וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: "שירת 'התקווה' כתנאי להשתלבות בחברה? הסתה"

24.7.2015 / 13:15

שר הביטחון גינה את הצעתו של החבר הטרי בוועדה למינוי שופטים, ח"כ אילטוב מישראל ביתנו, כי מי שלא ישיר את התקווה לא ימונה לשופט: "פשיטת רגל ערכית ומוסרית". הרצוג תקף בתגובה: צביעות, תמכת בדיל שהביא למינויו

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת

(ההצבעה בכנסת על נציגי הוועדה למינוי שופטים, השבוע)

שר הביטחון, משה יעלון, תקף היום (שישי) בחריפות את דרישתו של החבר הטרי בוועדה למינוי שופטים, ח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו), כי מי שלא ישיר את התקווה לא ימונה לשופט בישראל. "אם ערבי או כל בן מיעוטים אחר לא ימונה לכס המשפט כיוון שאינו שר את מילות 'התקווה', הרי שזו תהיה פשיטת רגל ערכית ומוסרית", כתב יעלון בחשבון הטוויטר שלו. "מי שדורש ממי שאינו יהודי לשיר 'נפש יהודי הומיה' כתנאי להשתלבות בחברה, מסית בזדון נגד אוכלוסייה שלמה ופוגע קשות במרקם החיים במדינת ישראל".

"הרי איננו דורשים מחיילים וקצינים בני מיעוטים המסכנים את חייהם למען המדינה לשיר את מילות 'התקווה', אלא רק לכבד את ההמנון בעמידת דום והצדעה", הוסיף יעלון. "רעיונות עוועים שכאלו, כפי שעולים בהקשר של מינוי שופטים בני מיעוטים ובכלל כלפי מיעוטים או כל מי שאחר בחברה, הם אות קלון על מצחם של יוזמיהם".

עוד בנושא:
הדיל של נתניהו וליברמן שיבטיח וטו לימין במינוי שופטים לעליון
מבוכה לקואליציה: מועמדת הליכוד לוועדה למינוי דיינים לא נבחרה

שר הביטחון משה יעלון נגד הדרישה ששופט ערבי ישיר את התקווה. מתוך טוויטר, צילום מסך
הציוץ של יעלון נגד אילטוב, היום/צילום מסך, מתוך טוויטר

אילטוב נבחר השבוע לוועדה למינוי שופטים יחד עם ח"כ נורית קורן מהליכוד כחלק מסיכום מוקדם בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבין יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שלפיו חברי ישראל ביתנו יתמכו במועמדת הקואליציה, ובתמורה חברי הקואליציה יתייצבו מאחורי המועמדות של אילטוב מהאופוזיציה. ה"דיל" בין נתניהו לליברמן נרקם על מנת שלימין יהיה רוב מעשי בוועדה למינוי שופטים, המורכבת מתשעה נציגים ובוחרת בשופטי בית המשפט העליון. זאת, לאור העובדה כי הרוב הדרוש הוא של שבעה, וכי שרת המשפטים איילת שקד חברה בוועדה מתוקף תפקידה.

אתמול אמר ח"כ אילטוב בריאיון לגלי צה"ל כי מבחינתו "שופט שלא רוצה לשיר את התקווה לא יכול לשפוט במדינת ישראל", מדינת הלאום היהודי. לדבריו, "אני לא אמנה מישהו שמתנגד ברמת העיקרון הבסיסית למדינת ישראל כמדינה יהודית. אני לא צריך לתת לזה יד".

יצחק הרצוג תוקף את שר הביטחון על התנגדותו ששופטים ערבים ישירו את התקווה. מתוך טוויטר, צילום מסך
הרצוג תוקף את יעלון/צילום מסך, מתוך טוויטר

כמה חברי כנסת משמאל ומימין ביקרו היום את אמירותיו של יעלון נגד אילטוב - כל אחד וסיבותיו. יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, למשל, תקף את יעלון על כך שהוא יוצא נגד אילטוב, למרות שהוא עצמו בחר בו בהצבעה השבוע בכנסת. "אין גבול לצביעות?", תהה. "'רעיונות העוועים האלה' הם תוצאה של הדיל העקום שלכם. יכולתם לתמוך בשלח (ח"כ עפר שלח מיש עתיד – א"ב) ובאיילת נחמיאס (ח"כ איילת נחמיאס-ורבין מהמחנה הציוני). סוף מעשה במחשבה תחילה".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), מנגד, גיבה את עמדתו של אילטוב ותקף את דבריו של יעלון. "הציוץ של שר הביטחון הוא פשיטת רגל ערכית ומוסרית", אמר.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' תומך בדרישה ששופטים ערבים ישירו את התקווה. מתוך טוויטר, צילום מסך
ח"כ סמוטריץ' יוצא נגד התבטאויות יעלון/צילום מסך, מתוך טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully