וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרינה רדיואקטיבית נפלטה ממכולה - עובדים בנמל אשדוד פונו

3.8.2015 / 13:01

צוותי כיבוי פועלים לזיהוי החומר שנפלט מהמכולה בנמל, לאחר שפינו את העובדים מסביבתה. המשרד להגנת הסביבה הורתה להעביר את המכולה לאזור מבודד בנמל. לא נשקפת סכנה לציבור

פשיטה של המשטרה בנמל אשדוד, מרץ 2015. חטיבת דובר המשטרה
הקרינה נפלטה ממכולה שהגיעה לנמל/חטיבת דובר המשטרה

שלושה צוותי כיבוי מתחנת אשדוד וצוות חומרים מסוכנים פועלים בשעה זו (שני) באירוע בנמל בעיר שבמסגרתו נפלטת קרינה רדיואקטיבית ממכולה שהגיעה למקום. הצוותים פינו את כל העובדים מסביבת המכולה והחלו בבדיקות לזיהוי החומר. בהנחיית המשרד להגנת הסביבה, המכולה הועברה לאזור מבודד בנמל ולא נשקפת סכנה לציבור.

בחברת נמל אשדוד ביקשו להבהיר כי הנמל פועל כרגיל. "נוהל חומרים מסוכנים הופעל היום בנמל בשל חשד בעקבות חומר רדיואקטיבי ברמות מזעריות באחת המכולות. המכולה הועברה לשטח ייעודי ובודדה מהפעילות הנמלית", נמסר מהנמל. "אין כל חשש מעבר לדופן המכולה עצמה. הנהלת הנמל והגורמים הרלוונטיים מטפלים כעת באירוע".

נמל אשדוד, אוגוסט 2015. לירון מולדובן
נמל אשדוד/לירון מולדובן

לפני פחות מחודש נסגרו תחנות הרכבת בנהריה ועכו בשל חשש מהימצאות חומר מסוכן באזור הצפון. זאת לאחר שבבדיקה שגרתית המתבצעת במכון דוד של מפעל רפא"ל, במתקן בעל חומר מסוכן הממוקם מצפון לחיפה ונמצא בקרבת פסי רכבת, התגלו מאפיינים חריגים. התחנות שבו לפעול בתוך שעות ספורות.

מרפא"ל נמסר אז בתגובה: "מדובר במכון דוד של רפא"ל שנמצא באזור הקריות, כאשר באחד המתקנים בתוך המכון במסגרת בדיקה שגרתית התגלו ממצאים חריגים של חומר מסוכן. אין שום סכנה - לא למי שנמצא בתוך המכון, או לאנשים שנמצאים בקרבת המכון, כמו קריית ים ומוצקין. פסי הרכבת חוצים את לב מכון דוד, ולכן אין השפעה סביבתית רחבה על התושבים מסביב, אבל כן הוחלט לסגור את הקו בנקודה הזאת שבה הרכבת עוברת בלב המכון, מתוקף משנה זהירות, כיוון שמדובר בחומרים מסוכנים ואנחנו לא מעוניינים לקחת סיכונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully