וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים בוועדה למלחמה בסמים נגד היו"ר: "זנדברג מקדמת לגליזציה"

13.7.2015 / 21:18

שישה ח"כים מתוך עשרת חברי הוועדה יחרימו את הדיון שיזמה היו"ר ח"כ זנדברג, שאליו הזמינה נציגים של עלה ירוק לצד נציגי הרשות למלחמה בסמים. ח"כ אלי כהן מכולנו: "ישראל היא עדיין לא קולורדו"

צילום: עומר מירון, עריכה: ניר חן

(צפו בראיון המיוחד עם ח"כ זנדברג בנושא לגליזציה של קנאביס)

שישה מתוך עשרת חברי הכנסת בוועדה למלחמה בסמים הודיעו כי יחרימו את ישיבת הפתיחה של הוועדה מחר (שלישי), במחאה על כך שיו"ר הוועדה, תמר זנדברג (מרצ) משתמשת בה כדי לקדם בה לגליזיציה של סמים קלים. זנדברג זימנה למחר דיון תחת הכותרת "לקראת מדיניות קנאביס מתקדמת – מגמות בעולם", והזמינה לצד נציגים מהרשות למלחמה בסמים ובאלכוהול ומתנועת "ישראל אומרת לא לסמים", גם נציגים מעלה ירוק. לדבריהם, מדובר במטרה ההפוכה מזו המוצהרת לשמה הוקמה הוועדה.

עבור חבר הכנסת אלי כהן (כולנו) היה מדובר בקש ששבר את גב הגמל, והוא גייס את חברי הכנסת דוד ביטן (הליכוד), יצחק וקנין (ש"ס) חמד עמאר (ישראל ביתנו) עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת) ואברהם נגוסה (הליכוד) כדי להתגייס ולהחרים את הדיון. יתר חברי הוועדה, תמר זנדברג וינון מגל (הבית היהודי), הצהירו כי הם תומכים בלגליזציה של קנביס, ואילו חברה אחרת, שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני), הודיעה לאחרונה כי תתמוך במדיניות של אי-הפללה. עמדתה של מירב בן ארי (כולנו) בנושא טרם הובהרה.

עוד ידיעות בוואלה!NEWS:
זריף מבהיר: "שיחות הגרעין לא יסתיימו הלילה"
באיחור של 70 שנה: ניצולי שואה חגגו טקס בר מצווה בכותל
אדלשטיין נגד חזן: "לא מסוגל לשים אותו על הכיסא שלי"

חבר הכנסת אלי כהן. ראובן קסטרו
"כאב לארבעה, לא אתן לזה יד". כהן/ראובן קסטרו

"מוניתי כחבר בוועדה לאלימות ונגע בסמים ובאלכוהול, נושא חשוב מאין כמוהו", כתב ח"כ כהן במכתב לזנדברג. "רק שעם זאת, הועדה בראשותך, במקום לטפל בנגע בסמים ובאלכוהול, הופכת להיות שדולה לקידום הקנאביס. הצטערתי לשמוע שאת ישיבת הפתיחה את בוחרת להקדיש ל'מדיניות הקנאביס המתקדמת' (המעידה על מטרותייך), במקום לנושא שלשמו היא קמה - המלחמה בשימוש בסמים ובעבירות סמים, טיפול ושיקום משתמשים ומדיניות הסברתית למניעת השימוש בסמים ובאלכוהול בכלל ובקרב בני נוער בפרט".

כהן הוסיף: "מדינת ישראל היא עדיין לא קולורדו, ואם הכוונה היא לקדם את האג'נדה האישית שלך לחוקיות הסמים קלים, נכון יותר יהיה שתקימי שדולה לטובת הנושא. כאב לארבעה ילדים וכמי ששירת 11 שנים בצבא, אין לי כוונה לתת יד לקידום נושאים אלו. מבדיקה שערכתי, רוב חברי הכנסת בוועדה מתנגדים לסדר היום שאת מובילה, וגם הם אינם מתכוונים לתת יד לדיונים שתכליתם קידום הקנאביס, אלא אם ידונו בנגע הסמים והאלכוהול".

מח"כ זנדברג נמסר: "חבל שח"כ כהן לא טרח להשתתף בדיוני הוועדה או לברר מה התכניות שלה, לפני שכתב מכתב מלא בסטיגמות וסטריאוטיפים. אני בהחלט תומכת בלגליזציה ומעולם לא הסתרתי זאת, ומתכוונת להוביל את הוועדה על סמך דיון עדכני ורלוונטי שמתבסס על נתוני אמת שבין היתר יוצגו בדיון מחר ובהמשך. הוועדה תעסוק במלוא הרצינות בשורה ארוכה של נושאים ובהם קנאביס רפואי, סמי פיצוציות, טיפול בנזקי שתיית יתר של אלכוהול והתמכרויות וכן תקדם שינוי מדיניות בהפללת קנביס. אני מזמינה את כל החברים לקחת חלק בדיון ציבורי ופתוח שבו כל אחת ואחד יוכל לבטא את עמדתו ומי יודע, אולי ח"כ כהן יווכח במציאות שמוכרת למיליון ישראליות וישראלים וישתכנע".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully