וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: סתיו שפיר מתראיינת לוואלה!NEWS ביום הראשון למחאה

לפני ארבע שנים בדיוק התראיינה חברת הכנסת מהמחנה הציוני מלב המחאה החברתית בשדרות רוטשילד והסבירה מה הביא אותה להוציא אוהל לרחוב. "שום דבר לא ישתנה פה עד שלא נפסיק לשלם שכר דירה"

צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל

ביומה הראשון של המחאה החברתית, כאשר הייתה סטודנטית אנונימית לתואר שני באוניברסיטת תל אביב, התראיינה ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני) לוואלה!NEWS על רקע האוהלים שהקימה עם חבריה במורדות שדרות רוטשילד. שפיר הבהירה כי לא מדובר במחאה מאורגנת. "אנחנו ממש ממש לא קבוצה", אמרה. "אנחנו חבורה של אנשים שהתחברו. אנחנו כמעט לא מכירים, התחברנו על בסיס הדירות". ארבע שנים לאחר מכן, סוגרת חברת הכנסת הצעירה ביותר, שנתיים וחצי במשכן.

מפגינים התעמתו עם שוטרים וניפצו חלונות סניפי בנקים בתל אביב. דרור עינב
"כששמענו על המחאה של דפני אמרנו, 'יאללה, זה הזמן לעשות את זה'"/דרור עינב

שפיר הסבירה כי היא ושותפה לדירה, יונתן לוי, עברו תלאות רבות במהלך חיפוש הדירה וזכו ליחס מחפיר, "מכל מי שרק אפשר, מסוכנות התיווך, מבעל הבית, פשוט אין עם מי לדבר, וזה לפני שמתעסקים במחירים". שפיר המשיכה וסיפרה כי בשלב מסוים פקעה סבלנותה והיא אמרה ללוי, "די, בוא נשב, נשים אוהלים ברוטשילד ונהיה שם עד שהמחירים ירדו. בוא ניקח את כולם ונפסיק לשלם שכר דירה. הרי שום דבר לא ישתנה פה עד שלא נפסיק לשלם שכר דירה".

שפיר לא הסירה אחריות משוכרי הדירות. "הרי אנחנו יוצרים את המצב, אנחנו מגיעים לדירות מחולקות, מצטופפים מלא שותפים בדירה, מסכימים לגור במיטת גלריה מעל המטבח, אנחנו עושים את זה, ברגע שנפסיק לעשות את זה, זה לא יהיה", אמרה.

היא הוסיפה: "כששמענו על המחאה של דפני אמרנו, 'יאללה, זה הזמן לעשות את זה, אם לעשות את זה אז עכשיו'. המחאה הזו היא לא שלנו, אין לנו קבוצה שיש לה שם או אג'נדה, אנחנו פשוט אנשים שהתקבצו סביב זה כדי ליצור איזה שינוי שהוא הכרחי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully