וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר צרפת בישראל: "אם איראן לא תעמוד במחויבויות ההסכם לא יעמוד"

14.7.2015 / 14:50

על רקע הביקורת הקשה בירושלים על הסכם הגרעין, השגריר מיזונאב דיבר בריאיון לוואלה!NEWS על הקשר ההדוק בין ארצו לישראל גם בהקשר הזה. "יש לוודא שההסכם מיושם. לישראל יכול להיות תפקיד חשוב בכך"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בירושלים נשמעות מאז הבוקר (שלישי) תגובות זועמות להסכם הגרעין בין איראן למעצמות, שהושלם לאחר 17 ימים של משא ומתן אינטנסיבי בווינה. ראש הממשלה בנימין נתניהו כינה את ההסכם "טעות היסטורית", ושרי הממשלה התחרו ביניהם מי יתאר את ההסכם במילים קשות יותר. על רקע הביקורת הזו, שגריר צרפת בישראל, פטריק מיזונאב, אמר בריאיון לוואלה!NEWS כי הדבר החשוב ביום שאחרי ההסכם הוא לוודא שאיראן אכן מקיימת את ההסכם ואינה מרמה או מתחמקת ממחויבויותיה.

"עמדנו בקשר הדוק עם ישראל לאורך המשא ומתן שהתקיים עם איראן", אמר מיזונאב. "היו שיחות עדכון רבות, בכל הדרגים – החל מרמת המנהיגים ועד לפקידים במשרדי החוץ. ישראל עודכנה על מה שהתרחש". לפני הסכם הביניים שנחתם עם איראן בנובמבר 2013, ביקר בישראל נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, ולפני שבועיים הגיע שר החוץ של צרפת, לורן פאביוס, לביקור, ובו נועד בין היתר עם ראש הממשלה נתניהו, אם כי ביקורו הוקדש בעיקר לסוגיה הפלסטינית.

"לנו, לצרפת, חשוב מאוד ששיתוף הפעולה הזה יימשך גם ביום שאחרי ההסכם", הוסיף מיזונאב. "המשימה החשובה ביותר של הקהילה הבינלאומית כעת היא לוודא שההסכם אכן מיושם. איראן לקחה על עצמה מחויבויות, ואם היא לא תעמוד במחויבויות הללו, ההסכם לא יעמוד והסרת הסנקציות לא תתקדם. לישראל יכול להיות תפקיד חשוב בהקשר הזה". לדברי מיזונאב, הוא סבור כי הדיאלוג הקרוב בנושא הזה יימשך, גם אם יתגלעו מחלוקות בין ישראל לצרפת בתחומים אחרים.

עוד על הסכם הגרעין:
"מזכיר את ההסכם עם צפון קוריאה": דף המסרים של נתניהו לשרים
ברחובות טהראן חוגגים: "הכלכלה באיראן תשתפר, השמחה גדולה"
אובמה: "העולם הפך בטוח יותר"; רוחאני: "פרק חדש נפתח"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם שגריר צרפת בישראל פטריק מיזונאב. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
הדיאלוג בנושא יימשך גם אם יהיו מחלוקות בתחומים אחרים. נתניהו ומיזונאב/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

השגריר הוסיף כי אחת השאלות החשובות ביותר במשא ומתן שהתנהל בווינה הייתה עד כמה הדוק יהיה הפיקוח על איראן לאחר ההסכם. "לא סתם זה הלך והתארך. לצרפת ולמדינות נוספות בחדר הדיונים הנושא הזה היה קריטי", הוא הסביר. "אנחנו חושבים שזה חשוב גם לבעלי הברית שלנו במזרח התיכון". הוא עוד ציין כי ההודעה היום בווינה היא רק תחילת הדרך, ולא סוף פסוק. "על הקהילה הבינלאומית להמשיך ולהציב את השאלה הזו על ראש סדר היום", אמר.

ההסכם השתלט על סדר היום של השגריר דווקא ב-14 ביולי, ב"יום הבסטיליה", יום העצמאות של צרפת, שאותו תציין השגרירות הערב בשלוש מסיבות רחוב שיתקיימו בתל אביב, בחיפה ולראשונה מתחילת המסורת של חגיגת יום הבסטיליה בישראל, גם בעיר נתניה. "בישראל יש את אחד הריכוזים הגדולים ביותר של צרפתים מחוץ לצרפת, ואנחנו מקווים שהרבה חברים של צרפת בישראל יבואו להשתתף בחגיגות הערב", אמר השגריר.

לפניות לכתב: amir.tibon@walla.co.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully