וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמחה גולדין באולפן וואלה!NEWS: "המוות של הדר על המצפון של קרי"

בריאיון מיוחד במלאת שנה לנפילת בנו במבצע צוק איתן, אמר שמחה גולדין לאולפן וואלה!NEWS: "גבעתי הפעילו כוח מופרז ברפיח? אני לא מכיר יחידה בעולם שלא היתה עושה הכול כדי להחזיר חייל שנחטף"

צילום: אבי כהן, עריכה: ניר חן

במלאת שנה ליום בו נהרגו ברפיח שלושת לוחמי גבעתי - רב סרן בניה שר-אל, סמל ראשון ליאל גדעוני וסגן הדר גולדין, נחשוף מחר (חמישי) במגזין סוף השבוע של וואלה!NEWS את הרגעים הדרמטיים בצמרת מערכת הביטחון מהרגע שהועבר הפתק לרמטכ"ל דאז, בני גנץ, ובו ההודעה על קוד חניבעל.

לרגל יום השנה התראיין שמחה גולדין, אביו של הדר שגופתו נחטפה, לאולפן וואלה!NEWS. "הייתי בחנות דגים ושמעתי שמשהו קרה ומישהו נחטף", הוא שחזר את הרגעים שהפכו את חייו. "מיד חזרתי הביתה ושם היו אנשי קצין העיר שדיברו עם אשתי. הם הודיעו לה שהדר בחזקת נעדר ולאחר מכן הסבירו לנו שהוא כנראה חטוף".

גולדין הסביר את ההחלטה לצאת בקריאה לתקשורת במוצאי השבת ההיא: "התנהלנו כרגיל עד צהריי אותה שבת, התפללנו וניהלנו את השבת, אבל הצוות מטעם הצבא לא נתן לנו את התשובות שחיכינו להן, לכן בצהריים הוצאתי את השבת עקב פיקוח נפש, פתחנו את הלפטופים, וראינו שצה"ל עוזב את עזה ושראש הממשלה יוצא בהודעה דרמטית. לכן יצאנו לציבור ואמרנו שלא ייתכן שיפקירו חטוף בעזה. במוצאי שבת אחרי חצות גילינו שהדר נהרג וגופתו נחטפה".

גולדין התייחס לנוהל חניבעל שהופעל, ולביקורת שספג צה"ל על הפעלת כוח יוצא דופן בסביבה אזרחית. "לפי מה שאני שמעתי מהחברים ומהמח"ט שהיו אצלי, הדר הוא לא אחד שיילך בלי קרב ולכן הנחנו שהוא בוודאות פצוע. חטיבת גבעתי ניסתה לחלץ את הדר בהנחה שהוא בחיים ופצוע - וזה מה שעושה כל יחידה צבאית בעולם כשאחד החברים נקלע למצב כזה. מי שהשיג את הפסקה האש הוא מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי ומזכ"ל האו"ם באן קי מון, שלחצו להשיג הפסקת אש. הדר וחבריו נהרגו בגלל הפסקת האש. ואני מאד מאוכזב שמזכיר המדינה האמריקני, שלושת ההרוגים נמצאים על מצפונו, שנה לא אומר דבר על זה והצביעות חוגגת. כנראה שחסרה לאנשים מראה בבית". על חמאס הוא אומר: "מתקופת יוון העתיקה מקובל שמחזירים גופות אחרי הקרב. רק חמאס חושב שאפשר לגבות על זה מחיר".

IFB עם שמחה גולדין, אביו של הדר גולדין ז"ל - שנה לחטיפתו. אבי כהן
"רק חמאס חושב שאפשר לגבות מחיר על גופה". שמחה גולדין/אבי כהן

לסיום, גולדין ביקש לספר על תערוכה לזכרו של הדר עם ציוריו שתיפתח בסוף השבוע בעין הוד: "התאריך הלועזי הוא 1 באוגוסט ורצינו לציין שנה למותו בתערוכה בעין הוד עם ציוריו. ואפילו הקדמנו את הבכורה ליום שישי, 31 ביולי, שזה חג האהבה. אני לא יודע איך יציינו את זה בעולם, אנחנו בוחרים לפתוח את החג עם תערוכה של ציורים של הדר".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
הדר גולדין וארוסתו עדנה סרוסי. יולי 2014. באדיבות המשפחה
"הוא לא אחד שיילך בלי קרב". הדר גולדין וארוסתו עדנה/באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully