וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ מכחיש שחתם על מסמך למען הקהילה הגאה בעצרת המחאה

2.8.2015 / 16:33

שר התשתיות שנאם באירוע בגן מאיר טען כי צולם מעיין בכתב ההתחייבות שהעבירו לו המארגנים, אך סירב לעשות כן מתוך מדיניות. האגודה למען הלהט"ב על שטיינץ: "הוא משתמש בציניות בקהילה"

צילום: מאצ'י הוף, דוד קורן, ערן גילווארג; עריכה: יאיר דניאל

אלפים השתתפו אתמול (שבת) בעצרת המחאה נגד מסע הדקירות של ישי שליסל במצעד הגאווה בירושלים ביום חמישי האחרון. בין המשתתפים שנאמו באירוע היו הנשיא לשעבר שמעון פרס, השר לאיכות הסביבה אבי גבאי, יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, ח"כ יאיר לפיד ושר התשתיות יובל שטייניץ. מארגני האירוע דרשו מכל נואם לחתום על כתב התחייבות ולפיו יפעל לקידום זכויות הקהילה הגאה בישראל.

ואולם, לגבי השר שטייניץ התעוררה מחלוקת. האחרון התראיין הבוקר לתכניתו של רזי ברקאי בגלי צה"ל והכחיש כי חתם על המסמך – בניגוד לטענת המארגנים, שטוענים שעשה זאת ולקח עמו את כתב ההתחייבות. שר החינוך נפתלי בנט וח"כ ינון מגל מהמחנה הציוני סירבו לחתום על המסמך ועזבו את המקום.

לקריאה נוספת:
הצעירה שנדקרה במצעד הגאווה ונפצעה אנוש מתה מפצעיה
השר אבי גבאי שנאם בעצרת אחרי הדקירה: "מבין את צעקות הבוז"
ריבלין בכיכר ציון: "להבות של שנאה פשטו בארצנו"

שטייניץ חותם על המסמך של אגודה למען הלהט"ב בשבת בעצרת. אוגוסט 2015. אגודת הלהט"ב, מערכת וואלה! NEWS
השר שטייניץ מעיין במסמך, אמש/מערכת וואלה! NEWS, אגודת הלהט"ב

דובריו של שטייניץ אמרו הבוקר בשיחה עם וואלה! NEWS כי טרם עלייתו לבמה, השר אמר ליו"ר המשותף של האגודה למען הלהט"ב, אימרי קלמן, כי הוא אינו חותם על עצומות כאלו. לטענתם, שטייניץ אמר כי הוא מסכים עם תוכן המסמך וישלב אותו בנאומו, כפי שאכן עשה. הם הדגישו כי בתמונה שפורסמה ומופיעה כאן נראה שטייניץ מעיין במסמך ומסמן את עיקרי הדברים, אך לא חתם.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

מארגני האירוע: שטייניץ משתמש בנו באופן ציני

בניגוד לטענה זו, פרסמה היום האגודה למען הלהט"ב הודעה הסותרת את טענתו של שטייניץ. "אין לנו אלא להצטער על טענה זו, שאינה נכונה לאור הצילומים מהאירוע ומהעובדה שהשר שטייניץ אף הקריא חלקים מן המסמך על הבמה", נכתב. "יתרה מזאת, צר לנו על כך שעל רקע מדיניות מתמשכת של אי שוויון כלפי קהילת הלהט"ב, הסתה נגדה ואווירה שבה פשעי שנאה יכולים להתרחש באין מפריע – בכל זאת יש מי שבוחרים הבוקר, ימים ספורים אחרי ששישה צועדים וצועדות נדקרו בירושלים בשל נטייתם המינית, לעסוק בשאלות טכניות שוליות לגבי חתימתם או לאו על התחייבות למען הקהילה ומתעלמים מהתוכן המהותי. והרי זה היה בדיוק מה שרצינו לוודא – שהדוברים לא ישתמשו בבמת גן מאיר באופן ציני, אלא יתחייבו לעמוד מאחורי הקהילה הגאה ולפעול למניעת הסתה לאלימות, להתנגד באופן ברור לפגיעה בכל אדם באשר הוא אדם, ולפעול לקידום שוויון זכויות מלא לחברי הקהילה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המסמך שבלב הסערה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"השר שטייניץ לא הסכים בתחילה לחתום על טופס ההתחייבות אך שוכנע על ידי היו"רים של האגודה לעשות זאת", הוסיפו. "השר צולם כשהוא חותם על הטופס וביקש להקריא את המסמך על הבמה, כפי שאכן עשה, ואז – נעלם ועמו המסמך. התעוררנו לבוקר שבו השר שטייניץ מכחיש את חתימתו על המסמך, ולמעשה, מוכיח לנו שהשתמש בקהילת הלהט"ב באופן ציני, לקידום עצמי ומבלי לראות עצמו מחויב לפעול למענה באופן מהותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully