וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוכרים את ואן גוך: מה שאתם צריכים לדעת היום

היום נחגוג את יום הטיגריס, יערך ערב פרישה לרץ המרתון זוהר זימרו ונציין את אסון מעגן, 125 שנים למותו של וינסנט ואן גוך ויום הולדת לסופר מאיר שלו

יום הטיגריס

טיגריס בשמורת הטבע סונדרבנס. ShutterStock
טיגריס בשמורת הטבע סונדרבנס/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים את "יום הטיגריס הבינלאומי" הידוע גם בכינויו "יום הטיגריס". מדובר בחגיגה שנתית בהתהוות, אשר מטרתה להעלות את המודעות לשמירה על אוכלוסיית הנמר ונערכת מדי שנה ב-29 ביולי. יום הנמר צוין לראשונה ב-2010 ב"פסגת הטיגריס" בסנט פטרבורג במטרה לקדם מערכת גלובלית להגנה על בתי הגידול הטבעיים של טיגריסים ולהעלות את המודעות הציבורית והתמיכה בנושא השמירה על אוכלוסיית הטיגריסים. הטיגריס הוא יונק מסוג פנתר במשפחת החתוליים והוא המין הגדול ביותר של הפנתרים.

המרתון נגמר

זוהר זימרו רץ למרחקים ארוכים ישראלי. מגד גוזני
זוהר זימרו בפעולה/מגד גוזני

אתם צריכים לדעת שהיום ייערך ערב פרישה חגיגי לזוהר זימרו. רץ המרתון בן ה-38, שנולד באתיופיה ועלה לארץ בגיל עשר. בתחילת השנה הוא תלה את הנעליים בסיומה של קריירה מפוארת שכללה ארבע זכיות באליפות ישראל (2010, 2012, 2014 ו-2015), השתתפות באולימפיאדת לונדון 2012 ובשתי אליפויות עולם באתלטיקה. לערב ההצדעה לפועלו יגיעו שר החינוך נפתלי בנט, ח"כ אברהם נגוסה, סגנית ראש עיריית תל אביב מהרטה ברוך רון ומנכ"ל הוועד האולימפי גילי לוסטיג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

אסון מעגן

טבלת הנצחה בבית הצנחן במעגן, לנספים באסון מעגן. Creative Commons, אתר רשמי
האנדרטה להרוגי האסון בקיבוץ מעגן/אתר רשמי, Creative Commons

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 61 שנים, ב-1954 התרחש "אסון מעגן". האסון התרחש כאשר מטוס "פייפר" התרסק לתוך קהל של אלפי בני אדם שהגיעו לעצרת ממלכתית לצנחני היישוב שהתקיימה בקיבוץ מעגן. 17 בני אדם נהרגו ועוד 25 נפצעו, מעמודי התווך של ההתיישבות והתנועה הקיבוצית. בין הנוכחים באירוע היו גם ראש הממשלה משה שרת, וכן מרדכי נמיר, יגאל אלון וטדי קולק. ועדת החקירה שמונתה לאירוע קבעה כי העצרת, ובתוכה הטיסה, תוכננה ברשלנות אך איש לא הועמד לדין.

ואן גוך

וינסנט ון גוך. ShutterStock
וינסנט ון גוך/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 125 שנים, ב-1890, הלך לעולמו אחד מגדולי הציירים בכל הזמנים – וינסנט ואן גוך. הוא משתייך לזרם הפוסט-אימפרסיוניסטי, ויצירותיו נחשבות להתגלמות הספונטאניות הרגשית בציור. ידוע שוואן גוך נטה למצבי רוח והיה חסר מנוחה כל חייו. רק בגיל 27 גילה את יעודו האמיתי – להיות אמן, החל ללמוד באקדמיה לאמנות אך פרש ביומו השני. הציור היחיד שהצליח ואן גוך למכור בחייו היה "גפנים אדומות בארל" אך לאחר מותו הפך לאחד האמנים המפורסמים בעולם ובין יצירותיו המוכרות "החמניות", "הכרם האדום" ו"דיוקן עצמי עם אוזן חבושה".

מאיר שלו

הסופר מאיר שלו בדמוי הבור של גלעד שליט באולפני הרצליה, יוני 2011. אורי לנץ
הסופר מאיר שלו בדמוי הבור של גלעד שליט באולפני הרצליה, יוני 2011/אורי לנץ

אתם צריכים לדעת שהיום חוגג אחד מגדולי הסופרים העבריים בני ימינו יום הולדת 67. הוא נולד ב-1948 בנהלל לאביו המשורר, יצחק שלו. את דרכו הוא החל כעיתונאי ומגיש ברדיו ובטלוויזיה וספריו הראשונים, בתחילה בעיקר לילדים, יצאו לאור בתחילת שנות ה-80. הרומן הראשון שלו, "רומן רוסי" יצא ב-1988 ומאז הוציא ספרים רבים העוסקים בהוויה הישראלית, בעיקר בראשית ההתישבות ושואבים מוטיבים רבים מהמקורות ומנופי הארץ וההיסטוריה שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully