וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונה על הזנחה במעון בירושלים: מטפלת ריססה תינוקת במטהר אוויר

תושבת ירושלים התלוננה במשטרה נגד המעון שאליו שלחה את בתה בת ה-11 חודשים, לאחר שנחשפה לצילומי האבטחה. "המטפלות לקחו שמיכה לכסות את השלשול על המזרון, וכל הזמן הזה הבת שלי צורחת". מנהל הרשת: "המטפלת הושעתה"

החלפת חיתול לתינוק. ShutterStock
החלפת חיתול לתינוק/ShutterStock

דניאלה בן אהרון, תושבת ירושלים, הגישה לאחרונה תלונה במשטרה נגד מעון "בית החלומות" בקריית יובל שאליו נהגה לשלוח את בתה, בת 11 חודשים, בגין הזנחה. בתחילת החודש הוציאה בן אהרון את בתה מהמקום לאחר שהתוודעה לטענתה להתנהגות חריגה מצד אחת המטפלות כלפי בתה. "הבאתי את הילדה למעון והיא ממש בכתה שלא אלך, היא אף פעם לא עושה לי קטעים כאלו, היא לא הייתה רגועה".

בן אהרון סיפרה שאחת העובדות במעון חשפה בפניה שבאחד הימים בתה בכתה במשך שעות, "הייתה אומללה", ואולם אף אחת מהעובדות לא התייחסה אליה. "מכיוון שהיא גדולה יחסית, בת 11 חודשים, ופעילה, היא טיפסה על קופסאות והמטפלת הקבועה אמרה 'אין לי כוח להוריד אותה. פחות אחת, יותר נחמד'", סיפרה. בן אהרון החליטה להוציא את בתה מהמעון עוד באותו יום, אלא שמנהלת המעון התקשרה אליה וביקשה ממנה להתעלם ממה שקרה משום שמדובר במטפלת שהועמדה לשימוע בגין התנהגות בלתי הולמת והנושא נמצא בטיפול.

"למחרת הבאתי את הילדה לגן, וכשבאתי לאסוף אותה ב-14:00, ראיתי שהיא מלוכלכת, חיוורת ומסריחה. זה היה כל כך נורא שניקיתי אותה במעון עצמו. ביקשתי לראות את סרטי האבטחה של המעון, לא האמנתי להם ורק אחרי שעשיתי שם מהומה הם נתנו לי לראות וחשכו עיניי".

"לא החליפו לילדה למעלה משעה"

בסרטון היא ראתה, לדבריה, כיצד ניסו המטפלות לטשטש את הריח הרע שעלה מבתה, במקום להחליף לה חיתול. "הן הכניסו את יתר הילדים ללולים וכדי להרחיק אותה, הן לקחו שמיכה לכסות את השלשול במזרון, וכל הזמן הזה הבת שלי בוכה, צורחת, נוגעת בחיתול שלה, בצרכים שלה, בפנים, ואף אחד לא מתייחס", סיפרה. "המטפלות הרחיקו את הצעצועים ממנה בעצבים, התחילו לקרוא למטפלות בחדרים הסמוכים ולומר על טליה שלי 'תראי מה היא עשתה לנו' בקולי קולות, וכל זמן הזה הבת שלי בוכה".

בשלב זה שלפה אחת המטפלות מטהר אוויר וריססה את בו את התינוקת. "אחרי 20 דקות רואים את שאר המטפלות מאכילות את הילדים, פשוט לא מתייחסות. בשלב הזה התעצבנתי וצעקתי ולא נתנו לי לראות את שאר ההקלטה. אני מעריכה שלא החליפו לילדה למעלה משעה".

עוד היא סיפרה כי ראתה בסרטון את המטפלות מרימות ילדים ביד אחת ומותירות פעוטות ללא השגחה ליותר מחמש דקות. "אלו ילדים קטנים שיכולים לבלוע דברים", הסבירה.

"הם לא הסכימו להגדיל לבת שלי את מנת האוכל. רק אחרי מלחמות ואחרי שאני דחפתי לה אוכל לתיק הסכימו להאכיל אותה"

בן אהרון התעמתה עם מנהל רשת המעונות, אורי שריקי, והגישה תלונה במשטרה. "יש במעון הזה כל הזמן תלונות. אפילו המפקחת האזורית של התמ"ת מכירה את התלונות. וזה לא רק הבת שלי ולא רק אותו יום. המטפלות שם עובדות ללא הכשרה או הסמכה מסודרת, בניגוד לנהלים, הן מביאות את הילדים שלהן לעבודה וכמובן שהן מתייחסות אליהם יותר במהלך היום, גם זה בניגוד לנהלים", התרעמה בן אהרון. "אני באתי לבקר שם המון כי אני מלמדת בבית הספר ממול, וכל הזמן ראיתי ילדים שלא מתייחסים אליהם כשהם בוכים, או כשהם לא הסכימו להגדיל לבת שלי את מנת האוכל למרות שהיא גדולה וצריכה יותר מפירות ועוף, כמו שנותנים לפעוטות הקטנים. רק אחרי מלחמות ואחרי שאני דחפתי לה אוכל לתיק הסכימו להאכיל אותה".

מנהל הרשת לא הכחיש את המקרה. "אני לא הסתרתי כלום", אמר שריקי. "ניסיתי לראות את התלונות בצילומים ומה שקרה מספיק חמור. פעלתי מידית בנושא והמטפלת הושעתה מהמקום". עם זאת, הוא טען כי הסיפור עוות. "לא החליפו לילדה מקסימום עשר דקות והריסוס היה בחלל החדר ולא על הילדה". כמו כן, הוא טוען כי המטפלת הושעתה גם בשל סיבות אחרות, כמו סגנון דיבור לא תקין כלפי הורים וכלפי יתר אנשי הצוות. וכאשר נשאל על איכות ההוראה, השיב כי "המטפלות עוברות כרגע הכשרה, ובכל כיתה יש אחת שכבר מוכשרת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"המעון פועל עם רישיון בקומה התחתונה, זה הכול שטויות"

הסניף בקריית יובל הוא חלק מרשת מעונות, המפעילה סניפים בירושלים ובבני ברק. בכל מעון פועלות במקביל שתי קבוצות גיל. בקומה העליונה של המבנה ישנן קבוצות ילדים בני שנה וחצי עד שלוש, ובקומה התחתונה ישנם פעוטות בני שלושה חודשים עד שנה וחצי. כל קבוצת גיל מחולקת לתתי-קבוצות, שבכל אחת 24 ילדים לכל היותר. כל מטפלת אחראית על שישה ילדים.

זו לא הפעם הראשונה שבה עולה שמו של המעון לכותרת. לפני כחודש פורסם בוואלה!NEWS שהמקום פעל ללא רישיון, אך הוכשר על ידי עיריית ירושלים בלחץ נציגי ש"ס ויהדות התורה. מנהל רשת המעונות הכחיש את הטענות והסביר כי המעון קיבל רישיון לפני שלושה שבועות. "המעון פועל עם רישיון בקומה התחתונה, זה הכול שטויות. יש לנו את כל הרישיונות הרלוונטיים".

ממשרד הכלכלה, האמון על מעונות לילדים עד גיל שלוש, נמסר בתגובה: "מעון 'בית החלומות' ברחוב שמריהו לוין, בקומה עליונה, מוכר על ידי משרדנו ופועל עם סמל מעון. ידוע לנו כי המפעיל פתח מעון פרטי בקומה תחתונה, אולם מעון זה אינו מוכר על ידי משרד הכלכלה. לאור הטענות יתקיים בהקדם ביקור של מפקחת משרדנו במסגרת בדיקת ההתנהלות".

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully