא נמצא את עצמנו מפסידים מכל הכיוונים. תארו לכם מצב שנתניהו מצליח לטרפד אותו - אמריקה תהיה במצב חלש, ואמריקה חלשה זה ישראל חלשה. יאשימו אותנו בכישלון וזה יכול להשפיע גם על מצב יהדות ארצות הברית", אמר.

לקריאה נוספת:
קרי הגיע למצרים: "הסכם הגרעין יהפוך את האזור לבטוח יותר"
"כמו בבחירות": אובמה החל הקרב על אישור הסכם הגרעין בקונגרס
ראש המל"ל: ישראל לא עודכנה בכל הפרטים של הסכם הגרעין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully