וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תיגעי בי - ותירפאי": מאסר ארוך לרב שביצע עבירות מין בקטינים

22.7.2015 / 20:41

הרב יעקב דויטש בן ה-64 מעפולה הורשע בשורת עבירות מין, בהן בעילה בהסכמה ומעשים מגונים בקטינים, שאת חלקם הכיר במשך שנים. באחד המקרים גרם לנערה לגעת באיברו בטענה ש"כך היא תירפא", ובמקרה אחר נכנס למיטתו של נער שהתארח בביתו

בית המשפט המחוזי בנצרת גזר היום (רביעי) תשע שנות מאסר בפועל על הרב יעקב דויטש בן ה-64 מעפולה, שהורשע בעבירות מין חמורות בשני נערים ובשתי נערות, בגילאי 17-13.5. על הרב, שעמדו נגדו עבירות של בעילה אסורה בהסכמה, ביצוע מעשי סדום ועוד, נגזרו גם שנתיים מאסר על תנאי והוא חויב בפיצויים של כ-300 אלף שקל.

האישום הראשון נוגע לנערה, בזמן העבירות בת 17-15. תוך שהוא מנצל את מעמדו, הוא ביצע בה מעשים מגונים לאורך תקופה, וכן קיים עמה יחסי מין. בין היתר, כך לפי גזר הדין, הוא שכנע אותה לגעת לו באיבר המין תוך שהוא מבטיח לה ש"בכך היא תירפא". סגן נשיא בית המשפט המחוזי תאופיק כתילי כתב כי דויטש עשה כן "תוך יצירת מצג שווא כלפי המתלוננת כאילו מדובר ב'הוראה משמיים' ואף בטענה כי בגלגול קודם הייתה אשתו".

האישום השני ייחס לרב מעשה מגונה בקטינה בת 13.5, ואישום שלישי ייחס לו עבירה דומה בנער. בגזר הדין נכתב כי באחד המקרים כשהשניים היו במשרדו של הרב, הוא אחז בנער, "קרב אותו אליו, והצמיד את שפתיו". בהזדמנות אחרת, הוא ביקש מהנער לחשוף בפניו את איבר מינו, בטענה כי הוא מעוניין "לבחון אם צמחו סביבו שערות, שאם כן, יאפשר לו לשמש כחזן בבית הכנסת". בנוסף הוא ניסה לגעת באיבו מינו.

עוד בנושא
איך הפך "מחולל הניסים" לנאשם בתקיפה מינית?
האישום נגד הרב: תקף מינית קטינים "שעשו כרצונו"

הרב יעקב דויטש מעפולה. חדשות 24
הרב דויטש/חדשות 24

במקרה אחר, עם נער אחר, בן 14.5 שביקר בקברי צדיקים - הזמין אותו הרב להתארח בביתו במהלך סוכות לפני חמש שנים. "בעת שהקטין התארח אצל הנאשם ולן בסוכתו בערב שבת, נכנס הנאשם למיטתו של המתלונן, נשכב על צדו ומאחורי המתלונן, נגע בישבנו, אחז בראשו, נשק ללחיו ואף ניסה לנשקו בשפתיו", כתב השופט. למחרת, המשיכה ההטרדה המינית, כשדויטש ניסה להפשיל את מכנסי הנער, אולם ללא הצלחה.

"דמויות נוחות לניצול"

השופט קבע כי על אף שלרב אין עבר פלילי ואף שהוא לא השתמש באלימות, עצם ניצול מעמדו הרם כסמכות רוחנית וערכית הופך המעשים לחמורים אף יותר. "המתלוננים, קטינים בעת ביצוע המעשים, היו בעבור הנאשם דמויות נוחות לניצול", טען השופט כתילי.

"הם ראו בו אדם בעל השפעה, סמכות רוחנית, מורה דרך - שעל פיו יישק דבר. הם חפצו בקרבתו, וראו ביחסו כלפיהם אות לכבוד ולזכות שנפלה בחלקם. לשלושה מן הקטינים הייתה היכרות ארוכת שנים עם הנאשם ועם משפחתו. גדולתו ועוצמתו של הנאשם ביחס לאנשי קהילתו, ואף מחוצה לה, היא שהובילה את המתלוננים לתת אמון בנאשם, ולהימצא עמו ביחידות. יתרה מכך, גם הוריהם של המתלוננים אשר ראו בנאשם רב גדול ומכובד, נתנו בו אמון ומתוך כך לא העלו בדעתם כי ילדיהם עלולים ליפול קורבן לניצול בידיו, וגם את אמונם של ההורים הפר הנאשם במעשיו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"מעשים הראויים לענישה משמעותית"

"הם חפצו בקרבתו, וראו ביחסו כלפיהם אות לכבוד ולזכות שנפלה בחלקם"

עוד הוסיף השופטים כי העובדה שהרב כפר בכל האישומים שיוחסו לו מצביעים על כך שהוא לא רק לא מביע חרטה, אלא גם לא לוקח אחריות על מעשיו. דבר זה, קבעו השופטים, "אינו יכול לזכות להקלה בעונש לה עשוי לזכות מי שנוטל אחריות למעשיו". בתגובה לטענת הרב כי יש לזקוף לזכותו את מעמדו הרם, ציטט השופט כתילי את הדברים שנאמרו בבית המשפט העליון בעניינו של הנשיא לשעבר משה קצב שהורשע באונס: "מעשים כאלה ראויים לענישה משמעותית ודווקא במקרה של איש ציבור במעמד כה רם".

רגע לפני שבישר על גזר הדין שטח בית המשפט גם את המחיר החברתי הכבד אותו נאלצו המתלוננים לספוג עוד בימים שהיו קטינים, כפי שתואר בתסקירי נפגעי העבירה. "הם זוכים לתגובות קשות ומעורבות מאת בני קהילתם, ואף נאלצו לנדוד הרחק מביתם וממשפחתם כדי להימנע מלהיות מושא לתיוג ולהוקעה חברתית, ואילו בחוויה שלהם ממשיך הנאשם באין מפריע בשגרת חייו", אמרו השופטים. "במובן הזה, קיימת חשיבות למתן ביטוי לפגיעה שנגרמה למתלוננים, להשמעת קולם, ולמעט שבמעט אותו ניתן לעשות על מנת לפצות ולתקן את נזקם, ולו בהטלת ענישה ראויה ומאוזנת, למול נסיבותיו האישיות של הנאשם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully