וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הולדת לממר"ם: מה שאתם צריכים לדעת היום

היום יערך דיון 40 חתימות בנוכחות נתניהו על עובדי הקבלן, יערך טקס ממלכתי לציון עשור להתנתקות, תיפתח אליפות אירופה לנשים צעירות בישראל, נחגוג יום הולדת ליחידת הממר"ם ונציין את יום השנה למותו של צ'כוב

דיון 40 חתימות

מליאת הכנסת בערב השבעת הממשלה ה-34, מאי 2015. נועם מושקוביץ
מליאת הכנסת/נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שהיום יתייצב ראש הממשלה בנימין נתניהו במליאת הכנסת לדיון ארוך כבן שלוש שעות. מדובר בדיון מיוחד שיזמו 40 חברי אופוזיציה בנושא תופעת עובדי הקבלן בישראל, ואשר נקבע מראש. במצע הדיון שניסחה האופוזיציה נכתב כי כ-38% מהעובדים במשק הם עובדי קבלן, וכי מדובר בעובדים החלשים והעניים ביותר במדינה שסובלים מהיעדר ביטחון תעסוקתי ותנאים סוציאליים. לפי תקנון הכנסת, נתניהו יהיה מחוייב להיות נוכח במליאה במשך כל זמן הדיון, והוא גם ינאם בסיומו. חברי האופוזיציה אמנם הכינו נאומים בנושא עובדי הקבלן, אולם סביר להניח שמרביתם ינצלו את הנוכחות של נתניהו באולם ויתייחסו גם להסכם שנחתם אתמול בוינה.

עשור להתנתקות

תכנית ההתנתקות. GettyImages
תכנית ההתנתקות/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום יערך הטקס הממלכתי לציון עשור להתנתקות מגוש קטיף בבית הנשיא. 700 ממתיישבי גוש קטיף ישתתפו באירוע שנערך ביוזמת בית הנשיא וביוזמת מרכז קטיף להנצחת מורשת גוש קטיף וצפון השומרון. נושא האירוע יהיה הכיסופים והגעגועים של 35 שנות התיישבות, חיי הקהילה התוססים, החקלאות הענפה וחיי התורה. כמו כן, ידונו בצמיחה מתוך האחריות הלאומית ובאחריות הלאומית בצל המחלוקת. מי שיארחו את הטקס יהיו יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ורעיית הנשיא נחמה ריבלין בעוד נשיא המדינה יעדר ממנו עקב מותה של אחותו.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

אליפות אירופה בכדורגל נשים – בישראל

שחקניות נבחרת ישראל עד גיל 19 עם הנשיא ראובן ריבלין. מארק ניימן,
הנשיא ריבלין עם בנות נבחרת ישראל עד גיל 19/מארק ניימן

אתם צריכים לדעת שהיום ייערך משחק הפתיחה של אליפות אירופה בכדורגל נשים עד גיל 19, שיתקיים בישראל. האצטדיונים בלוד, רמלה, ראשון לציון ונתניה יארחו את שמונה הנבחרות שהעפילו לטורניר, כשהנבחרת המארחת, אותה מאמן גיא עזורי, תפתח את דרכה בטורניר במשחק מול שבדיה בלוד. מוקדם יותר ייפגשו שתי הנבחרות הנוספות בבית א', צרפת ודנמרק, אותן תפגוש ישראל מחר ומחרתיים. בבית ב' המקביל ישחקו נבחרות גרמניה, אנגליה, ספרד ונורבגיה.

הקמת יחידת ממר"ם

נקבניות בשנותיה הראשונות של יחידת ממר"ם. דובר צה"ל
נקבניות בשנותיה הראשונות של יחידת הממר"ם/דובר צה"ל

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 56 שנים הוקמה יחידת ממר"ם בצה"ל – שראשי התיבות הנוכחיים שלה הם: מרכז המחשבים ומערכות המידע. בית היוצר של מערך המחשבים בצה"ל, החל את דרכו בסוף שנות ה-50 הודות לקשיים שהטיל ראש המחלקה למתמטיקה שימושית במכון ויצמן על כוחות הביטחון בשימוש במחשב המרכזי במכון. את ההחלטה על רכישת המחשב הראשון והקמת היחידה קיבל המטה הכללי ב-1958 ותוך זמן שיא של שלוש שנים הגיע לארץ המחשב הראשון והוקמה היחידה בבסיס השלישות הראשית ברמת גן. עם הקמתה מנתה ממר"ם שישה חיילים בלבד. ב-1960 עמד התקן על 75 אנשים, ב-1961 על 124 אנשים וכיום מדובר בקבוצה של אלפי קצינים וחיילים בתחומים המקצועיים השונים.

אנטון צ'כוב

אנטון צ'כוב. GettyImages
צ'כוב/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 111 שנים, בשנת 1904, הלך לעולמו אחד מגדולי אמני הסיפור הקצר ומגדולי המחזאים בעולם – אנטון צ'כוב. הוא נולד בעירה קטנה בדרום רוסיה ובסוף שנות ה-70 בעת שלמד רפואה באוניברסיטת מוסקבה החל לפרסם סיפורים קצרים כדי לפרנס את משפחתו. הוא כתב בעיתון יומי אך התפטר עקב אי תמיכתו בקמפיין נגד דרייפוס ואז החל לפתח את תפיסתו המרכזית כסופר. אוסף הסיפורים הקצרים שלו, שיצא לאור ב-1886 זכה להצלחה וצ'כוב הפך לסופר במשרה מלאה. צ'כוב ידוע גם בזכות מחזותיו העושים שימוש בחיי היום-יום ובאירועים ושיחות זניחים לכאורה. אולם, בזמנו נכשלו מחזותיו הראשונים כשלון חרוץ, ורק עם המחזה "השחף" החל שמו להתפרסם כמחזאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully