וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש מועצת בית ג'אן חושף: סוד ההצלחה ל-100% זכאות לבגרות

הדס סיני

27.7.2015 / 14:44

32 תלמידים בכיתה, חלוקת כיתות לפי מגמות וסיוע ממוקד לכל תלמיד. ביאן קבלאן, שהתיכון ביישובו מגיע כבר שנה שלישית ל-100% זכאות לבגרות, חושף בריאיון לאולפן וואלה!NEWS את הדרך להצלחה: "אנחנו מוכנים לסייע לכל רשות מקומית שתהיה מעוניינת"

צילום: מאיר וקנין, עריכה: ניר חן

מנתוני שנת הלימודים הקודמת, תשע"ד, שפרסם אתמול משרד החינוך עולה כי המגזר הדרוזי מוביל את הצפון בנתוני זכאות לבגרות שיעור זכאים של 74.37%. מבין בתי הספר במגזר בולט בית הספר המקיף בבית ג'אן, שהגיע ל-100% זכאות.

ביאן קבלאן, ראש מועצת בית ג'אן, אמר היום (שני) בריאיון לאולפן וואלה!NEWS כי לאחר שבית הספר הגיע לפסגה קשה לשמור על ההישג הזה. לדבריו, שיתוף פעולה בין כל הגורמים, משרד החינוך, הנהלת בית הספר, מורים והורים הוא זה שהביא להישג.

קבלאן הסביר את התהליך: בית הספר מבצע מיפוי ובודק היכן בדיוק כל ילד צריך דחיפה וכל ילד מקבל את הסיוע שהוא זקוק לו באופן ממוקד. בכל כיתה בבית הספר יש בממוצע 32 תלמידים ובכל שנה מסיימים את הלימודים מחזור של כ-210 תלמידים. לדבריו, גם לשינוי הדמוגרפי במגזר יש תרומה להצלחה: "בעבר היו משפחות מרובות ילדים והשקיעו פחות בכל ילד, היום במשפחה ממוצעת יש ארבעה ילדים וכל משפחה משקיעה יותר בכל ילד. ההשקעה מתחילה ממש מגני הילדים".

קבלאן הדגיש כי בית הספר מקפיד על 32 ילדים בכיתה וחלוקה של כיתות לפי מקצועות, כל תלמיד משובץ במגמה שמתאים לו ובה יש לו סיכוי להצליח. "אם יפעילו את הרפורמה הזאת בכל הארץ, ההצלחה בו תבוא. אנחנו מוכנים ללמד כל רשות מקומית שתהיה מעוניינת את השיטה", אמר.

IFB עם ראש מועצת בית ג'אן ביאן קבלאן על אחוזי הבגרות הגבוהים במגזר הדרוזי. מערכת וואלה!
ביאן קבלאן/מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully