וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסקר היומי: הביקורת על הסכם הגרעין תפגע בשחרור פולארד?

בממשל מתעקשים כי אין קשר בין ההסכם עם איראן לבין הדיווחים על שחרורו האפשרי של המרגל היהודי שכלוא זה 30 שנה בארה"ב. האם הביקורות על וושינגטון יקפיאו את שחרורו גם הפעם, או שמא מדובר בסוגיה משפטית בלבד? הצביעו

פולארד ביקש להשתחרר בתנאים מחמירים - ארצות הברית סירבה. רויטרס
ישוחרר לאחר 30 שנה? פולארד/רויטרס

עניין רב התעורר בתקשורת האמריקנית והישראלית סביב הפרסום מסוף השבוע האחרון, שלפיו ממשל אובמה צפוי שלא להתנגד הפעם לשחרורו של המרגל היהודי-אמריקני ג'ונתן פולארד. בכירים בממשל מיהרו להדוף את הטענות שלפיהן ההדלפה בנושא קשורה להסכם הגרעין עם איראן, ולרצונו של הנשיא ברק אובמה לנקוט צעד חיובי מול ישראל והקהילה היהודית בארצות הברית עקב הביקורת על ההסכם.

שני גורמים בכירים בישראל אמרו לוואלה!NEWS כי למיטב ידיעתם, ההתנהלות של המערכת האמריקנית בנושא פולארד בנקודת הזמן הנוכחית אינה נובעת משיקולים פוליטיים או דיפלומטיים. לדבריהם, בפעם האחרונה שבה ישראל העלתה את סוגיית פולארד מול נציגים דיפלומטיים אמריקניים, התשובה הייתה שתקופת מאסרו של פולארד צפויה להסתיים בנובמבר השנה, וההחלטות שיתקבלו בנושא תלויות אך ורק במשרד המשפטים האמריקני, בלי כל קשר לסוגיות פולטיות או דיפלומטיות.

"מבחינתם זו כרגע סוגיה משפטית נטו, בלי שום נגיעה לסוגיות אחרות", הסביר אחד הבכירים הישראלים. "אין מגעים בינינו לבינם בנושא הזה, כי הממשל בעצם לא מתעסק בזה. יש סוגיה משפטית: האיש אמור לסיים את תקופת מאסרו בנובמבר, ומשרד המשפטים צריך להודיע האם להערכתו האיש עדיין מהווה סכנה כלשהי לארצות הברית, או שניתן לשחרר אותו. האמריקנים מתעקשים שהממשל לא מתערב בכלל בשאלה הזו, ומשאיר את זה באופן בלעדי לשיקוליהם של המשפטנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully