וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפנית במלחמה מול דאעש? צבא עיראק בדרך להשתלט מחדש על רמאדי

חודשיים אחרי שכוחות הארגון השתלטו על בירת מחוז אנבאר ללא קרב, צבא עיראק השתלט על אוניברסיטת אל-אנבאר בפאתי רמאדי. תקיפות נגד מטרות דאעש גם בפלוג'יה ובכרמה. "כוחות הצבא מנקים את השאריות שנשארו מדאעש"

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת

חודשיים אחרי שרמאדי, בירת מחוז אנבאר, נפלה לידי ארגון המדינה האיסלאמית (דאעש), החלה מתקפת הנגד של צבא עיראק. אמש (ראשון), אחרי קרבות עזים שנמשכו שעות, השתלטו כוחות צבא עיראק על אוניברסיטת אל-אנבאר שנמצאת בפאתי רמאדי, חמישה קילומטרים בלבד ממרכז העיר. במהלך הקרבות נהרסו מספר בניינים בקמפוס, ולפי דיווח ב"אל גז'ירה" יותר מ-20 לוחמי דאעש נהרגו.

הארמייה החמישית של צבא עיראק והיחידה המיוחדת ללחימה בטרור, שילבו כוחות עם מיליציות של שבטים שיעיים כדי להסתער מכיוון דרום לכיוון רמאדי ולהשלים מבצע מוצלח. הבוקר הארמייה ממשיכה להתקדם והשתלטה על בניינים נוספים בקירבת האוניברסיטה. "כוחות הצבא מנקים את השאריות שנשארו מדאעש, מנטרלים פצצות ומפנים דרכים", דווח הבוקר בטלוויזיה העיראקית.

עוד ידיעות על דאעש:
שר החוץ האיראני בביקור במפרץ: "לשלב זרועות נגד דאעש"
אוסטרליה: אב לחמישה נאשם בלחימה לצד דאעש בסוריה
כך נכשלת ארה"ב במערכה נגד "המדינה האיסלאמית"

כוחות מיוחדים של משטרת עיראק באימון לחימה בשטח בנוי במרכז רמדאי, בירת מחוז אנבאר - יוני 2014. רויטרס
כוחות היחידה ללוחמה בטרור של צבא עיראק מתרגלים בחודש שעבר לוחמה בשטח בנוי/רויטרס

בשבועות האחרונים נערך הצבא העיראקי, באמצעות תמיכה, חימוש ואימון של האמריקנים, לכבוש מחדש את רמאדי, הממוקמת 110 ק"מ מבגדאד, שבה יש לפי ההערכות בין אלף לאלפיים לוחמי דאעש. העיר החשובה שנחשבת למעוז הסונים במחוז אנבאר, הגדול ביותר בעיראק, נפלה ללא קרב במאי, אחרי שצבא עיראק ברח מהמקום והשאיר אותו להשתלטות של דאעש. אותו אירוע עורר זעזוע בקרב בכירי הצבא והמימשל האמריקני, שהחלו מאז לפעול לחיזוק צבא עיראק.

בנוסף למתקפה על רמאדי, צבא עיראק ממשיך לתקוף בסביבות העיר פלוג'ה, ולפי דיווח בסוכנות רויטרס הרג עשרות לוחמים והשמיד שישה רכבים משוריינים שהיו מצוידים באמל"ח נגד מטוסים. צבא עיראק תקף מטרות נוספות צפונית לפלוג'ה בעיר כרמה, שגם היא בשליטת דאעש, אך לפי הדיווחים כוחות דאעש שם מצליחים לשמור על העמדות ולא הוכנעו. בדיוק כמו הכורדים בצפון סוריה, גם צבא עיראק נעזר בהתקפות אוויריות של מטוסים אמריקניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully