וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים בהודו: הנשיא יגיע לביקור היסטורי בישראל

27.7.2015 / 19:30

לפי הדיווחים, הנשיא פרנאב מוחרג'י צפוי להגיע באוקטובר ויבקר גם ברשות ובירדן. בכך, יהפוך למנהיג ההודי הראשון שמבקר בישראל מאז כינון יחסי המדינות. על פי הערכות, גם ראש ממשלת הודו יבקר בארץ ב-2016

נשיא הודו פרנאב מוחרג'י בביקור בשבדיה, 2015. AP
נשיא הודו, פרנאב מוחרג'י, בביקור בשבדיה/AP

נשיא הודו, פרנאב מוחרג'י, יגיע בחודש אוקטובר לביקור בישראל, ברשות הפלסטינית ובירדן, במסגרת ביקור היסטורי ותקדימי – כך דיווחו היום (שני) כלי תקשורת בחצי האי. בכך, יהפוך הנשיא מוחרג'י למנהיג הראשון של הודו שמבקר בישראל מאז כינון היחסים הדיפלומטיים בין המדינות, לפני כשני עשורים. על פי הדיווח, הוא צפוי להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה ראובן ריבלין ובכירים נוספים בישראל. לאחר מכן, הוא יפגוש גם את יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן.

ההודעה על ביקורו של הנשיא מגיעה לאחר כמה פרסומים בחודשים האחרונים שדווקא ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, הוא זה שמתכנן לבקר בישראל. שרת החוץ של הודו הודיעה לפני כחודשיים על כוונתו של מודי להגיע לישראל, לרשות הפלסטינית ולירדן. גורם ישראלי אמר לוואלה!NEWS כי ההערכה בירושלים היא שביקורו של הנשיא ההודי לא יהיה במקום הביקור המתוכנן של מודי, שצפוי להתקיים במהלך שנת 2016, אלא בנוסף אליו. אם אכן יבקרו בישראל גם נשיא הודו וגם ראש ממשלתה בטווח של כשנה, זו תהיה עדות חד-משמעית להתחזקות היחסים בין המדינות.

עוד בוואלה!NEWS:
מהפכת הקנאביס הרפואי: מי יוכל לקנות, היכן ובאיזה מחיר?
מכה לפרקליטות: בית המשפט זיכה 3 פעילי ימין שהואשמו ב"תג מחיר"
החוקרות שהפלילו את הרב שיינברג: "הוא כמו אלוהים למתלוננות"

בנימין נתניהו נפש עם ראש ממשלת הודו בעצרת האו"ם, ניו יורק. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ומודי בפגישה בשולי עצרת האו"ם, ספטמבר/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

ראש הממשלה נתניהו התייחס היום להתחזקות בקשרים עם הודו, כאשר אמר בישיבת סיעת הליכוד כי שוחח בטלפון עם עמיתו בניו דלהי. "לפני יומיים שוחחתי שוב עם ידידי ראש ממשלת הודו, מודי", אמר נתניהו. "דיברנו על שיתוף הפעולה בין הודו לישראל. אנחנו בעיצומה של תפנית גדולה מאוד שבה אנחנו מרחיבים ומגוונים את השווקים של ישראל, קודם כל לכלכלות הענק של אסיה – להודו, סין וליפן, אבל לא רק שם".

התפנית במדיניות ההודית כלפי ישראל באה לידי ביטוי לא רק בביקורי בכירים ובתחום הכלכלי, אלא גם באופן ההצבעה של הודו בנושא הישראלי-פלסטיני בגופים הבינלאומיים. בעבר, נהגה הודו לתמוך באופן אוטומטי בעמדה הערבית נגד ישראל, אולם בכמה הצבעות שהתקיימו לאחרונה, כמו למשל ההצבעה על דוח ועדת החקירה של האו"ם בנושא מבצע "צוק איתן", ההודים בחרו להימנע. הצבעתם התקבלה במחאה מצד העולם הערבי. השגריר הפלסטיני בהודו אף אמר כי שינוי הקו של ניו דלהי "שבר את ליבם של הפלסטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully