וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטרים התחזו למוכרי צעצועים - ועצרו חשוד בהונאת ענק

16.7.2015 / 10:37

בעקבות תלונה על סוחר שניסה לשלם בהמחאה מזויפת, בלשי משטרת תל אביב התחזו לעובדים בחנות צעצועים והצליחו להביא למעצרו של נהג משאית מרמאללה. הוא חשוד שעקץ סוחרים נוספים במיליוני שקלים

חנות צעצועים. ShutterStock
במקום צעצועים - הארגזים מולאו בסמרטוטים/ShutterStock

בלשי משטרת תל אביב, שעוסקים לרוב בחקירות פליליות סבוכות, נדרשו בימים האחרונים לעבוד בחנות צעצועים כמוכרים, כאורזים וכסבלים – במטרה לחשוף תרגיל הונאה ענק בהיקף של מיליוני שקלים מבתי עסק בישראל לשטחי הגדה המערבית. לפני כמה ימים, הגיע אחד מסוחרי הצעצועים הגדולים בארץ למשטרת מרחב דן וטען כי יצר עמו קשר סוחר צעצועים מרמאללה, שביקש לרכוש צעצועים בשווי מאה אלף שקלים. בין השניים גובשה רשימת רכש, והסוחר הפלסטיני העביר המחאה בנקאית שהוצאה לכאורה על ידי בנק ברמאללה, אלא שהסוחר הישראלי הבחין כי התאריך לפדיון ההמחאה הוא חודש 13.

לצד ניסיון העוקץ שעליו התלונן הסוחר, התקבלו במשטרה תלונות מסוחרים ברחבי הארץ, בעיקר בירושלים ובגוש דן, על ניסיונות דומים. מפקד מרחב דן של משטרת ישראל, ניצב-משנה שמעון לביא, הורה על התארגנות מהירה ללכידת החשוד, וביקש להכניס את הבלשים לחנות הצעצועים של הסוחר.

עוד בוואלה חדשות:
"ביזיון": כך אושר פה אחד רחוב "באלי" באור יהודה
סוכני FBI בכל מדינה: כך נלכדו ההאקרים במבצע חובק העולם
סוכן משטרתי הפליל עשרות נערים שסחרו בסמים בפייסבוק

שליו כהן. ShutterStock
על פי החשד, נהג המשאית פעל לבדו/ShutterStock

הבלשים, שהתחזו לעובדי החנות, המתינו לאנשי הכנופיה שהייתה אמורה לאסוף את הצעצועים שהיו מיועדים לסוחר מרמאללה. כדי לא לסכן את רכושו של הסוחר הישראלי, הוחלט כי במקום צעצועים, הארגזים ימולאו בסמרטוטים. עם הגעת המשאית בשעות הערב, הסבלים בלשי המשטרה העמיסו את הארגזים החתומים.

לאחר עזיבתה של המשאית, החלו במשטרה לעקוב אחריה, ורק בכניסה לרמאללה התברר לשוטרים כי נהג המשאית פעל לבדו והוא זה שעומד על פי החשד מאחורי תרגיל ההונאה הגדול. הוא נעצר ונחקר במשטרת מרחב דן בחשד לשורת מקרי הונאה, והיום הוא יובא לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בתל אביב.

לפניות לכתב: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully