וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסוי ראשון בפצצה גרעינית: מה שאתם צריכים לדעת היום

היום תיערך אזכרה להרוגי אסון הרכבת במלחמת לבנון השנייה, הפועל באר שבע תשתתף במוקדמות הליגה האירופית, תיפתח תערוכה לזכר גירוש יהודי פריז, נציין 70 שנים לפצצה הגרעינית ונחגוג יום הולדת 60 לזוהר ארגוב

אזכרה ותביעה

אנדרטה לזכר שמונה ההרוגים מרקטה במוסך הרכבת בזמן מלחמת לבנון השנייה. Creative Commons
אנדרטה לזכר שמונת ההרוגים/Creative Commons

אתם צריכים לדעת שהיום תערוך רכבת ישראל טקס לזכרם של שמונת עובדיה שנהרגו בעת עבודתם, במהלך מלחמת לבנון השנייה כאשר טיל פגע במוסך הרכבת. הטקס יתקיים בשעה 19:00 ברחבת האנדרטה בשדרות ירושלים 79, קריית ים בנוכחות מנכ"ל הרכבת, בכירים במשרד התחבורה ועובדי הרכבת. במקביל, הגישו משפחות ההרוגים תביעה נגד הרכבת על כך שהעובדים זומנו למוסך בו הם עבדו בעת נפילת הרקטה שגרמה למותם, ללא מיגון למרות ההתרעות על ירי מלבנון.

הפועל באר שבע במוקדמות הליגה האירופית

ברק בכר מאמן הפועל באר שבע. מגד גוזני
המאמן החדש, ברק בכר/מגד גוזני

אתם צריכים לדעת שהיום תחל הפועל באר שבע את העונה שלה בסיבוב השני במוקדמות הליגה האירופית. ברק בכר, שהחליף הקיץ את אלישע לוי בעמדת המאמן, יערוך הופעת בכורה על הקווים במפגש מול ת'ון השוויצרית, במדיה משחק לוטם זינו, שחקנה לשעבר של באר שבע. הקבוצה מבירת הנגב תארח את המשחק באצטדיון טדי בשל העובדה שאצטדיון וסרמיל לא קיבל אישור לארח משחקים בינלאומיים, והבאר שבעים יקוו לקבל מספיק תמיכה כדי להשיג תוצאה טובה לקראת הגומלין בשוויץ בשבוע הבא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"להציל את הילדים"

תערוכה "להציל את הילדים" במוזיאון בית לוחמי הגטאות. בית לוחמי הגטאות,
תערוכה "להציל את הילדים" במוזיאון בית לוחמי הגטאות/בית לוחמי הגטאות

אתם צריכים לדעת שהיום, יום גירוש היהודים מפריז בזמן מלחמת לבנון השנייה, תיפתח לזכר האירוע התערוכה "להציל את הילדים 1945-1938" בבית לוחמי הגטאות. גירוש היהודים ב- 16 וב-17 ביולי 1942 בוצע על ידי משטרת צרפת של וישי ע"פ הנחיות הנאצים. מעל ל-13,000 קורבנות, בהם יותר מ-4,000 ילדים, נכלאו באצטדיון החורף "ול דיב" (Vel' d'Hiv), בפריז. משם נלקחו למחנות ריכוז ומאוחר יותר נשלחו המבוגרים למחנות השמדה. יותר מ-3,000 תינוקות וילדים נותרו לבד במחנות הריכוז. בספטמבר גורשו הילדים לאושוויץ, שם נרצחו. התערוכה "להציל את הילדים 1938-1945", חושפת את הסיפורים הלא מוכרים של הילדים היהודים שהוסתרו בצרפת וניצלו בעזרת הארגונים המחתרתיים.

70 שנים לפצצת הגרעין הראשונה

ניסוי טריניטי , הניסוי הראשון של פצצה גרעינית במסגרת תכנית מנהטן. AP
הניסוי בניו מקסיקו/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 70 שנים, בשנת 1945, יצא לפועל השלב המבצעי של תכנית מנהטן ב"ניסוי טריניטי". זה היה הניסוי הגרעיני הראשון ולראשונה בהיסטוריה הופעלה פצצה גרעינית. הניסוי התקיים בניו מקסיקו ובאמצעותו נבחנה יעילות הפצצה החדשה לפני שיעשה בה שימוש במלחמת העולם השנייה. הניסוי היווה את השיא של תכנית מנהטן – התכנית הסודית של האמריקאים לפיתוח נשק גרעיני. הצלחתו של "ניסוי טריניטי" הביא להטלת שתי הפצצות הגרעיניות על יפן זמן קצר לאחר מכן, כשזו שהוטלה על נגסאקי היתה למעשה העתק מדויק של הפצצה בניסוי.

60 למלך

זוהר ארגוב. אמנון ארגוב, באדיבות המשפחה
זוהר ארגוב/באדיבות המשפחה, אמנון ארגוב

אתם צריכים לדעת שהיום מלך המוזיקה המזרחית חוגג יום הולדת 60, מזל טוב לזוהר ארגוב! הוא נולד ברחובות להורים יוצאי תימן ובדומה לאביו, שהיה זמר חתונות, ניכרו בנער הצעיר כישורים מוזיקליים בולטים. בן 22 הוציא את תקליטו הראשון ובו שני שירים "כל יום שעובר" ו"ילדה חיכיתי שנים", אז גם שינה את שם משפחתו לארגוב. בהמשך פגש את גיטריסט להקת "צלילי העוד" יהודה קיסר שהתרשם מקולו והקליט בטייפ ארבעה ערוצים ביתי את "אלינור" – "קלטת החפלה הראשונה" של ארגוב שזכתה לתפוצה נרחבת מיד כשהופצה. יותר מחמש מאות אלף עותקים ממנה נמכרו וארגוב הפך זמר מפורסם. למרות שכונה "מלך" עוד בחייו, חייו של ארגוב לא היו זוהרים – הוא היה מכור לסמים קשים ובילה בכלא על אונס שביצע במעריצה. במהלך שהותו בכלא, לפני 28 שנים, מצא את מותו בתא המעצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully