וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום לוכדי העברושים: מה שאתם צריכים לדעת היום

היום יבקר בכנסת ראש ממשלת איטליה, ועדת החוקה תדון האם "לה פמיליה" היא התאחדות בלתי-מותרת, נציין את יום לוכדי העכברושים ויום קירוב פאי ונחגוג יום הולדת לגילה אלמגור

ביקור בכנסת

ראש ממשלת איטליה מתיאו רנצי מצביע בבחירות המקומיות במדינה, 1 ביוני 2015. AP
ראש ממשלת איטליה, מתאו רנצי/AP

אתם צריכים לדעת שהיום יערוך ראש ממשלת איטליה ביקור רשמי בכנסת. את יומו יתחיל מתאו רנצי, ראש ממשלת איטליה, בפגישה עם נשיא המדינה ראובן ריבלין. לאחר מכן יהיה רנצי אורחו של יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין וייערך לו טקס קבלת פנים רשמי ברחבת הכנסת, במסגרתה גם יחתום בספר האורחים של המשכן. בשעה 12:00 תיערך ישיבה מיוחדת במליאת הכנסת לכבוד רנצי והוא יישא דברים מול חברי הכנסת.

לה פמיליה

אוהדי בית"ר ביציעים בבלגיה. צילומי אוהדים, תמונות גולשים
המשחק בבלגיה/תמונות גולשים, צילומי אוהדים

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים דיון בוועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת בעניין הבקשה להכריז על ארגון אוהדי בית"ר, "לה פמיליה", כהתאחדות בלתי-מותרת, בנוכחות נציגים של משרד המשפטים. השבוע שלח ח"כ יואל רזבוזוב (יש עתיד) מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, ובו הזכיר את מעשי האלימות של ארגון האוהדים הקיצוני של בית"ר ירושלים. "הארגון מונע משנאה, גזענות ולאומנות, יש להכריזו כבלתי מותר", כתב. הפניה נעשתה בעקבות התפרעות אוהדי בית"ר ירושלים במשחק הקבוצה בשרלואה שבבלגיה, בחמישי האחרון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

יום לוכדי העכברושים

החלילן מהמלין. ShutterStock
החלילן מהמלין/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם - זו לא בדיחה - את יום לוכדי העברושים הבינלאומי. יום זה מצוין מדי שנה ב-22 ביולי לכבוד החלילן המפורסם מהמלין שהוביל מהעיירה אלפי עכברושים, ולאחר מכן גם ילדים. בתאריך זה, בשנת 1376, לפני 639 שנים, פורסם לראשונה הסיפור המספר על מגיפת עכבורשים שפרצה בעיר המלין וכצעד נואש הבטיחו תושבי העיר לחלילן שעבר במקום תשלום תמורת טיפול בבעיה. החלילן, בכוח נגינתו, הצליח לגרום לעכברושים לעקוב אחריו עד לנהר - שם טבעו כולם. תושבי העיירה סירבו לשלם לו את שכרו ובתור עונש הוביל את כל הילדים אחריו, באמצעות אותה נגינה, ומאז לא נראו עקבותיהם.

יום קירוב פאי

פאי. ShutterStock
פאי/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום הוא "יום קירוב פאי" החל ב-22 ביולי והוא האח הפחות מוכר של יום פאי המפורסם החל ב-14 במרץ. פאי במתמטיקה הוא מספר טהור המייצג יחס קבוע בין היקף המעגל לקוטרו. הפאי מסומן באות היוונית π כיוון שהיא האות הראשונה במילה היוונית שמשמעותה - היקף. חישוב ערך מדויק יותר ויותר של π היווה אתגר במשך מאות שנים ויום קירוב פאי החל היום מציין את השבר הקרוב ביותר לערכו של פאי כשהוא כתוב כך: 22/7.

גילה אלמגור

גילה אלמגור. ניר פקין
גילה אלמגור/ניר פקין

אתם צריכים לדעת שהיום חוגגת השחקנית גילה אלמגור יום הולדת 76, מזל טוב! היא החלה את דרכה בתיאטרון בגיל 17, ולמדה בניו יורק אצל טובי המורים, בהם לי שטרסברג ואוטה האגן. אלמגור משחקת בתיאטרון ובקולנוע יותר מ-40 שנה, והיא הופיעה ביותר מ-50 סרטים, ברובם בתפקידים הראשיים. בשנים האחרונות שיחקה אלמגור בסרט "מינכן" של סטיבן שפילברג, בסדרת הטלוויזיה המצליחה "בטיפול" ששודרה בהוט, "החוב" של אסף ברנשטיין ועוד. היא כתבה את הספר "הקיץ של אביה" שהפך לרב מכר ותורגם ל-16 שפות. הספר הפך להצגת יחיד מצליחה בכיכובה שהועלתה כאלף פעמים. העיבוד הקולנועי לספר זכה לפרסים רבים, בהם דב הכסף בפסטיבל ברלין ופרס הסרט הזר בפסטיבל סן רמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully