וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום השחמט: מה שאתם צריכים לדעת היום

היום יגיע שר ההגנה האמריקני לישראל, תימשך השביתה ברשות האוכלוסין, מכבי חיפה תפגוש את נוריץ' האנגלית, נציין 71 שנים לקשר נגד היטלר ונחגוג את יום השחמט הבינלאומי

שר ההגנה האמריקאי

שר ההגנה של ארצות הברית אשטון קרטר בסיור בטאלין, אסטוניה, 23 ביוני 2015. רויטרס
קרטר/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום יגיע לישראל שר ההגנה האמריקני אשטון קרטר לביקור רשמי. ביקורו של קרטר בישראל עומד בסימן "שיפור ביטחונה של ישראל" בעקבות החששות שמובעות במזרח התיכון כתוצאה מחתימת הסכם הגרעין בין איראן למעצמות בשבוע שעבר. מלבד מפגישות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ומסיבת עיתונאים משותפת הערב עם שר הביטחון משה יעלון, קרטר ידון עם בכירי מערכת הביטחון בישראל על ההסכם השנוי במחלוקת וכן על הגנה מפני פשעי סייבר. קרטר ימשיך לאחר ביקורו בישראל גם לירדן ולסעודיה, שאף הן בנות בריתה של ארצות הברית והביעו חשש מהסכם הגרעין.

שביתה ברשות האוכלוסין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום ממשיכה השביתה של עובדי רשות האוכלוסין וההגירה ולא תתקיים קבלת קהל בסניפי הרשות. זאת, במחאה על עומסים גדולים בלשכות בשל הרחבת המאגר הביומטרי והכנסתה של מערכת חדשה לניהול תורים. אם לא יושגו הבנות בימים הקרובים בנושא העסקה קבלנית במגזר הציבורי, תכריז הסתדרות העובדים על שביתה כללית במשק ביום רביעי, במטרה להפעיל לחץ על משרד האוצר לצמצם את כמות העובדים הקבלנים בשירות הציבורי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מבחנה של מכבי

מאמן מכבי נתניה רוני לוי. קובי אליהו
המאמן, רוני לוי/קובי אליהו

אתם צריכים לדעת שהיום תערוך מכבי חיפה את המבחן המשמעותי הראשון שלה העונה, כשתפגוש את נוריץ'. אחרי שפתחה את מחנה האימונים שלה באוסטריה עם משחקים מול יריבות חלשות, וגברו 0:9 על זלפדן המקומית ו-0:2 על לוקומוטיב טשקנט, תעלה הקבוצה המתחדשת של רוני לוי למשחק מול הקבוצה האנגלית שהעפילה בעונה החולפת לפרמיירליג, ותנסה להציג יכולת משופרת, ואולי גם תוצאה מעודדת שתיתן לה דחיפת מוראלית לקראת פתיחת העונה.

קשר העשרים ביולי

אדולף היטלר – 1935. GettyImages
צילום: אימג’בנק, Gettyimages/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 71 שנים נכשל "קשר ה-20 ביולי", שיזמו חבורת קצינים בצבא גרמניה ונועד להפיל את המשטר הנאצי במדינה ולהתנקש בחייו של אדולף היטלר. הקשר היווה שיא של ניסיונות להפיל את המשטר הנאצי במשך קיומו של הרייך השלישי אך הוא נכשל ורוב יוזמיו הוצאו להורג. ב-20 ביולי הצליחו הקושרים להחדיר פצצת מתקתקת לחדר הישיבות של היטלר, אך באופן בלתי צפוי הוא שרד את הפיצוץ משום שהתיק שבו הייתה מונחת הפצצה הורחק ממנו באופן שרירותי, והוא רק נפצע בידו ובאוזנו.

יום השחמט

שבירת שיא גינס במשחק השחמט הסימולטני הגדול בעולם, ככר רבין, אוקטובר 2010. אורי לנץ
צילום: אורי לנץ/אורי לנץ

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את יום השחמט הבינלאומי. יום זה נבחר משום שבשנת 1924 בתאריך ה-20 ביולי הוקם פיד"ה, ארגון השחמט העולמי, שאיחד בתוכו כמה איגודי שחמט בינלאומיים. "משחק המלכים" המורכב, נחשב לענף ספורט ולתחביב מהנפוצים בעולם. הניצחון במשחק השחמט מגיע כאשר אחד המלכים
"מאוים" על ידי שחקן אחר, ואינו יכול לבצע מהלך שיציל אותו. מקור השחמט הוא כנראה במשחק הודי שהלך והתפתח במדינות שונות במזרח הרחוק כאשר החל מהמאה השביעית הוא התפשט במהירות בכל היבשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully