וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרק חדש ביחסים? ישראל כץ נפגש עם ועד עובדי נמל אשדוד

14.7.2015 / 0:08

שר התחבורה ביקר בנמל, נועד עם ועד העובדים לאחר תקופת נתק ממושכת והאזין לטענותיהם בנוגע לרפורמת הנמלים. יו"ר הוועד: "אנו שומרים על שקט תעשייתי, שלא ינסו לפגוע בנו"

נמל אשדוד, 2008. AP
נמל אשדוד, 2008/AP

שר התחבורה ישראל כץ הגיע היום (שלישי) לביקור עבודה בנמל אשדוד, במסגרתו נפגש עם הנהלת הנמל ועם ראשי ועד העובדים לאחר תקופת נתק ממושכת. לביקור התלווה גם יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, שלקח על עצמו את הטיפול בסוגיית יחסי העבודה ובטענות העובדים בנמל על רקע רפורמת הקמת הנמלים החדשים. ראשי הוועד השמיעו את דרישותיהם בנוגע לקיומה של תחרות הוגנת בעת הקמתו של הנמל החדש בעיר.

"במסגרת הרפורמה בנמלים, שר התחבורה הגיע היום לסיור בנמל אשדוד, כדי לבחון מקרוב סוגיות שקשורות לשדרוג הנמל הקיים לקראת התחרות הצפויה", נמסר מלשכת השר.

עוד בוואלה!NEWS:
מבצע חוצה יבשות: נלכד חשוד בביצוע פשע חמור שנמלט לאפריקה
פרץ למרחצאות "חמי יואב" - ונתפס על חם. צפו בתיעוד
דילמה בצה"ל: לפנות את שא-נור בכוח או לאבד מכוח ההרתעה?

השר ישראל כץ  בישיבת הממשלה, נובמבר 2014. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
הגיע לבחון סוגיות הקשורות לשדרוג הנמל הישן באשדוד. השר כץ/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

יו"ר ועד עובדי הנמל, אבינועם שושן, אמר אתמול על רקע הכוונה להפרטת נמל אשדוד: "לא נאפשר הנפקה בבורסה ללא שיתוף העובדים. דבר זה יגרור פעילות מסיבית של העובדים נגד ההנפקה, עד לסגירה מוחלטת של הנמל". בדבריו, פנה שושן גם לאורי יוגב, מנכ"ל רשות החברות הממשלתיות, ודרש ממנו לכבד את ההסכמים שהושגו בעבר עם העובדים, ואמר: "אני מציע ליוגב שלא יתבלבל. עובדי נמל אשדוד שומרים כרגע על שקט תעשייתי, כי כך התחייבנו לשר התחבורה. אם מר יוגב חושב לנצל זאת כדי לפגוע בעובדים או כדי לעקוף אותם, טעות בידיו".

לטענת עובדי הנמל, המדינה חייבת להשקיע בו כדי להביאו למצב שבו יוכל להוות מתחרה ממשי לנמל החדש שיוקם בעיר. לדברי העובדים, שקיימו שביתת פתע בחודש מאי האחרון, "אנחנו שמחים שהשר מגיע לביקור עבודה בנמל. נעלה בפניו את הטענות שלנו ונקווה שזה יהיה תחילת פרק חדש ביחסים, אך אנחנו עדיין לא בטוחים מה יהיו תוצאות הביקור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully