וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף לשעבר על עסקת שליט: "רוצחים צריכים להישאר בכלא"

דב גיל-הר

20.7.2015 / 12:37

איתן דנגוט, מתאם הפעולות בשטחים לשעבר, התייחס בריאיון לאולפן וואלה!NEWS למעורבותם של המחבלים ששוחררו בעסקה בפיגועים, שמהם נהרגו 6 ישראלים. לדבריו, "יש להצטער על אובדן חיי אדם בגלל העסקה"

עריכה: ניר חן

אלוף (במיל') איתן דנגוט, לשעבר מתאם פעולות הממשלה בשטחים, התייחס היום (שני) בריאיון לאולפן וואלה!NEWS למעורבותם של משוחררי עסקת שליט בפעולות טרור מאז יצאו מבית הכלא. זאת אחרי שאתמול הותר לפרסום כי אחמד נג'אר, מתכנן פיגוע הירי בשבות רחל בסוף החודש הקודם, שבמהלכו נרצח מלאכי רוזנפלד, היה אחד מיותר מאלף המחבלים ששוחררו. לדבריו, "ההנחה היא שרוצחים צריכים להישאר בבית הסוהר". מאז העסקה ב-2011, שישה ישראלים נרצחו בפיגועים שתוכננו על ידי חלק מהאסירים לשעבר, כשאחד מהם אף ביצע בעצמו פיגוע ירי.

"הדילמה סביב שחרור מחבלים היא בעייתית ביותר", אמר דנגוט. "הנחת המוצא חייבת להיות היא שרוצח עם דם על הידיים צריך להישאר בכלא עד לסיום עונשו או עד סוף חייו. הדילמה הזאת לא פשוטה במקרה של שחרור של מישהו שמוחזק על ידם או גופות". האלוף לשעבר הוסיף כי "הדילמה הזאת היא בהפרדה שעשו בין המסוכנים למסוכנים פחות. עובדתית, אחמד נג'אר לא הורשה לחזור ליהודה ושומרון".

לקריאה נוספת בנושא
אביו של מלאכי רוזנפלד: "לגזור עונש מוות על מבצעי הפיגוע"
נעצרה חוליית חמאס בחשד לרצח מלאכי רוזנפלד בבנימין
חמאס פרסם תיעוד החדירה לעין השלושה; "השבח לאל, הרגנו חיילים"

אלוף במיל' איתן דנגוט באולפן וואלה!NEWS, יולי 2015. מערכת וואלה!
"לשקול בכובד ראש עונש מוות למחבלים". דנגוט/מערכת וואלה!

"באירועים כאלה בעתיד חובה לדון בכך יותר בכובד ראש, תחת ההנחה שרוצחים צריכים להישאר בבית הסוהר", הדגיש מתאם הפעולות לשעבר. "בהחלט יש להצטער על אובדן חיי אדם בגלל אותה עסקה. קשה מאוד לבוא בביקורת לדרג המדיני על ההחלטות שלו באותה נקודת זמן, אבל היום יש חובה לגבש מדיניות מוצא לגבי החלטות בעתיד בצורה נוקשה ומעשית יותר. גם לגבי כמות, גם לגבי מי וגם לגבי מה".

דנגוט גם התייחס לקריאות הגוברות בציבור להטיל עונש מוות למחבלים, שאותן ניסה לגבש לכדי חוק ח"כ שרון גל (ישראל ביתנו). "צריך לשקול בכובד ראש עונש מוות למחבלים. יש לכך משמעויות", הסביר. "התביעה יכולה לתבוע עונש מוות למחבלים, זה קיים בחוק. יש שיקולים לכאן ולכאן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
תיעוד: כוח דובדבן עוצר חברי חוליית חמאס החשודים ברצח מלאכי רוזנפלד. דובר צה"ל
"להעריך את פעולת מערכת הביטחון". מעצר האחראים לרצח מלאכי רוזנפלד/דובר צה"ל

על המצב הביטחוני בשטחים אמר דנגוט: "חמאס מנסה תקופה ארוכה, כחלק מהמדיניות שלו, להעתיק את זירת אירועי הטרור מעזה ליהודה ושומרון". הוא עוד אמר כי "המעצר שבוצע מוכיח את חוזק מערכת הביטחון ביהודה ושומרון. כל האירועים האחרונים הסתיימו בלוחות זמנים מאוד קצרים של הרג או של מעצר. למדינת ישראל אסור לוותר על זכות פעילות ביטחונית ביהודה ושומרון עד שיגיעו להסדר. זה קו אדום שאסור לוותר עליו למרות לחצים. צריך גם להביע הערכה למערכת הביטחון על הפעלות המדויקת, המהירה והאמיצה שהסתיימה ללא נפגעים, ובלי פגיעה בבלתי-מעורבים".

לדבריו, "הרשות הפלסטינית עומדת בפני מבחן - האם תמשיך ותעמוד מנגד או תשפוט למאסרים ממושכים. ידענו גם את שיטת הדלת המסתובבת. מצד שני, יש פיקוח של ישראל וחובתה להביא את הרוצחים למשפט במקרה של דלת מסתובבת". דנגוט הבהיר כי "למרות פיגועי הטרור של חוליות ושל בודדים, המצב יחסית יציב היום. האינטרס המשותף של הרשות של ישראל ושל מדינות נוספות כמו מצרים, ירדן וסעודיה, הוא לעצור תנועות קיצוניות כמו דאעש וחמאס. לצד הלחימה הבלתי מתפשרת בטרור, צריכים לפעול ולהביא ליציבות באינטרס הביטחוני, הכלכלי והאזרחי המשותף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully