וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיסול ברמת הגולן: "הסכם הגרעין נתן לאיראן יד חופשית באיזור"

הדס סיני

30.7.2015 / 11:22

תת-אלוף (במיל') והשר לשעבר אפי איתם ניתח בריאיון לאולפן וואלה!NEWS את התקיפה המיוחסת לצה"ל אתמול בסוריה: "איראן זכתה לניצחון מוראלי ואסטרטגי ותעשה הכול כדי לפתוח חזית מול ישראל"

צילום: דוד קורן, עריכה: ניר חן

"צריך לראות את התמונה הרחבה. הסכם הגרעין בין המעצמות לאיראן משנה באופן דרמטי את המאזן האסטרטגי באיזור" - כך אמר היום (חמישי) לאולפן וואלה!NEWS תת-אלוף (במיל') אפי איתם, לשעבר שר בממשלה ומפקד עוצבת הגליל, על רקע התקיפה המיוחסת לישראל אתמול בסוריה.

הטלויזיה הממלכתית של סוריה דיווחה אתמול שכלי טיס ישראלי תקף מחנה אימונים של ארגון החזית העממית לשחרור פלסטין - המפקדה הכללית בגבול סוריה-לבנון. לפי הדיווח, שישה בני אדם נפצעו בתקיפה שכוונה נגד הארגון התומך במשטרו של בשאר אסד. זהו הדיווח השני ביממה על תקיפה ישראלית באזור, כשאתמול דווח שחמישה פעילי טרור, בהם שני לוחמי חיזבאללה, נהרגו בתקיפה בכפר חאדר שברמת הגולן הסורית. במערכת הביטחון סירבו להגיב לדיווחים ומסרו: "אנו לא מתייחסים לפרסומים זרים".

עוד בנושא:
דיווח: חמישה הרוגים בתקיפה של צה"ל על רכב בסוריה
סוריה טוענת: ישראל תקפה מטרות בשטחנו ובלבנון
התקיפה בסוריה: שליחו של נסראללה להבערת האזור קיבל מסר מישראל?

אפי איתם בכנס הרצליה. ניר לנדאו, ניר לנדאו, מערכת וואלה!
איראן זכתה לניצחון מוראלי עצום". אפי איתם/ניר לנדאו, מערכת וואלה!, ניר לנדאו

"איראן זכתה לניצחון עצום - מוראלי ואסטרטגי - ומרגישה שיש לה יד חופשית ולהמשיך ולגלגל את ההשתלטות שלה על חלקים נרחבים באיזור", ניתח איתם. "אסד הוא בעל ברית ותיק של איראן ואין לי ספק שעכשיו יחד עם חיזבאללה הם יעשו הכול כדי להטות את הכף לטובת המשטר הסורי הנוכחי. זה כולל ניסון לפתוח חזית מול ישראל ובהמשך לאתגר את סעודיה בהקשרי נפט".

איתם ניתח גם את מצבו של חיזבאללה ואמר: "חיזבאללה צובר ניסיון מבצעי בסוריה. הוא מתפקד כצבא, כיחידות קדומניות של הצבא האירני. לישראל אסור לאפשר לתשתית טרור להתפתח ברמת הגולן. מצד שני אנחנו לא מעורבים באופן אקטיבי וככל שהקרבות יתעצמו בין הציר האיראני לבין לוחמים הסונים של דאעש, כך המלחמה שם תהיה אכזרית יותר והיא איננה נזקקת להתערבות מיידת של ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully