וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם טורקיה החלה להפציץ את הכורדים בסוריה?

27.7.2015 / 12:17

המיליציה הכורדית בצפון סוריה טוענת שצבא טורקיה תוקף אותה במקום את דאעש. טורקיה מכחישה וגם טוענת שלא תשלח כוחות לסוריה. מניין העצורים בטורקיה, פעילי דאעש והמחתרת הכורדית, הגיע ל-900 בני אדם

עריכה: שניר דבוש

המיליציה הכורדית YPG שפועלת בצפון סוריה טענה הבוקר (שני) שמטוסים טורקים הפציצו את עמדותיה בפרברי ג'רבלוס, עיירה שנמצאת בשליטת דאעש והכורדים צרים עליה. "מפציצים אותנו במקום את הטרוריסטים", זעמו בכירים כורדים בסוריה, "זו התקפה אגרסיבית שצריכה להיפסק". בנוסף, בהודעת YPG נטען שצבא טורקיה תקף באש כבדה מכונית של המיליציה בכפר שנמצא מזרחית לכובאני.

משרד החוץ הטורקי הכחיש את טענות YPG וטען שחיל האוויר הטורקי לא ירה לעבר מטרות כורדיות בצפון סוריה. מאז יום שישי כשטורקיה החלה בתקיפות, המדיניות שלה כללה פגיעה במטרות של דאעש בלבד בצפון סוריה ומטרות של כוחות כורדים בצפון עיראק. יחד עם זאת ממשלת טורקיה הכריזה על כוונתה ליצור רצועת ביטחון בשטח הסורי ולהדוף משם את הכוחות הלוחמים.

בתוך כך, מיליציית YPG הודיעה שהיא כבשה את העיר סרין במחוז חלב מידי דאעש. לפי הדיווח, הכורדים הסתייעו כהרגלם בהפצצות של מטוסי צבא ארצות הברית. במערכה על סרין נערכים קרבות רצופים מאז מארס.

עוד ידיעות על טורקיה:
סוף ל"ג'יהאד אקספרס": חדשות רעות לדאעש מכיוון טורקיה
המתיחות בין טורקיה לכורדים בשיאה: שני חיילים נהרגו בפיגוע
טורקיה הפציצה יעדים כורדיים בעיראק: "הפסקת האש קרסה"

לוחמים המיליציה הכורדית YPG באזור העיירה תל אבייד, שבצפון סוריה, 14 ביוני 2015. רויטרס
כוחות המיליצית הכורדית בסוריה YPG/רויטרס

טורקיה ממשיכה בפשיטות על פעילי דאעש והמחתרת הכורדית, ולפי רשת CNN TURK נעצרו כבר 900 פעילים. הבוקר 500 שוטרים פשטו על "האצ'י באייראם", שכונה בבירה אנקרה, ועצרו 15 בני אדם החשודים כפעילי דאעש, 11 מתוכם זרים. גם בעיר אדיאמן בדרום מזרח טורקיה המשטרה ערכה פשיטות ועצרה 19 חשודים בהשתייכות למחתרת הכורדית. במקביל לכך נמשכות הפגנות של פרו-כורדים שמתעמתים עם כוחות המשטרה באיסטנבול, באנקרה ובערים נוספות במדינה, כשאתמול בהפגנה באיסטנבול נהרגו שוטר ומפגין.

למרות התקיפות והמעצרים, הבהיר ראש ממשלת טורקיה אחמט דבוטאולו שאין לממשלה תכנית ואין לה כוונה לשלוח חיילים לסוריה כדי להילחם בדאעש. לטענתו, ההפצצות האוויריות נגד דאעש בסוריה ונגד המחתרת הכורדית בעיראק "עשויות לשנות את המשחק".

נאט"ו תערוך מחר פגישת חירום אותה יזמה טורקיה כדי לדון במצב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully