וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה הדרומית התגברה על נגיף המרס: "הציבור יכול להירגע"

28.7.2015 / 10:34

ראש ממשלת קוריאה הדרומית הכריז שכבר אין סכנת התפרצות לנגיף, לאחר שלא דווח על אף מקרה חדש של הידבקות מאז ה-4 ביולי. 36 קוריאנים מתו ממרס בחודש יוני. כעת מקווים במדינה שגם הכלכלה תתאושש

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

קוריאה הדרומית הכריזה היום (שלישי) שהיא כבר אינה בסכנה מהתפרצות נגיף המרס (תסמונת נשימתית מזרח תיכונית), קצת יותר מחודשיים אחרי שדווח על החולה הראשון. 186 קוריאנים נדבקו בנגיף, שמקורו בערב הסעודית, 36 מתוכם מתו. בשיא ההתפרצות, הכניסה קוריאה הדרומית 17 אלף בני אדם להסגר. הנגיף הגיע למדינה על ידי אזרח דרום קוריאני שחזר במאי מנסיעת עסקים למזרח התיכון.

"הנחת העבודה של הממשלה ושל הקהילה הרפואית היא שהציבור יכול להירגע", אמר ראש הממשלה הואנג קיו-אהן, שביקש להבהיר שאמנם אי אפשר להיות בטוחים במאה אחוזים שהתפרצות הנגיף הסתיימה לחלוטין, ובכל זאת קרא לתושבים לשוב לחיים נורמטיביים.

12 בני אדם נותרו באשפוז לצורך קבלת טיפול במרס, כאשר רק אחד מהם עדיין מגלה סימנים של הידבקות במחלה, כך לדברי משרד הבריאות. לנגיף תקופת דגירה של שבועיים, ומאז ה-4 ביולי לא דווח על מקרי הידבקות חדשים.

עוד כתבות על המרס:
נגיף ה-MERS פוגע קשות בכלכלה של קוריאה הדרומית
האם התפרצות הנגיף MERS מסכנת גם אותנו?

תיירים עם מסיכות מחשש להידבקות בנגיף מרס, סיאול, קוריאה הדרומית, יוני 2015. רויטרס
יכולים לנשום לרווחה בקוריאה הדרומית/רויטרס

התפרצות הנגיף גרמה למכה קשה לכלכלת קוריאה הדרומית והצמיחה ברבעון השני של השנה הייתה הנמוכה ביותר מזה שש שנים. בחודשיים האחרונים נסגרו בתי ספר, אוניברסיטאות ומוסדות ציבור נוספים וניתנה הוראה לאנשים להישאר בבתיהם ולא לצאת לקניות. בנוסף, תיירים רבים ביטלו את נסיעותיהם למדינה. כעת מקווים בעלי העסקים ומנהלי הכלכלה במדינה לצאת לדרך חדשה.

בזמן שקוריאה הדרומית מכריזה על הצלחה במיגור הנגיף, אתמול דווח במנצ'סטר, אנגליה, על שני מקרים ראשונים של חשד להידבקות במרס. ב-26 מדינות היו דיווחים על מקרים של חשד להידבקות במרס מאז 2012.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully