וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבע שנים בלי ווינהאוס: מה שאתם צריכים לדעת היום

היום בית"ר תארח את שרלרואה אחרי המהומה בשבוע שעבר, קרי ידבר על תכנית הגרעין בפני הסנאט, נציין 186 שנים למכונת הכתיבה, הרסטפארי יציינו את הולדת המשיח ונציין ארבע שנים למותה של איימי ווינהאוס

שרלרואה בירושלים

אוהדי בית"ר ביציעים בבלגיה. צילומי אוהדים, תמונות גולשים
ההתפרעות בבלגיה בשבוע שעבר/תמונות גולשים, צילומי אוהדים

אתם צריכים לדעת שהיום יעלו שתי נציגות ישראליות למשחקי הגומלין שלהן בסיבוב השני במוקדמות הליגה האירופית. בית"ר ירושלים תארח את שרלרואה שבוע אחרי שאוהדיה התפרעו בבלגיה בתבוסה 5:1, כך שבבירה יודעים שלקבוצתם אין כל סיכוי להשתחל לשלב הבא, והם ישמחו לספק ערב רגוע ביציעים של טדי. באותה שעה תתארח הפועל באר שבע אצל תון, אחרי ה-1:1 במשחק הראשון בין השתיים שנתן יתרון קטן לשוויצרים בזכות שער החוץ שכבשו, אך הקבוצה של ברק בכר מאמינה ביכולתה לנצח או לסיים בתיקו רב שערים, שיעלה אותה לסיבוב השלישי.

מה יגיד הקונגרס

שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, מחוץ למלון בווינה שבו מתנהלות שיחות הגרעין עם איראן. יולי 2015. רויטרס
שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, מחוץ למלון בווינה שבו מתנהלות שיחות הגרעין עם איראן. יולי 2015/רויטרס

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי ושר האנרגיה ארנסט מוניץ יעידו היום בפני ועדת יחסי החוץ של הסנאט. השניים ינסו לשכנע את חברי הוועדה לתמוך בהסכם הגרעין שנחתם עם איראן, שהוגש השבוע לעיונו של הקונגרס. בעוד פחות מחודשיים יצטרך הקונגרס להכריע אם לדחות את העסקה שהושגה בין המעצמות לטהראן בווינה, או לאשר אותו, כשהנשיא ברק אובמה כבר הבטיח להטיל וטו אם הרוב הרפובליקני יצביע נגד אישור הקונגרס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

הפטנט על מכונת הכתיבה

מכונת כתיבה ישנה. ShutterStock
מכונת כתיבה ישנה/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 186 שנים, בשנת 1829 נרשם הפטנט על מכונת הכתיבה על ידי וויליאם ברט. מהפכת הדפוס התחילה אמנם במאה ה-15 אבל רק בשנת 1829 יצר ברט, במישגן שבארצות הברית מכונת כתיבה ראשונה למרות שהיתה מסורבלת, לא נוחה לשימוש ולא ממש זכתה להכרה. לאחר ששופרה, יוצר ב-1867 האב טיפוס הראשון של המכונה כפי שהיא מוכרת היום. בשנות העשרים של המאה ה-20 שיווקה חברת IBM את מכונת הכתיבה החשמלית שהיתה מדויקת ונוחה יותר לשימוש. במהלך שנות ה-90 נזנחו מכונות הכתיבה לטובת המחשבים.

יום המשיח

היילה סלאסי. Creative Commons
היילה סלאסי/Creative Commons

אתם צריכים לדעת שהיום דת הרסטפארי חוגגת את יום הולדתו של היילה סלאסי שהיה קיסר אתיופיה. הרסטפארי רואים בהיילה סלאסי את התגלמות האל ג'ה על פני האדמות כחלק מהשילוש הקדוש. אמונתם של הראסטה בסלאסי מבוססת על התנ"ך והברית החדשה. יש הרואים בסלאסי התגלמות של ישו, יש הרואים בו את ישו השחור ויש החושבים כי הוא התגלמות ג'ה. אמונה זו שעונה על נבואה האומרת כי יום אחד יקום אדם מזרע דוד שיוכתר להיות קיסר וכי הוא יגיע מארץ כוש, היא אתיופיה – והוא יהיה המשיח.

איימי ווינהאוס

איימי ווינהאוס. AP
איימי ווינהאוס/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני ארבע שנים הזמרת איימי ווינהאוס הלכה לעולמה, והיא רק בת 27, בנסיבות שנותרו מעט מסתוריות עד היום, אך כללו כמויות גדולות של אלכוהול, שימוש ממושך בסמים ושמועות על הפרעות אכילה. ווינהאוס נודעה בסגנונה האקלקטי ובשיתופי הפעולה המוזיקליים שלה עם אמנים מכל קצוות הקשת המוזיקלית, ביניהם מארק רונסון וטוני בנט, והייתה לאישה הבריטית הראשונה שקטפה חמישה פרסי גראמי על אלבומה "back to black". מותה, ממש כמו חייה, לווה בסערות תקשורתיות רבות שנגעו בעיקר לעיזבון שהותירה מאוחר. ביתה בשכונת קמדן בלונדון הפך למוקד עליה לרגל, ומעריצים שמבקרים בסביבה משאירים פרחים ונרות לזכר הזמרת האדירה שהייתה איתנו זמן קצר מדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully