וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הולדת לאופרה: מה שאתם צריכים לדעת היום

היום מכבי ת"א תשחק מול אלופת צ'כיה, יתקיים טקס הסיום של בית הספר לתכשיטנות של בני העדה האתיופית, נציין 265 שנים למותו של באך, יום הולדת 92 לאופרה ו20 שנה לסרט עולם המים

מכבי ת"א במוקדמות ליגת האלופות

סלבישה יוקאנוביץ' מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
סלבישה יוקאנוביץ' מאמן מכבי תל אביב/ברני ארדוב

אתם צריכים לדעת שהיום תארח מכבי תל אביב את ויקטוריה פלזן במשחק הראשון בין אלופת ישראל לאלופת צ'כיה בסיבוב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות. אחרי שהתקשתה יותר מהצפוי מול היברניאנס המלטזית בסיבוב הקודם, תנסה הקבוצה של סלבישה יוקאנוביץ' להשיג תוצאה טובה בבלומפילד, לקראת משחק הגומלין בשבוע הבא. פלזן, שזכתה באליפות הליגה הצ'כית שלוש פעמים בחמש השנים האחרונות, היא משוכה גבוהה הרבה יותר מהיברניאנס, אך הצהובים יודעים שהם עדיין פייבוריטים לעלות לשלב הפלייאוף על המקום בשלב הבתים של המפעל היוקרתי ביבשת.

תכשיטים מהעדה

בית מספר לתכשיטנות מג'מריה. ספק 500
בית מספר לתכשיטנות מג'מריה/ספק 500

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים טקס הסיום של בית הספר לתכשיטנות מג'מריה של בני העדה האתיופית, שבו יקחו חלק רעיית נשיא המדינה, נחמה ריבלין, ויו"ר הועדה לקליטת עלייה ח"כ אברהם נגוסה. בטקס יוענקו לבוגרי המחזור השני של בית הספר תעודות הגמר. בית הספר לתכשיטנות מופעל על ידי בעלי חברת התכשיטים yvel, שביקשו לתרום לקהילה ולהקים מוסד שיכשיר צורפים בני העדה ואז יקלוט אותם לעבודה במפעל התכשיטים המשפחתי שמייצא את תוצרתו לכל העולם. קולקציית מג'מריה היא קולקציית תכשיטים ייחודית במינה הכוללת עגילים, תליונים, טבעות ומחרוזות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

יוהאן סבסטיאן באך

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 265 שנים הלך לעולמו אחד מגדולי המלחינים בכל הזמנים, יוהאן סבסטיאן באך. הוא התייתם מהוריו בגיל צעיר, ואחיו - שהיה נגן עוגב - לקח אותו תחת חסותו. בהיותו בן 18 כבר קיבל את משרתו הראשונה כנגן העוגב של הדוכס מווימאר. יצירותיו של באך ידועות בעומקן וביופיין והוא נודע גם כנגן עוגב מצטיין. בין יצירותיו המפורסמות: טוקטה ופוגה ברה מינור, וריאציות גולדברג, אמנות הפוגה, המיסה בסי מינור ועוד.

אופרה ארצישראלית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 92 שנים הוקמה האופרה הארצישראלית, בית האופרה הראשון שפעל בארץ. כבר ב-1917 במוסקבה, העלה מרדכי גולינקין את תוכניתו להקמת תיאטרון עברי אופראי בארץ ישראל. שש שנים לאחר מכן עלה לארץ, וב-28 ביולי 1923 עלתה ההצגה הראשונה "לה טרוויאטה" מאת ורדי בתל אביב. באותה עת לא היה משכן לאופרה בעיר שכולה חולות, והאופרה נאלצה להופיע באולמות קולנוע, שלא נועדו למטרה זו.

20 שנים לעולם המים

כרזת הסרט עולם המים.
כרזת הסרט עולם המים

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 20 שנים יצא לאקרנים הסרט העתידני-בדיוני "עולם המים". הסרט בכיכובי של קווין קוסטנר ובבימויו של קווין ריינדולס לא זכה להצלחה בתחילה אך במרוצת השנים הפך הסרט לקאלט. הסרט מגולל את סיפורו של כדור הארץ לאחר שהוצף מקרחונים שנמסו כאשר האנשים חיים בקומונות קטנות על סירות בעודם מחפשים יבשה. קוסטנר מגלם ימאי נטול שם הניזון ממזון הגדל על הסירה ומשתן טהור של עצמו. הוא נכלא אך משתחרר באמצעות בחורה בשם הלן, אותה הוא מבטיח לקחת ליבשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully