וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיאת העליון הפחיתה עונשו של הדוקר מהמצעד: לא התכוון לפגוע

יהושע בריינר ואבי אשכנזי

31.7.2015 / 0:30

מרים נאור, אז שופטת מן המניין, היא זו שנענתה לערעורו של ישי שליסל ב-2006, לאחר שהחליטה כי לא הייתה "מחשבה פלילית" בנוגע לדקירה של אחד המשתתפים במצעד לפני עשור. בשב"ס הבהירו: לא ניתן לפקח על מי שהשתחרר

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: טל רזניק

ישי שליסל, שחשוד כי דקר שישה בני אדם אמש (חמישי) במצעד הגאווה בירושלים, שוחרר לפני כמה שבועות מהכלא, עשור לאחר שדקר שלושה משתתפים במצעד שנערך באותה העיר. מי שהפחיתה את עונשו של שליסל, שנידון ל-12 שנות מאסר בפועל, היא מרים נאור, שהייתה אז שופטת מן המניין, ולימים הפכה לנשיאת בית המשפט העליון. השופטת נאור, יחד עם השופטים אליקים רובינשטיין, היום סגנה של נאור, והשופט יוסף אלון, נענתה לערעורו של שליסל ואלה הפחיתו את עונשו בשנתיים.

שלושת שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים גזרו תחילה על שליסל 12 שנות מאסר בגין עבירות של ניסיון רצח, פציעה בנסיבות מחמירות וחבלה בנסיבות מחמירות. הנסיבות המקלות שעמדו לצדו יוחסו לעובדה שהוא ניהל אורח חיים נורמטיבי בטרם ביצע את פשע השנאה. עם זאת, שליסל לא הביע חרטה.

עוד בנושא
הדוקר במצעד יום אחרי שחרורו מהכלא: "אעשה זאת שוב"
מחדל משטרתי מתמשך: "מפקד המחוז צריך לקבל אחריות"
תיעוד רגעי האימה מפיגוע הדקירה במצעד הגאווה בירושלים

ישי שליסל הדוקר במצעד הגאווה, יולי 2015. רויטרס
הרגעים שלאחר ההשתלטות על שליסל, אתמול/רויטרס

"מעשיו של שליסל לא באו מתוך אהבת האל, אלא מתוך שנאת האדם, ונבעו מקנאות עיוורת שאינה מסובלת להבחין באחר", כתבו שופטי המחוזי. "בשם אמונתו הדתית, עצם הנאשם את עיניו ואטם את אוזניו בכל מה שנוגע לכבודם ולגופם של אחרים אשר דעתם אינה כדעתו, ואורח חייהם אינו כאורח חייו. כל אשר הפגין הנאשם היה שנאה ואטימות לב. שליסל קם באלימות ובפנאטיות לפגוע בגופם של בני אדם". כמו כן, נגזרו על שליסל תשלום פיצויים לקורבנותיו.

עם זאת, ערעורו של שליסל הביא את נאור, את רובינשטיין ואת אלון להחליט כי הדקירה שבגינה הורשע בחבלה בנסיבות מחמירות, אינה אלא חבלה ברשלנות בלבד. לדבריהם, הפגיעה באחת הנדקרות לא נבעה מתוך "מחשבה פלילית" וכי לא הייתה לו כוונה לפגוע בה. לפיכך, החליטה נאור כי במקום 12 שנות מאסר, יישלח לעשר בלבד, תקופה שריצה במלואה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"היה אסיר שקט וצייתן"

בשירות בתי הסוהר (שב"ס) הבהירו אמש כי לא היה פיקוח על מעשיו של שליסל לאחר ששוחרר מאחר שהדבר לא מעוגן בחוק. "חשוב לציין כי אין בישראל כל יכולת להגביל אדם שריצה באופן מלא את עונשו והשתחרר מהכלא, אלא אם הוא עבריין מין", הסביר גורם בכיר בשב"ס. "ישנה מערכת מחשב משותפת שלנו ושל המשטרה, במערכת הועבר העדכון הרגיל באשר לשחרור האסיר כך שהמשטרה ידעה בזמן אמת על שחרורו".

ישי שליסל הדוקר במצעד הגאווה, יולי 2015. AP
רגעי הדקירה של שליסל, אתמול/AP

הוא הוסיף: "האסיר השתחרר לאחר שריצה באופן מלא את תקופת המאסר. הוא לא זכה להפחתה, אפילו של יום, מהתקופה". הוא הוסיף כי שליסל היה אסיר "שקט וצייתן". "מדובר היה באסיר ללא בעיות משמעת בכלא. אפילו מפקד כלא אילון לא נתקל בו ולא הכיר אותו, מה שמלמד כי הוא היה אסיר שקט וצייתן", אמר. "בשלושת החודשים האחרונים הוא שהה בכלא מעשיהו באגף התורני, וגם שם לא נתקלנו בבעיות או באמרות מצדו של האסיר".

ישי שליסל הדוקר במצעד הגאווה, יולי 2015. AP
הרגעים שלאחר הדקירות במצעד הגאווה בירושלים, אתמול/AP

שליסל רץ היום לעבר המשתתפים במצעד ברחוב קרן היסוד, כשהוא חמוש בסכין ודקר שישה בני אדם. צעירה אחת נפצעה באורח קשה מאוד, ולאחר ניתוח שעבר בבית החולים שערי צדק היא עדיין בסכנת חיים. פצוע נוסף באורח קשה אושפז גם הוא בשערי צדק, ופצוע בינוני ושלושה קל הועברו לבית החולים הדסה עין כרם. כוחות המשטרה הרבים במקום הצליחו להשתלט על שליסל. ההערכה הראשונית היא כי הוא התחבא בתוך סופרמרקט בציר המצעד, וכך לא זוהה לפני כן על ידי המשטרה.

(עדכון ראשון: 21:38)

דקירה במצעד הגאווה בירושלים, יולי 2015. נועם מושקוביץ
ירושלים, אתמול/נועם מושקוביץ
ישי שליסל הדוקר במצעד הגאווה, יולי 2015. AP
ירושלים, אתמול/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully