וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון על ההסכם עם איראן: "עלינו להיות מוכנים להגן על עצמנו"

15.7.2015 / 20:03

שר הביטחון אמר בטקס סיום מחזור של המכללה לביטחון לאומי כי "נפל דבר במזרח התיכון ובעולם כולו". לדבריו, "המערב מתעלם ממפלצת הטרור. זאת טעות היסטורית, שתערער על היסודות הרעועים באזור"

צילום: יותם רונן, רויטרס; עריכה: מתן חדד

שר הביטחון משה יעלון התייחס הערב (רביעי) להסכם הגרעין שנחתם אתמול בווינה בין איראן לבין המעצמות. בטקס סיום מחזור מ"ב של המכללה לביטחון לאומי, במעמד הרמטכ"ל גדי איזנקוט ומפקד המכללות אלוף יוסי ביידץ, אמר יעלון כי ישראל צריכה להיות מוכנה להגן על עצמה.

"אתמול נפל דבר במזרח התיכון ובעולם כולו", אמר. לדבריו, "ההסכם שנחתם בין המעצמות לאיראן עלול להוביל באופן מוחשי מאין כמותו להגברת מעשי הטרור והחתרנות של המשטר מטהראן". יעלון עוד הוסיף כי "איראן, שבמשך שני עשורים ולאורך המשא ומתן הונתה ורימתה את המערכת הבינלאומית חותרת להגמוניה אזורית, בין היתר באמצעות הפצה של טרור חסר מעצורים באופן ישיר ובאמצעות שליחים. עתה היא זוכה לרוח גבית שמסכנת את שלום העולם".

שר הביטחון הדגיש כי "איראן, שממשיכה לקרוא להשמדתן של אמריקה וישראל, וגם בימים אלו, כפי שעשתה לאורך כל תקופת המשא ומתן ואף לפני כן, מוסיפה לממן טרור, להפעיל טרור ולהפיץ טרור". לדבריו, "מדינות המערב, לדיאבון הלב, עוצמות עיניהן ומתעלמות ממפלצת הטרור הזו, שניסיון העבר מלמד כי היא עלולה להגיע אל מפתן דלתן".

עוד על הסכם הגרעין
הזיג-זג של יועצו הבכיר של אובמה ביחס לפיקוח על מתקני הגרעין
שר החוץ הבריטי מגיע להגן על ההסכם: "ישראל מעדיפה קיפאון"

יעלון על הסכם הגרעין: "נגן על עצמנו בכוחות עצמנו". יותם רונן
"עלינו להיות מוכנים לכל התפתחות". יעלון, היום/יותם רונן

יעלון אמר כי "אנו נוסיף ונתעקש, נוכח הכרתנו את המציאות ואת כוונות הזדון של המשטר האיראני הסורר, כי ההסכם שנחתם אתמול בווינה הוא בגדר טעות היסטורית, אשר מערערת ומטלטלת את היסודות היציבים המעטים שעוד נותרו במזרח התיכון".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מימין, מפקד המכללות, אלוף יוסי בידץ, באמצע שר הביטחון, מר משה (בוגי) יעלון, משמאל ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט בטקס סיום של המכללה לביטחון לאומי. יולי 2015. דובר צה"ל
מפקד המכללות אלוף יוסי בידץ/דובר צה"ל

שר הביטחון שב על דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו טוען כי על ישראל להיות מוכנה להגן על עצמה. "עלינו להיות מוכנים לכל התפתחות, לעקוב אחר השינויים התכופים סביבנו, ולהוסיף להיות ערוכים להגן על עצמנו בכוחות עצמנו".

לדבריו, "איננו ששים אלי קרב. רודפי שלום אנו. אך עלינו לא לשגות באשליות ולהכיר במציאות. לשם כך אנו זקוקים לצה"ל חזק, מאומן ומיומן מאין כמותו ולמערכת ביטחון חזקה, ולכם, בוגרי המכללה לביטחון לאומי, מחוייבים, איכותיים, מעמיקים ונחושים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully