וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישום נגד אסי אבוטבול: רצח, חטיפה וניסיון רצח נוסף

פרשה 512: ראש ארגון הפשע מואשם שרצח את משה הדס בשנת 2000 לאחר שהאחרון ניסה לבסס את שליטתו בעסקים בנתניה. בהמשך חטף ופצע את מי שהתרברב בסיוע לו, וניסה לחסל את מי שסרב לסייע. עדיין לא ידוע איך רצח את הדס והיכן הטמין את גופתו

צילום: מאצ'י הוף, דוד קורן; עריכה: גדי וינסטוק

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום נגד אסי אבוטבול, אחד מראשי ארגוני הפשיעה החזקים בישראל, בגין רצח משה הדס בשנת 2000, חטיפתו ופציעתו של אבי ימין ב-2001 וניסיון רצח של אדם נוסף באותה שנה באמצעות מטען חבלה, כל זאת כחלק מפרשה 512. לאבוטבול, בן 40 שכבר מרצה עונש מאסר, מיוחסות עבירות של רצח בכוונה תחילה, ניסיון רצח ופציעה באמצעות נשק קר, והפרקליטות מבקשת במקביל לעצור אותו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

בכתב האישום, שהוגש בתום החקירה שנוהלה בלהב 433 בשיתוף ימ"ר תל אביב, נאמר כי בתקופה הרלוונטית לאישום פעלו אבוטבול ובני משפחתו לביסוס שליטתם בעסקים שונים באזור השרון ובנתניה בפרט. בשנת 2000 השתחרר משה הדס ממאסר ממושך בכלא, וניסה לבסס את שליטתו בעסקים בנתניה. הדבר גרם למתח רב, אך סמוי, בין אבוטבול לבין הדס. מחשש לדחיקת מעמדו, קירב אבוטבול את הדס אליו, תוך שהוא מבלה עימו רבות בקפה קינמון בעיר ורוכש עבורו בגדים.

הארכת מעצר לאסי אבוטבול, בית משפט השלום ראשון לציון, מאי 2015. מגד גוזני
רצח את הדס שניסה להשתלט על עסקיו. אסי אבוטבול/מגד גוזני

לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עורכי הדין אילה אורן והילה כהן, יחד עם עו"ד ניסים מירום מפרקליטות מחוז תל אביב, בשלב מסוים החליט אבוטבול לרצוח את הדס. הוא עשה זאת באופן שאינו ידוע לתביעה, ואחר כך טמן את גופתו במקום שאינו ידוע במטרה לטשטש את ביצוע הרצח ולהעלים ראיות בדבר מעורבותו בביצועו. בהמשך יצר לעצמו אליבי כוזב ואף הורה לאדם ששימש לו אליבי כביכול לשקר בנושא אם ייחקר. למחרת, נפגש אבוטבול עם א"א, מקורבם ואיש אמונם של אבוטבול ומשפחתו באותם שנים, והודה בפניו שרצח את הדס ועקר את עיניו. כמו כן, הוא ביקש ממנו לסייע ביצירת מצג כוזב שהדס עוד חי.

באישום השני נכתב כי אבי ימין - שהיה חברם של אבוטבול ואחיו פרנסואה – התרברב לאחר הרצח, בין היתר בפני א"א, שהוא סייע לאבוטבול בהזזת גופתו של הדס. באחד הימים, לאחר שהוכה על ידי פרנסואה, ביקש ימין מא"א ליישר את ההדורים ביניהם. לבקשתו של ימין, פנה א"א לפרנסואה על-מנת לפייסו והזכיר לו כי ימין הוא חברם ואף סייע לאסי אחיו בהזזת גופת הדס. לשמע הדברים הגיב פרנסואה בכעס, וקשר קשר יחד עם אחיו אסי לחטוף, לדקור ולסחוט את ימין. הם הסיעו אותו ברכב לחורשה מבודדת ליד שכונת פולג, שם אסי דקר את ימין עם סכין במקומות שונים בגוף ואילו פרנסואה היכה אותו במוט במשך דקות ארוכות. אחר כך דרשו ממנו 100 אלף שקל ושחררו אותו.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
הוארך מעצרם של פרנסואה אבוטבול וזיאד ג'רושי. אבי כהן
חטף ופצע את ימין יחד איתו. פרנסואה אבוטבול/אבי כהן

באישום השלישי נאמר, כי אסי אבוטבול החליט לרצוח את א"א, נוכח סירובו לסייע לו ליצור מצג כוזב שמשה הדס עוד חי. ב-19.7.01 טמן אבוטבול (או אדם מטעמו, ג"ג) מטען חבלה ובו ברגים, מסמרים ומוליך חשמלי בתוך פח מחזור. אבוטבול הציע לא"א לנסוע ברכב ה-BMW שלו ונתן לו את המפתחות. משלחץ א"א על שלט פתיחת דלתות הרכב הופעל המטען והתפוצץ בעוצמה רבה. א"א נפצע קשות וגופו החל לבעור. חבריו שעברו במקום כיבו את האש ופינו אותו לבית החולים כשהוא מורדם ומונשם. לאחר שעבר החייאה ואושפז, שוחרר מבית החולים. כתוצאה מהפיצוץ נפצע קלות עובר אורח שהיה במקום, ניזוקו מספר כלי רכב שעמדו בסמוך למקום והתנפצו חלונות של בתים סמוכים.

הגשת כתב אישום נגד אסי אבוטבול, בית המשפט המחוזי בלוד, 16 ביולי 2015. מגד גוזני
ניסה לרצוח את א"א שסירב לסייע לו ביצירת מצג כוזב שהדס עדיין חי/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully