וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצולי השואה יעלו לתורה: מה שאתם צריכים לדעת היום

היום יעלו לתורה עשרות ניצולי שואה בכותל, העולם המוסלמי יחגוג את קבלת הקוראן, ייגזר דינו של האוהד שתקף את ערן זהבי, ביפן יערך פסטיבל נשמות המתים ונחגוג את המצאת המגהץ

עולים לתורה

ניצולי שואה חוגגים בר מצווה. עמותת יד עזר לחבר, מערכת וואלה! NEWS
הניצולים שיעלו היום לתורה/מערכת וואלה! NEWS, עמותת יד עזר לחבר

אתם צריכים לדעת שהיום, באיחור של כמה עשרות שנים, יעלו עשרות ניצולי שואה לכותל המערבי בירושלים ויחגגו את בר ובת המצווה. באירוע המרגש ישתתפו הרב הראשי לישראל, דוד לאו, רב הכותל, שמואל רבינוביץ', שרים, חברי כנסת ואורחים רבים. הניצולים יוסעו לכותל, שם יערך הטקס, ולאחר מכן תצא המשלחת למשכן הכנסת שם יפגשו את ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שרים וחברי כנסת נוספים. את האירוע מארגנת עמותת "יד עזר לחבר", שהקימה בשנת 2007 בחיפה את הבית החם לניצולי השואה, שדייריו יהיו כלות וחתני השמחה.

לילת אל קאדר

לילת אל קאדר. AP
מקווים שיפתחו שערי שמיים/AP

אתם צריכים לדעת שהלילה יציינו מוסלמים ברחבי העולם את "לילת אל-קאדר", בתרגום לעברית, מדובר ב"ליל הגורל" או "ליל הרוממות". את לילת אל-קאדר מציינים באחד הימים האחרונים של חודש הרמדאן ועל פי האמונה המוסלמית זהו הלילה שבו ניתנה גרסתו הראשונה של הקוראן על ידי המלאך ג'יבריל לידי הנביא מוחמד. על פי המסורת, בלילה זה האל מעניק שפה וברכה על מאמיניו, שערי השמיים נפתחים בפני תפילותיהם ובקשותיהם בלילה זה עתידות להתגשם. עשרות אלפי מוסלמים צפויים להגיע להר הבית להתפלל ומשטרת ישראל נערכת בכוחות מתוגברים כדי לאפשר את חופש הפולחן למאמינים וכן לסייע בהסדרי התנועה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

גזר דין לאוהד שתקף את זהבי

אוהד הפועל תל אביב אלרואי ידעי (פואד). ברני ארדוב
אוהד הפועל תל אביב אלרואי ידעי (פואד)/ברני ארדוב

אתם צריכים לדעת שהיום יינתן גזר דינו של אלרואי ידעי, אוהד הפועל תל אביב המוכר בכינוי "פואד". שמונה חודשים חלפו מאז שידעי פרץ לדרבי התל אביבי ותקף את ערן זהבי, וכמעט חצי שנה מאז שהורשע על פי הודאתו בהתנהגות פרועה במקום ציבורי, איסור כניסה לשדה המשחק ובאלימות בספורט ובשימוש בכוח ובאיומים כדי למנוע מעצר, הוא יגלה את גובה העונש שיוטל עליו, אחרי שבקשת עורכי דינו לצרף את התיק המדובר לתיק אחר של ידעי שנידון בבית משפט השלום בחיפה התקבלה.

פסטיבל Bon ביפן

פסטיבל בון ביפן. AP
מתפללים לנשמות המתים/AP

אתם צריכים לדעת שהיום מתחיל ברחבי יפן, פסטיבל בון (Bon) – פסטיבל נשמות המתים. מדובר במנהג דתי שקשור לאמונה הבודהיסטית שנשמות אבותיו של האדם חוזרות לעולם הגשמי לביקור אצל אהוביהם. המשפחות היפניות מתכנסות וכל אחת מהן מצפה לבואן של נשמות יקיריהן לכבודן הן מכינים את הבית – מנקים, צובעים ומשפצים. לכבוד הנשמות רוקדים בערבי הפסטיבל את ריקוד ה Bon Odori אשר אמור לקרוא להן להגיע. על ראש הגבעות מדליקים מדורות של אש כדי לסמן לנשמות להיכן להגיע וכן מאירים את פתחי הבתים. היפנים נוסעים בימי הפסטיבל לבתי הוריהם בכפרים כי לשם יגיעו נשמות המשפחה, שם הם גם עורכים סעודה חגיגית בחברת הנשמות האורחות. לבסוף מלווים הסועדים את הנשמות חזרה לעולמן.

הפטנט על המגהץ

יבוש וגיהוץ כביסה. ShutterStock
יבוש וגיהוץ כביסה/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 106 שנים, בשנת 1909 נרשם הפטנט על מגהץ הקיטור המודרני. כמו בהמצאות אחרות, גם כאן גנב המערב את הקרדיט מהמזרח כיוון שכבר במאה הראשונה לספירה הסינים היו מיישרים אריגים באמצעות גחלים לוהטות. במאה ה-17 באירופה השתמשו במגהץ יצוק שאותו חיממו באש לפני כל שימוש, אך רק בתחילת המאה ה-20 החלו להשתמש במגהצי קיטור כאשר הפטנט רשום על שמו של אדון הופמן - מכאן ועד למגהץ החשמלי שבו אנו משתמשים היום, הדרך כבר קצרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully