וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "ישראל העבירה מסוקי קרב לירדן כדי להילחם בדאעש"

23.7.2015 / 17:57

גורם אמריקני טוען כי ישראל העבירה לממלכה 16 מסוקים שהוצאו משימוש בחיל האווויר, שמשמים את ירדן לאבטחת הגבולות. לדבריו, העסקה החלה בשנה שעברה באישור וושינגטון, שסיפקה חלקי חילוף. הצדדים סירבו להגיב

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(פברואר: ירדן תוקפת מטרות של דאעש)

ישראל העבירה לירדן מסוקי קרב שהוצאו משימוש במטרה לסייע לממלכה להילחם בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) שלוחמיו נמצאים על גבולותיה - כך מסר היום (חמישי) גורם אמריקני המעורה בנושא. לדבריו, העסקה, שהחלה בשנה שעברה, אושרה על ידי וושינגטון, שסיפקה חומרי חילוף למסוקי ה"קוברה". המסוקים, שבישראל כונו "צפע", צורפו לטייסת של חיל האוויר הירדני. ישראל, ירדן והפנטגון סירבו להגיב.

"המסוקים משמשים לאבטחת גבולות", מסר הגורם, שהעדיף להישאר בעילום שם בשל רגישות הפרטים. כשנשאל כמה כלי טיס מדגם זה הועברו לעמאן, השיב הגורם: "ככל הנראה 16, אולם ייתכן שחלקם שימשו את הירדנים לחלקי חילוף". ישראל וירדן, כמו ערב הסעודית ועיראק, אירחו השבוע את שר ההגנה האמריקני אשטון קרטר, שעם הנהגתן הוא שוחח על המשך המאבק בדאעש ועל תכנית הגרעין של איראן.

לקריאה נוספת בנושא
המחתרת הכורדית בטורקיה הרגה שני שוטרים כנקמה על הפיגוע השבוע
מרחץ דמים בעיראק: 115 הרוגים בפיגוע של דאעש בשוק הומה

מסוק קוברה "צפע" של חיל האוויר. AP
מסוק "קוברה"/AP

לישראל בעבר היו שתי טייסות של מסוקי "קוברה" - כל אחת מהן הורכבה מ-30 כלי טיס, שעוצבו כדי לסייע לכוחות הקרקע עם אמצעי מעקב, לצד שימוש במכונות ירייה ובשיגור רקטות, וכדי להיות מסוגלים להתחמק מכלי נשק נגד מטוסים. הראשונה פורקה באמצע העשור הקודם והאחרונה לפני שנתיים, עם קליטת מסוקי אפאצ'י, גם הם מתוצרת אמריקנית.

לפי המוסד הבינלאומי ליחסים אסטרטגיים, שבסיסו בלונדון, לחיל האוויר של הירדן יש 25 מסוקי קוברה, שמיוצרים בידי חברת "בל הליקופטר". עוד בטרם חתמו ישראל וירדן על הסכם השלום ב-1994, התקיימו בין שתי המדינות השכנות יחסים ביטחוניים לא-רשמים. בשנה האחרונה הבהירו בירושלים כי יסייעו למשטרו של המלך עבדאללה אם תוקף ירדן בידי לוחמי דאעש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully